Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ελεύθερης μετακίνησης και προστασίας της δημόσιας υγείας
Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ελεύθερης μετακίνησης και προστασίας της δημόσιας υγείας. Αυτό τόνισε ο Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στην κατάσταση με την πανδημία.
Μιλώντας στην εφημερίδα «Political» και στον δημοσιογράφο Γιώργο Ευγενίδη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε στο lockdown, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και την επόμενη μέρα της πανδημίας.
-
Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
– Η άρση των περιορισμών παίρνει νέα παράταση, καθώς η επιδημιολογική εικόνα ήταν βαριά. Ελήφθησαν οι αποφάσεις στον σωστό χρόνο; Σας ανησυχεί η προοπτική ενός τρίτου κύματος;
Η κυβέρνηση, κύριε Ευγενίδη, από την αρχή της πανδημίας λαμβάνει τις αποφάσεις της με βάση τα επιστημονικά δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας κάθε φορά και τις εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων. Κανείς δεν αρνείται ότι η κατάσταση σήμερα είναι δύσκολη. Όμως έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πανδημία που έχει γονατίσει τις ισχυρότερες χώρες στον κόσμο. Και εμείς, η Ελλάδα, δίνουμε τη μάχη μας. Πονάμε για κάθε ανθρώπινη απώλεια αλλά δικαιούμαστε να πιστεύουμε ότι, όπως είπε κι ο πρωθυπουργός, η Ελλάδα θα είναι ως το τέλος στην πλευρά των νικητών αυτού του πολέμου.
Και να σας πω κάτι; Τους πολίτες που προβληματίζονται κι ανησυχούν τους καταλαβαίνω. Ανθρώπινο είναι. Όλοι μας ανησυχούμε. Αυτό που δεν δέχομαι, είναι ότι κάποιοι για αντιπολίτευση επενδύουν στην πανδημία και σπεκουλάρουν με τον ανθρώπινο πόνο. Ειλικρινά σας το λέω, όταν διάβασα εκείνη την ανάρτηση της Αυγής για τους τάφους στην πατρίδα μου τις Σέρρες, ανατρίχιασα. Είναι δυνατόν στην Ελλάδα του 2020 να γίνεται πολιτική με τέτοιους όρους; Οφείλουμε όλοι να καταλάβουμε ότι θέματα όπως η αντιμετώπιση της πανδημίας –και μάλιστα ακριβώς την ώρα της μεγάλης μάχης – απαγορεύεται να γίνονται αντικείμενο μικροκομματικής εκμετάλλευσης. Χρειάζεται όλοι να δείξουμε υπευθυνότητα. Και με αυτή τη λογική απαντώ και στο ερώτημα για ενδεχόμενο τρίτου κύματος: Η κυβέρνηση οφείλει να ανησυχεί αλλά και να προετοιμάζεται. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε.
-Η αντιπολίτευση συνεχίζει να επαναφέρει την έγκληση ότι τα ΜΜΜ λειτούργησαν ως εστία υπερμετάδοσης. Προκύπτει αυτό από τα στοιχεία σας; Και τι γίνεται με την ενίσχυση που έχετε εξαγγείλει;
Όλες οι υπάρχουσες επιστημονικές μελέτες το διαψεύδουν αυτό. Κι αυτό οφείλεται πρωτίστως στην υπευθυνότητα των ίδιων των πολιτών, που στη συντριπτική τους πλειονότητα φορούν τη μάσκα τους και τηρούν όλα τα αναγκαία μέτρα πρόληψης στα ΜΜΜ.
Δυστυχώς, βέβαια, αυτή η πραγματικότητα δεν αποτρέπει την αντιπολίτευση από το να λαϊκίζει για το θέμα –και μάλιστα με τρόπο που δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ πρώτα διέλυσε κυριολεκτικά τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τώρα μας κουνάει το δάχτυλο που δεν προλάβαμε να φτιάξουμε τα πάντα. Προσέξτε, δεν λέω ότι είναι ρόδινη η κατάσταση, όμως μέρα με τη μέρα βελτιώνεται. Μέσα σε 16 μήνες κάνουμε για τα ΜΜΜ όσα δεν είχαν γίνει επί μια δεκαετία και μεταρρυθμίσεις που δεν είχαν ξαναγίνει ποτέ. Ήδη στην Αθήνα από τα 850 οχήματα που παραλάβαμε στο δρόμο έχουμε φτάσει στα 1100.
Έχουν προστεθεί 200 λεωφορεία και 500 οδηγοί από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ –έτσι, κατά μέσο όρο, το Νοέμβριο βγάλαμε 1.100 επιπλέον δρομολόγια τη μέρα στους δρόμους της Αθήνας –, ενώ έρχονται και 300 σύγχρονα λεωφορεία με leasing, όπως και 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με διαδικασίες fast track, αλλά κριτήρια ΑΣΕΠ. Στη δε Θεσσαλονίκη, από περίπου 230 λεωφορεία που παραλάβαμε στο δρόμο, έχουμε φτάσει στα 400 και σύντομα στα 550. Και, βέβαια, προχωράμε τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια 1.300 νέων, φιλικών προς το περιβάλλον, λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, ήδη κάνουμε δοκιμαστικά δρομολόγια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων.
Αντίστοιχη προσπάθεια γίνεται στα μέσα σταθερής τροχιάς. Οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί. Ολοκληρώθηκαν τρεις νέοι σταθμοί μετρό της επέκτασης προς Πειραιά και συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες στους άλλους τρεις. Ξεκίνησε ξανά η κυκλοφορία του τραμ στο Σύνταγμα, προστέθηκαν νέα οχήματα στο στόλο του και προχωρά επίσης η επέκταση προς Πειραιά. Έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε για να φτάσουμε στο επίπεδο που αξίζει στους συμπολίτες μας. Όμως, έχουμε σχέδιο και προσπαθούμε.
-Φέρατε ένα σχέδιο για την ενίσχυση της Aegean. Είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ να προαναγγέλλει ακόμα και δικαστική διερεύνηση. Έγιναν αυτά που έπρεπε να γίνουν;
Ασφαλώς. Τι λέει η κυβέρνηση; Κρατική ενίσχυση με προϋπόθεση την ενίσχυση κι από τους μετόχους και με απόλυτη εξασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου. Στηρίζουμε μια μεγάλη εταιρεία, αλλά ξεκαθαρίζουμε για άλλη μια φορά ότι απόφασή μας είναι να στηρίξουμε και συνολικά αυτόν τον κρίσιμο τομέα και να διασφαλίσουμε τον εγχώριο ανταγωνισμό. Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει υγιείς επιχειρήσεις που προσφέρουν στην Ελλάδα, στηρίζουν την οικονομία, την προσβασιμότητα σε όλες τις περιοχές της χώρας και τον τουρισμό μας και είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να τις αδικήσουμε. Στηρίζοντας αυτές, στηρίζουμε 12.000 εργαζόμενους. Τι ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ; Να αφήσουμε 12.000 εργαζόμενους στην τύχη τους; Ας το πει ξεκάθαρα!
-Είναι στο τραπέζι ένα «υγειονομικό διαβατήριο» τους επόμενους μήνες για όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό; Μπορεί να συζητηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο;
Όπως ξέρετε, η Ελλάδα ήταν από τις λίγες χώρες που με σθένος είχε υποστηρίξει αυτή την άποψη μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε. Τώρα, πράγματι η σκέψη αυτή είναι πάλι στο τραπέζι. Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ελεύθερης μετακίνησης και προστασίας της δημόσιας υγείας.