fbpx
7.5 C
Serres
Κυριακή, Ιανουάριος 12, 2025
No menu items!

Αρχική Blog Σελίδα 3260

ΕΦΟΡΙΑ: Tελειώνει ο χρόνος για τις δηλώσεις – Αρχίζουν τα πρόστιμα

Με πρόστιμο από 100 έως και 500 ευρώ κινδυνεύουν όσοι από τους περίπου 800.000 φορολογούμενους που δεν έχουν υποβάλλει ακόμη τις δηλώσεις τους δεν το κάνουν μέχρι και το τέλος του μήνα.

Λόγω της κατάστασης που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού ήταν αρκετά επιεικές δίνοντας δύο διαδοχικές μηνιαίες παρατάσεις στην προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων που λήγει στις 31 Αυγούστου.

Παρόλα αυτά και ενώ ο χρόνος τελειώνει, εκκρεμεί ακόμη η υποβολή περίπου 790.000 από τις συνολικά 6,4 εκ. δηλώσεις που περιμένει να συγκεντρώσει η ΑΑΔΕ στην λήξη του χρόνου. Περίπου 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι οι οποίοι δεν είχαν υποβάλλει την δήλωση τους μέχρι και τις 31 Ιουλίου θα υποχρεωθούν ως γνωστό να πληρώσουν διπλή δόση για τον Αύγουστο .

Στην συνέχεια υπήρχε μια καθυστέρηση στην υποβολή των δηλώσεων κυρίως από μη μισθωτούς μέχρι να ξεκαθαριστεί με μια διαδικασία θα γίνει η μείωση της προκαταβολής φόρου η οποία είχε εξαγγελθεί από τον Ιούνιο ως μέτρο ανακούφισης για τις επιχειρήσεις οι οποίες είχαν μεγάλες ζημιές από την οικονομική κρίση που προκάλεσε ο κορονοϊός.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Οσοι όμως αγνοήσουν και αυτήν την προθεσμία θα έχουν να αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 500 ευρώ και προσαυξήσεις στις δόσεις που σκόπιμα καθυστέρησαν. Ειδικά αυτοί που ξέρουν πως η δήλωσή τους θα είναι χρεωστική Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 54 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών ή ν. 4174/2013):

  1. Εάν ο φορολογούμενος δεν υποβάλει ή υποβάλει εκπρόθεσμα ή υποβάλει ελλιπή φορολογική δήλωση από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου, επιβαρύνεται με πρόστιμο 100 ευρώ.
Αν από την υποβολή της εκπρόθεσμης δήλωσης προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου, τότε ο φορολογούμενος, αν δεν είναι επιχειρηματίας ή ελεύθερος επαγγελματίας, επιβαρύνεται με το πρόστιμο των 100 ευρώ.

Αν ο φορολογούμενος είναι επιχειρηματίας ή ελεύθερος επαγγελματίας και από τη δήλωση που υπέβαλε εκπρόθεσμα προκύπτει φόρος προς πληρωμή, τότε η φορολογική αρχή θα του καταλογίσει πρόστιμο 250 ευρώ εφόσον τηρεί απλογραφικά βιβλία, ή 500 ευρώ εφόσον τηρεί διπλογραφικά βιβλία.

Σε κάθε περίπτωση, εάν έχει εκπνεύσει και η προθεσμία καταβολής του φόρου, τότε η φορολογική αρχή θα χρεώσει τον φορολογούμενο και με τόκους εκπρόθεσμης καταβολής οι οποίοι θα υπολογιστούν, επί του φόρου που θα προκύψει από τη δήλωση, με ποσοστό 0,73% για κάθε μήνα που θα έχει παρέλθει από την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής του φόρου μέχρι την ημερομηνία υποβολής της εκπρόθεσμης δήλωσης.

Αυτό σημαίνει ότι στις παρούσες συνθήκες η προσαύξηση για όσους επιλέξουν να κάνουν την δήλωσή τους μετά τις 28 Αυγούστου θα επιβληθεί στην τριπλή δόση που θα πρέπει να καταβάλλουν μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου αφού ως γνωστό παρά την παράταση του Αυγούστου οι δόσεις για την εξόφληση του φετινού φόρου εισοδήματος παραμένουν 8 και «τρέχουν» από τα τέλη Ιουλίου ανεξάρτητα από το χρόνο υποβολής της δήλωσης .

ΤΣΙΟΔΡΑΣ: Τριάντα έξι συνολικά τα κρούσματα στον οίκο ευγηρίας στο Ασβεστοχώρι

Τριάντα έξι είναι συνολικά τα κρούσματα, σε οίκο ευγηρίας του Ασβεστοχωρίου, στη Θεσσαλονίκη, όπου μετέβησαν εκτάκτως, σήμερα το απόγευμα, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας και ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του μετά το πέρας της επίσκεψης ο κ. Τσιόδρας, 33 είναι τα κρούσματα σε ενοίκους του γηροκομείου και τρία σε προσωπικό και η διασπορά έγινε από εργαζόμενο της μονάδας. Οι περισσότεροι είναι ασυμπτωματικοί, ενώ όλοι όσοι παρουσίασαν συμπτώματα μεταφέρονται σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, θα παρθούν μέτρα στη μονάδα σε συνεννόηση με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).

«Έχουμε μια μεγάλη επιδημία σ’ αυτό το γηροκομείο που τηρούσε όλα τα μέτρα- δεν επιτρεπόταν ούτε επισκεπτήριο. Δυστυχώς προήλθε από προσωπικό, το οποίο ήταν επαφή θετικού από τη Χαλκιδική. Έτσι φαίνεται από τα πρώτα δείγματα», ανέφερε ο κ. Τσιόδρας και εξήγησε πως πρόκειται για «νεαρό άτομο του περιβάλλοντος του προσωπικού που είχε πάει σε συναυλία».

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Τσιόδρας, αυτό το παράδειγμα δείχνει «πώς μπορεί ο ιός να περάσει από έναν χώρο που δεν υπάρχει κίνδυνος -νέους που διασκεδάζουν σ’ ένα νησί, σ’ έναν χώρο διακοπών- σ’ ένα γηροκομείο που είναι μια πολύ ευαίσθητη μονάδα με ανθρώπους ηλικιωμένους».

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Σύμφωνα με τον καθηγητή, ο οποίος είδε και χαιρέτισε όλους τους ενοίκους, οι περισσότεροι είναι σε καλή κατάσταση υγείας. «Χάρηκαν, με ευχαρίστησαν που ήρθα και κάνουν υπομονή και θα το περάσουν κι αυτό», σημείωσε ο κ. Τσιόδρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Ανέφερε ακόμη ότι μεγάλο ποσοστό των περιστατικών στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη έχουν άμεση επαφή με ταξιδιώτες, οι οποίοι είτε έχουν επιστρέψει από τη Χαλκιδική στη Θεσσαλονίκη είτε από νησιά των Κυκλάδων στην Αττική. «Το ότι είναι καλοκαίρι δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσέχουμε. Και μπορεί οι νέοι και οι νεότεροι να κινδυνεύουν λιγότερο αλλά οι ηλικιωμένοι όπως αυτοί είναι ένα τραγικό παράδειγμα του τι μπορεί να συμβεί αν δεν είμαστε προσεκτικοί», υπογράμμισε.

Σημείωσε ακόμη πως «από την τελευταία ανάλυση που έχουμε κάνει στο υπουργείο Υγείας και στον ΕΟΔΥ, το 30% περίπου των περιστατικών μας είναι ασυμπτωματικοί τις τελευταίες εβδομάδες και επίσης ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι ηλικίας κάτω των 40 ετών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτοί δεν μπορούν να περάσουν τον ιό σε μεγαλύτερους».

Ερωτηθείς αν ανησυχεί για το γεγονός ότι έχει κατέβει ο μέσος όρος ηλικίας όσων προσβάλλονται από τον ιό, απάντησε: «Δεν με ανησυχεί από την άποψη ότι κινδυνεύουμε περισσότερο, με ανησυχεί από την άποψη ότι μπορούν να το μεταδώσουν ευκολότερα σε ευπαθείς ομάδες γιατί οι περισσότεροι είναι ασυμπτωματικοί».

ΤΣΙΜΙΚΑΣ: Ο μάνατζέρ του αποκάλυψε το παρασκήνιο της μεταγραφής του στην Λίβερπουλ

Για κάποιους είναι η μεγαλύτερη μεταγραφή όλων των εποχών σε ότι έχει να κάνει Ελληνα ποδοσφαιριστή. Σίγουρα λέμε εμείς ότι είναι μέσα στο top 5. Και δεν αναφερόμαστε στο οικονομικό κομμάτι, αλλά στον σύλλογο και την στιγμή που πήγε σε αυτόν ο Κώστας Τσιμίκας. Και φυσικά μεγάλο ρόλο για να γίνει η συγκεκριμένη μεταγραφή έπαιξε και ο ατζέντης του, ο Πασχάλης Τουντούρης.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Ο μάνατζερ του Κώστα Τσιμίκα αποκάλυψε αρκετά πράγματα από την μεταγραφή του Ελληνα μπακ, μιλώντας στον ΣΠΟΡ FM 94,6. Και για τους λόγους (αγωνιστικά δηλαδή τι είδε ο Κλοπ) που τον απέκτησε η Λίβερπουλ αλλά και πόσο έψαξαν το κομμάτι του χαρακτήρα του, της προσωπικότητάς του. Ταυτόχρονα αποκάλυψε πως η μεταγραφή… συζητιέται από τον Οκτώβριο χωρίς να το γνωρίζει ο Τσιμίκας!

«Ξημέρωσε μία πάρα πολύ όμορφη μέρα για το ελληνικό ποδόσφαιρο, για τον Ολυμπιακό και για τη Λίβερπουλ. Το να γίνεσαι μέλος μίας τόσο ιστορικής ομάδας, νυν πρωταθλήτριας Αγγλίας και κατόχου του Champions League πρέπει να το γιορτάσουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με το ελληνικό ποδόσφαιρο», είπε αρχικά για να αναφερθεί στη συνέχεια στις λεπτομέρειες (όσες τουλάχιστον μπορούσε ν’ αποκαλύψει).

«ΜΙΛΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ»

«Εκείνο που είναι σημαντικό είναι η μεθοδικότητα και η διακριτικότητα της Λίβερπουλ στην υπόθεση. Ήταν πολύ επαγγελματικός και από τον Οκτώβριο είχαν ξεκινήσει οι πρώτες επαφές. Πρέπει να κρατάμε κάποιες ισορροπίες, χωρίς να επηρεαστεί ο παίκτης και να μην δημιουργήσουμε πρόβλημα στην ομάδα. Έμεινε απέξω ο παίκτης. Έκαναν ταξίδια στην Ελλάδα και η διαδικασία είχε κρατήσει αρκετό καιρό. Αν δεν υπήρχε ο Covid-19, θα είχε τελειώσει πιο νωρίς η υπόθεση»

«ΤΟ ΕΠΕΣΗΜΑΝΕ ΚΑΙ Ο ΚΛΟΠ»

Οσο για τα στοιχεία που ξεχώρισε ο Κλοπ και η Λίβερπουλ; «Εκτός από τα καθαρά αγωνιστικά χαρακτηριστικά του, που τα ξέρουμε και εμείς εδώ στην Ελλάδα, τα τρεξίματά του, ο ρόλος του στο επιθετικό κομμάτι και τον τρόπο που αντιμετώπισε τους πολλούς winger στο Champions League αλλά και στα προκριματικά, βασικό κομμάτι ήταν η νοοτροπία του νικητή. Κάτι το οποίο επεσήμανε και ο Κλοπ. Πήραν αρκετές πληροφορίες για το παρελθόν του. Υπήρχαν καλά λόγια για εκείνον από συμπαίκτες, προπονητές, συνεργάτες και άλλους ανθρώπους. Όλα αυτά συντέλεσαν στο να προχωρήσουν για την απόκτησή του. Λειτουργούν ως οικογένεια. Όχι μόνο σε αγωνιστικό επίπεδο, αλλά και τα μέλη της ομάδας και τα διοικητικά στελέχη της. Υπάρχουν συσκέψεις μεταξύ όλων των μελών. Ο Κλοπ χειρίζεται το μάνατζμεντ στην ομάδα και ο τρόπος που το κάνει έχει καταφέρει να φέρει την ομάδα στην κορυφή της Αγγλίας».

«Ο ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΕΚΑΝΕ ΒΗΜΑΤΑ ΠΙΣΩ ΣΤΙΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ»

Ο Πασχάλης Τουντούρης ευχάριστησε και τον Ολυμπιακό και τον Βαγγέλη Μαρινάκη. «Ευχαρίστησε ο Κωνσταντίνος τον Ολυμπιακό, αλλά και εμείς θέλουμε να ευχαριστήσουμε την ομάδα για τον τρόπο που χειρίστηκε την υπόθεση. Σίγουρα ο πρόεδρος έκανε και βήματα πίσω στις αρχικές του απαιτήσεις. Εδειξε πολύ καλή πρόθεση. Επίσης, ο πρόεδρος ήταν κοντά στις συζητήσεις, αφού είμαι σε θέση να το ξέρω και δεν σκόπευε να βάλει εμπόδια σε ένα παιδί που έχει βγει από τις ακαδημίες του συλλόγου και φτάνει στην εκπλήρωση ενός ονείρου που έχει ο κάθε νεαρός παίκτης».

«Ο ΤΣΙΜΙΚΑΣ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ»

Ο ατζέντης του Τσιμίκα πρόσθεσε επίσης πως «Ο Κώστας ήταν πάντα πρώτη επιλογή της Λίβερπουλ. Ισως και η μοναδική. Αν δεν βρει η Λίβερπουλ τα κατάλληλα χαρακτηριστικά και αυτά που θέλει σε έναν παίκτη, προτιμά να μην αγοράσει κανέναν».

«ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ»

Ο Πασχάλης Τουντούρης αναφέρθηκε και στις ακαδημίες μιας και από εκεί προέρχεται ο Τσιμίκας. «Πρέπει να καταλάβουν και οι άνθρωποι που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο πως πρέπει να επενδύσουμε στα παιδιά και πως εκεί είναι το μέλλον μας. Οι πρωταγωνιστές στο ποδόσφαιρο είναι οι αθλητές και οι προπονητές. Δεν μπορούν κάποιοι άλλοι να κλέβουν την παράσταση, που στο εξωτερικό όλα τα έχουν λυμένα. Αν δεν υπήρχε το Champions League και το Europa League ο Τσιμίκας δεν θα πήγαινε στην Λίβερπουλ. Στη Λίβερπουλ δίνουν το πρόγραμμα προπονήσεων για τον επόμενο μήνα. Εμείς δεν ξέρουμε πότε θα γίνει ο περσινός τελικός του Κυπέλλου Ελλάδας».

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Καμία πρόκληση δεν θα μείνει αναπάντητη

«Η Ελλάδα είναι μία χώρα υπερήφανη και ισχυρή. Μέλος της Ευρωπαϊκής οικογένειας και πυλώνας σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο. Μένουμε αταλάντευτα προσηλωμένοι στις αρχές του Διεθνούς Δικαίου και στους κανόνες καλής γειτονίας. Επιδιώκουμε με όλους γέφυρες ειρήνης, καλής πίστης και συνεργασίας». Αυτά αναφέρει σε δήλωσή του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με παρέμβασή του μετά τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με τα ελληνοτουρκικά.

Και τονίζει: «Η πατρίδα μας δεν απειλεί αλλά και δεν εκβιάζεται. Και για αυτό ακριβώς και δεν υποκύπτει σε απειλές και εκβιασμούς. Ούτε, όμως, και ανέχεται προκλητικές ενέργειες.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr
Με αυτή την πολιτική αρχών διαπραγματευτήκαμε και υπογράψαμε τις συμφωνίες οριοθέτησης των Θαλασσίων Ζωνών μας με την Ιταλία και, πρόσφατα, με την Αίγυπτο. Συμφωνίες απολύτως συμβατές με το Δίκαιο της Θάλασσας.

Συμφωνίες που αποδεικνύουν ότι όταν υπάρχει καλή διάθεση και κλίμα εμπιστοσύνης μπορούν τελικά να επιλυθούν πολυετείς διαφορές. Που διασφαλίζουν την πρόοδο και την ευημερία των λαών, πάντα στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου.

Στο ίδιο πλαίσιο νομιμότητας, με αυτοπεποίθηση και χωρίς εκπτώσεις, είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με όλους τους γείτονές μας.

Δεν φοβόμαστε τον διάλογο, ακόμη και τον πιο δύσκολο, γιατί έχουμε πίστη στο δίκαιο των θέσεών μας. Όμως διάλογος με προκλήσεις και σε κλίμα έντασης είναι, προφανώς, άνευ αντικειμένου.

Η αντίδραση της Τουρκίας στην καθ’ όλα νόμιμη συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ με την Αίγυπτο δείχνει, δυστυχώς, ότι δεν μπορεί να συμφιλιωθεί με τις Ευρωπαϊκές αρχές του 21ου αιώνα. Και ότι παραμένει προσκολλημένη στη λογική του εξαναγκασμού και των εκφοβισμών. Λογική που ανήκει σε άλλες εποχές.

Με τη στάση της αυτή, όμως, αποδεικνύει και τον προσχηματικό χαρακτήρα της δήθεν ετοιμότητάς της για διάλογο. Γιατί, πώς είναι δυνατόν μια καθόλα νόμιμη συμφωνία ενός κράτους με ένα άλλο να χρησιμοποιείται από ένα τρίτο κράτος ως πρόσχημα αποχώρησης από τις διερευνητικές επαφές πριν αυτές καν επανεκκινήσουν;

Την ίδια στιγμή, μάλιστα, που η ίδια η Τουρκία υπέγραψε με τη Διοίκηση της Τρίπολης, στη Λιβύη, ένα ανυπόστατο και παράνομο μνημόνιο. Και η οποία, με τις επανειλημμένες προκλήσεις, δοκιμάζει τις αντοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Η στρατιωτικοποίηση της κατάστασης από την πλευρά της Τουρκίας αποτελεί επίσης και παραδοχή ανυπαρξίας νομικά ισχυρών θέσεων. Γιατί η προβολή ισχύος δεν είναι παρά απόπειρα να αντισταθμιστεί η αδυναμία της σε θέματα Δικαίου.

Απαντώντας στην ανάπτυξη του στόλου της, αναπτύξαμε και εμείς τον δικό μας, θέτοντας τις Ένοπλες Δυνάμεις μας σε επιφυλακή. Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Έλληνες έχουν την ίδια απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεών μας που έχω και εγώ.

Στις προκλήσεις διατηρούμε το σθένος που πηγάζει από την ψυχραιμία και τη σωφροσύνη μας. Αλλά, ταυτόχρονα, μένουμε σε απόλυτη πολιτική και επιχειρησιακή ετοιμότητα.

Παράλληλα, ενεργοποιούμε τη διπλωματία μας. Ενημερώνουμε φίλες χώρες και τη διεθνή κοινή γνώμη. Και κινητοποιούμε συμμάχους και εταίρους».

Ο πρωθυπουργός επισημαίνει επίσης πως: «Δεν είμαστε μόνοι σε αυτήν την προσπάθεια. Η άμεση ανταπόκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο αίτημά μας να συγκληθεί το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων επιβεβαιώνει ότι το ζήτημα δεν αφορά μόνο τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Αλλά και τις σχέσεις όλης της Ευρώπης με την Τουρκία.

Συνεχίζοντας, συνεπώς, την πολιτική των επιθετικών προκλήσεων, η Τουρκία τον μόνο δρόμο που ανοίγει είναι αυτός των ισχυρών κυρώσεων εναντίον της. Κι αυτό την ίδια στιγμή που ισχυρά κράτη, με σημαντική παγκόσμια και περιφερειακή ισχύ, συντάσσονται με το δίκαιο των θέσεων μας.

Ξανατονίζω: Απαντούμε, δεν προκαλούμε. Και με στιβαρότητα προσβλέπουμε να επικρατήσει, επιτέλους, η λογική στη γειτονική μας χώρα. Ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει ένας καλόπιστος διάλογος.

Βασισμένος στο Διεθνές Δίκαιο και στον αμοιβαίο σεβασμό για τη μία διαφορά που αποτελεί το αντικείμενο συζήτησης και ενδεχόμενης προσφυγής σε διεθνές δικαιοδοτικό όργανο: Την οριοθέτηση Θαλασσίων Ζωνών στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Δεν σηκώνουμε σημαίες ευκαιρίας. Υψώνουμε τη στάση της ευθύνης και της νομιμότητας. Γιατί δεν γίνεται σοβαρή εξωτερική πολιτική με προπαγανδιστικές φωτογραφίες από ανύπαρκτες σεισμικές έρευνες. Ούτε και με εθνικιστικούς παροξυσμούς προς ελεγχόμενα μέσα ενημέρωσης.

Ας το γνωρίζουν όλοι: Ο κίνδυνος ατυχήματος καραδοκεί, όταν συγκεντρώνονται τόσες στρατιωτικές δυνάμεις σε περιορισμένη έκταση. Και την ευθύνη σε μια τέτοια περίπτωση θα την έχει εκείνος που προκαλεί τις συνθήκες αυτές.

Παραμένουμε σταθεροί στην προσήλωσή μας στη Διεθνή Νομιμότητα και στη δύναμη της διπλωματίας να επιλύσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα».

Και η δήλωση του πρωθυπουργού καταλήγει: «Δεν θα είμαστε ποτέ αυτοί που πρώτοι θα οξύνουμε τα πράγματα. Όμως, η αυτοσυγκράτηση είναι μόνο η μία όψη της ισχύος μας.Καμία πρόκληση δεν θα μείνει αναπάντητη. Το έχουμε, εξάλλου, αποδείξει στην πράξη. Και θα το αποδείξουμε ξανά εάν χρειαστεί».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Άδειασαν τα μεσάνυχτα τα μαγαζιά (ΒΙΝΤΕΟ)

Πρώτη μέρα εφαρμογής των νέων μέτρων για τον κορωνοϊό στα καταστήματα εστίασης στην Θεσσαλονίκη και σε ακόμη 14 περιοχές της Ελλάδας. Σύμφωνα με το νέο ωράριο, τα καταστήματα έβαλαν λουκέτο τα μεσάνυχτα.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Σύμφωνα με το thes.gr, από τις 23:30 τα εστιατόρια και τα μπαρ άρχισαν να ενημερώνουν τον κόσμο πως θα πρέπει σταδιακά να αποχωρούν λόγω της νέας κατάστασης.

Παράλληλα, την εμφάνισή τους έκαναν άνδρες της Αστυνομίας οι οποίοι θα ελέγχουν για την τήρηση των ωραρίων.

Δείτε τις εικόνες από τα Λαδάδικα:

Έλεγχος από αστυνομικές αρχές. Τα μαγαζιά άδειασαν σε πέντε λεπτά Θεσσαλονίκη lockdown

ΟΑΕΔ: Επίδομα που ισούται με 3 μισθούς

O ΟΑΕΔ χορηγεί σε δικαιούχους του μια σειρά από επιδόματα και παροχές, όπως το επίδομα ανεργίας, το επίδομα μακροχρόνια ανέργων ή και κάποιες άλλες παροχές, για τις οποίες πρέπει να πληρούνται ορισμένα κριτήρια.

Πέρα από αυτά τα επιδόματα, ο ΟΑΕΔ, πληρώνει και κάποια επιδόματα, τα οποία χορηγούνται σε ειδικές συνθήκες και τα οποία ενδεχομένως δεν γνωρίζουν πολλοί δικαιούχοι.

Αναλυτικότερα, ένα από αυτά, είναι και η παροχή λόγω Αφερεγγυότητας του Εργοδότη.

Δικαιούχοι και Δικαιολογητικά

Σκοπός του «λογαριασμού προστασίας εργαζομένων από την αφερεγγυότητα του εργοδότη» είναι η πληρωμή ανεξόφλητων, λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, αποδοχών μέχρι τριών (3) μηνών, που προέρχονται από σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας και εμπίπτει στο χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών που προηγείται της υποβολής της αίτησης ή της δήλωσης για κήρυξη της πτώχευσης, εφόσον εκδοθεί απόφαση που κηρύσσει τον εργοδότη σε πτώχευση ή από τη δημοσίευση της προβλεπόμενης, από τη νομοθεσία ιδιωτικής ασφάλισης, υπουργικής απόφασης περί ασφαλιστικής εκκαθάρισης ή από τη δημοσίευση της απόφασης, με την οποία τίθεται σε εκκαθάριση ο εργοδότης ή διαπιστωθεί ότι η επιχείρηση έκλεισε οριστικά και ότι λόγω ανεπάρκειας του ενεργητικού δεν δικαιολογείται η έναρξη διαδικασίας πτωχεύσεως.

Ένας εργοδότης θεωρείται ότι ευρίσκεται σε κατάσταση αφερεγγυότητας όταν:

α) έχει περιέλθει σε κατάσταση παύσεως ή αναστολής των πληρωμών του και είτε κηρύσσεται σε πτώχευση με απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου είτε διαπιστωθεί ότι η επιχείρηση έκλεισε οριστικά και ότι λόγω ανεπάρκειας του ενεργητικού δεν συντρέχει λόγος κινήσεως της διαδικασίας πτωχεύσεως. Ως ημερομηνία επέλευσης της αφερεγγυότητας, θεωρείται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης για την κίνηση της πτωχευτικής διαδικασίας.

β) η επιχείρηση (προβληματική) που υποβάλλεται στην ειδική εκκαθάριση των άρθρων 9 του ν.1386/1983 (ΦΕΚ 107/Α’), 46 του ν.1892/1990 (ΦΕΚ 101/Α’) και 14 του ν. 2000/1991 (ΦΕΚ 206/Α’), όπως ισχύουν,

 

γ) η ασφαλιστική επιχείρηση της οποίας η άδεια λειτουργίας ανακλήθηκε με απόφαση του αρμοδίου υπουργού λόγω παράβασης διατάξεων της ασφαλιστικής νομοθεσίας και τίθεται σε ασφαλιστική εκκαθάριση (αναγκαστική) σύμφωνα με το άρθρο 12α του ν.δ. 400/1970 (ΦΕΚ 10/Α’), όπως ισχύει,

δ) η επιχείρηση του τέθηκε ύστερα από προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία, σε εκκαθάριση με σκοπό την ικανοποίηση των απαιτήσεων των δανειστών του και με αποτέλεσμα τη λύση των σχέσεων εργασίας με τους μισθωτούς του.

Το ύψος των παροχών

Το ύψος των παροχών αυτών δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβεί τις αποδοχές 3 μηνών, όπως αυτές προβλέπονται από τις αντίστοιχες συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Στην έννοια των «αποδοχών», που δύνανται να καλυφθούν από το ταμείο Αφερεγγυότητας, εμπίπτουν πλην του (νόμιμου) μισθού του εργαζόμενου, τυχόν απλήρωτα δώρα εορτών, Πάσχα ή Χριστουγέννων και άδεια ή επίδομα αδείας, εφόσον αυτά εμπίπτουν στο κρίσιμο χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος. Δεν καταβάλλεται η αποζημίωση λόγω απόλυσης, καθόσον δεν θεωρείται αποδοχές.

Ο Ο.Α.Ε.Δ. υποκαθιστά τον εργοδότη στα αντίστοιχα δικαιώματα των εργαζομένων, ενώ για τις αποδοχές αυτές καταβάλλει τις ανάλογες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης. Οι τυχόν ανεξόφλητες αποδοχές που καταβάλλονται στους δικαιούχους πρέπει να εμπίπτουν μέσα στο χρονικό διάστημα των τελευταίων έξι μηνών.

Το εξάμηνο αυτό (αν πρόκειται για την επιχείρηση που πτώχευσε) έχει αφετηρία την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ή δήλωσης για κήρυξη της επιχείρησης σε πτώχευση, ενώ για τις λοιπές περιπτώσεις έχει αφετηρία την ημερομηνία δημοσίευσης της Υπουργικής Απόφασης για την ανάκληση (αν πρόκειται για εκκαθάριση επιχείρησης).

Δικαιολογητικά
Α) Απαραίτητα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο μητρώο του ΟΑΕΔ

· Επίσημο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο ΑΦΜ

· Λογαριασμό ΔΕΚΟ ή εταιρείας σταθερής τηλεφωνίας, ή αντίγραφο συμφωνητικού μίσθωσης κατοικίας, κατατεθειμένου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

· Παραστατικό ταυτοπροσωπίας σε ισχύ (Δελτίο ταυτότητας, Διαβατήριο κ.λ.π.)

· Επίσημο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο ΑΜΚΑ

· Άδεια διαμονής ή εργασίας προκειμένου περί ανέργων πολιτών υπηκόων τρίτων χωρών.

Β) Απαραίτητα δικαιολογητικά για την επιδότηση

-Βεβαίωση του συνδίκου της πτώχευσης ή του Γραμματέα του πτωχευτικού δικαστηρίου στη περίπτωση που η επιχείρηση κηρύχθηκε σε πτώχευση ή βεβαίωση του οικείου εκκαθαριστή για τις λοιπές περιπτώσεις από την οποία να προκύπτει το ύψος των ανεξόφλητων αποδοχών που αναγγέλθηκαν προς επαλήθευση ή ικανοποίηση καθώς και ο χρόνος στην οποία ανάγονται αυτές.

-Δικαιολογητικό από το οποίο να προκύπτει ο ΑΜ ΙΚΑ του ενδιαφερομένου.

-Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 για το ύψος των ανεξόφλητων αποδοχών και την περίοδο στην οποία αναφέρονται.

-Αριθμός Καταθετικού Λογαριασμού (ΙΒΑΝ) στον οποίο ο ασφαλισμένος είναι ο πρώτος δικαιούχος.

Διαδικασία Υποβολής Αίτησης – ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ

Το δικαίωμα για πληρωμή ανεξόφλητων αποδοχών στον εργαζόμενο από το «Λογαριασμό προστασίας εργαζομένων από την αφερεγγυότητα του εργοδότη» ασκείται με έγγραφη αίτηση του εργαζομένου προς την αρμόδια, Υπηρεσία του ΟΑΕΔ, το αργότερο μέσα σε ένα εξάμηνο α) από τη δημοσίευση της απόφασης για την κήρυξη του εργοδότη σε κατάσταση πτώχευσης ή β) από την ημερομηνία που η επιχείρησης τέθηκε σε εκκαθάριση ή γ) από την ημερομηνία που η επιχείρηση (ασφαλιστική) της οποίας ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας, λόγω παράβασης των διατάξεων της ιδιωτικής ασφαλιστικής νομοθεσίας.

Μετά την πάροδο της εξάμηνης προθεσμίας, το δικαίωμα για τις παροχές αυτές αποσβέννυται.

Προϋποθέσεις χορήγησης

Δικαιούχοι των παροχών λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη είναι οι εργαζόμενοι:

α) επιχείρησης που κηρύχθηκε σε πτώχευση μετά από δικαστική απόφαση είτε που διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση έκλεισε οριστικά και ότι λόγω ανεπάρκειας του ενεργητικού δεν συντρέχει λόγος κινήσεως της διαδικασίας πτωχεύσεως, ή

β) επιχείρησης που τέθηκε σε εκκαθάριση ή

γ) επιχείρησης (ασφαλιστικής) της οποίας ανακαλείται η άδεια λειτουργίας, λόγω παράβασης των διατάξεων της ιδιωτικής ασφαλιστικής νομοθεσίας.

Περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να βρείτε στο http://www.oaed.gr/paroche-logo-apherengyotetas-tou-ergodote

ΠΑΤΟΥΛΙΔΟΥ: Οδυνηρή εξέλιξη η ακύρωση της ΔΕΘ

«Η ακύρωση της Δ.Ε.Θ. είναι για τη Θεσσαλονίκη μία πολύ οδυνηρή εξέλιξη που πρέπει να αντιμετωπίσουμε χωρίς διχασμούς» σχολιάζει η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου σε σχετική της δήλωση, τονίζοντας ωστόσο πως «είναι η ευκαιρία να δείξουμε πως αυτή η πόλη δεν είναι τόπος ευκαιριακών πολιτικών» και πως η Θεσσαλονίκη «έχει ισχύ και αυτή είναι οι πολίτες της».

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Αναλυτικά η ανακοίνωση της αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου:

Για πρωτη φορά στα χρονικά μετά τον πόλεμο.

Εμείς όμως οφείλουμε να είμαστε παρόντες περισσότερο από ποτέ.

Η ακύρωση της Δ.Ε.Θ. είναι για τη Θεσσαλονίκη μία πολύ οδυνηρή εξέλιξη που πρέπει να αντιμετωπίσουμε χωρίς διχασμούς.

Η δημόσια υγεία καθορίζει τις κινήσεις μας και το μέλλον της πόλης μας. Ήδη εργαζόμαστε επάνω στο πως να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την θέση της πόλης μας κατά τη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύουμε, ώστε σύντομα να εξαλειφθούν οι συνέπειες.

Δεν θα είναι εύκολο.

Δεν θα είναι ανώδυνο.

Η απουσία της ΔΕΘ θα πλήξει πολλές επιχειρήσεις και συμπολίτες μας.

Είναι όμως η ευκαιρία να δείξουμε πως αυτή η πόλη δεν είναι τόπος ευκαιριακών πολιτικών. Η Θεσσαλονίκη έχει ισχύ και αυτή είναι οι πολίτες της.

ΔΕΘ κοινοποίηση παρουσίας περισσότερο από ποτέ!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΓΕΦΥΡΑ”: Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι δανειολήπτες για την επιδότηση δόσεων

Ευρεία “ομπρέλα” προστασίας της πρώτης κατοικίας δίνει ο νέος νόμος 4714/2020 εν μέσω της “καταιγίδας” της πανδημικής κρίσης, επιβραβεύοντας για πρώτη φορά και τους συνεπείς δανειολήπτες. Η πλατφόρμα για την αποδοχή αιτήσεων των πληττόμενων δανειοληπτών άνοιξε στις 3 Αυγούστου και το ενδιαφέρον είναι ισχυρό. Το πρόγραμμα, γνωστό ως “γέφυρα”, μπορούν να αξιοποιήσουν δυνητικά 330.000 νοικοκυριά. Προκειμένου να βοηθήσει τους δανειολήπτες να αξιοποιήσουν πλήρως τις ωφέλειες του νέου νόμου, το “Capital.gr” απαντά σε κρίσιμα ερωτήματα.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Ποια δάνεια επιδοτούνται;

Όλα τα είδη δανείων: στεγαστικά, καταναλωτικά και επιχειρηματικά που βαρύνουν την πρώτη κατοικία. Δεν επιδοτούνται τα δάνεια που λήφθηκαν με κρατική εγγύηση (π.χ. πυρόπληκτα, σεισμόπληκτα κ.λπ.) ή που ήδη επιδοτούνται στο πλαίσιο άλλου προγράμματος (π.χ. Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας – ΟΕΚ, Ν. 4605/2019) προς αποφυγή διπλής ενίσχυσης, κάτι που απαγορεύεται από το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

Μέχρι πότε υποβάλλεται η αίτηση για τη χορήγηση συνεισφοράς Δημοσίου στην αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων;

H αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τις 3 Αυγούστου 2020 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.

Τι επιδοτεί το κράτος, τι πληρώνω εγώ;

Το κράτος επιδοτεί για 3 τρίμηνα, τη μηνιαία δόση του δανείου, ανάλογα με την κατηγορία του δανείου. Ο δανειολήπτης πληρώνει κάθε μήνα το υπόλοιπο ποσό της δόσης δανείου, που δεν το καλύπτει το κράτος. Μετά τη λήξη της επιδότησης, θα πρέπει να πληρώνει ολόκληρη τη μηνιαία δόση του δανείου, για χρονικό διάστημα 6-18 μήνες, ανάλογα με την κατηγορία του δανείου, αλλιώς θα πρέπει να επιστρέψει την κρατική επιδότηση.

Ποιος υποβάλει την αίτηση σε περίπτωση που η κύρια κατοικία ανήκει σε περισσότερους; 

Σε περίπτωση περισσότερων συγκυρίων επί της κύριας κατοικίας, αρκεί να υποβληθεί η αίτηση από έναν από αυτούς.

Έχω ιδιόκτητο σπίτι, αλλά διαμένω προσωρινά αλλού λόγω της εργασίας μου, τι ισχύει;

Ως “κύρια κατοικία” νοείται αυτή που έχεις δηλώσει στην τελευταία υποβληθείσα φορολογική δήλωση. Αν διαμένεις σε άλλη κατοικία (π.χ. σώματα ασφαλείας, ιατροί, εκπαιδευτικοί κ.λπ. που εργάζονται σε άλλη πόλη), τότε και πάλι μπορείς να υποβάλεις αίτηση για την επιδότηση του δανείου που βαρύνει την πρώτη κατοικία σου. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να “φορτώσεις” έγγραφα στην πλατφόρμα, τα οποία αποδεικνύουν την ύπαρξη επαγγελματικών λόγων που δικαιολογούν την προσωρινή διαμονή σου, εκτός της Περιφερειακής Ενότητας της κύριας κατοικίας σου.

Εφόσον διαπιστωθεί ότι η αίτηση πληροί όλα τα κατά περίπτωση οριζόμενα κριτήρια επιλεξιμότητας, τι γίνεται μετά; Πότε λαμβάνω πρόταση ρύθμισης από τις τράπεζες;

Εφόσον διαπιστωθεί ότι η αίτηση πληροί όλα τα κατά περίπτωση οριζόμενα κριτήρια επιλεξιμότητας, σύμφωνα με τον νόμο, αποστέλλεται στον οφειλέτη και τον χρηματοδοτικό φορέα ενημέρωση ότι ο αιτών είναι καταρχήν επιλέξιμος για συνεισφορά Δημοσίου.

Στη συνέχεια, οι χρηματοδοτικοί φορείς διαβιβάζουν κατά περίπτωση την ακόλουθη ενημέρωση:

Α. Εάν η οφειλή είναι εξυπηρετούμενη (ή έχει καθυστέρηση πληρωμής έως 90 ημέρες):

Εφόσον η επιλέξιμη οφειλή είναι εξυπηρετούμενη, ο χρηματοδοτικός φορέας αποστέλλει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, εντός δεκαπέντε ημερών από τη διαπίστωση της καταρχήν επιλεξιμότητας του αιτούντος, το ποσό της μηνιαίας δόσης, ούτως ώστε να δρομολογηθεί η έναρξη καταβολής της συνεισφοράς του Δημοσίου. Αν ο δανειολήπτης έχει πάρει από την τράπεζα αναστολή πληρωμής δόσεων, τότε η τράπεζα αποστέλλει το ποσό της μηνιαίας δόσης εντός δεκαπέντε ημερών από τη λήξη της χορηγηθείσας αναστολής.

Β. Εάν η οφειλή είναι μη εξυπηρετούμενη ή/και η σχετική σύμβαση έχει καταγγελθεί:

α) Εφόσον η επιλέξιμη οφειλή είναι μη εξυπηρετούμενη για χρονικό διάστημα μικρότερο των ενενήντα ημερών, ο αιτών προβαίνει εντός δεκαπέντε ημερών από τη διαπίστωση της καταρχήν επιλεξιμότητάς του στην καταβολή των δόσεων που βρίσκονται σε καθυστέρηση, αλλιώς αυτές κεφαλαιοποιούνται από τον χρηματοδοτικό φορέα και βαρύνουν το υπόλοιπο της οφειλής. Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, ο χρηματοδοτικός φορέας αποστέλλει εντός δεκαπέντε ημερών το ποσό της μηνιαίας δόσης αυτής, για να ξεκινήσει η καταβολή της συνεισφοράς του Δημοσίου.

β) Εφόσον η επιλέξιμη οφειλή είναι μη εξυπηρετούμενη για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από ενενήντα ημέρες ή η σχετική σύμβαση έχει καταγγελθεί, για να εκκινήσει η διαδικασία καταβολής της συνεισφοράς του Δημοσίου, λαμβάνει χώρα αναδιάρθρωση της επιλέξιμης οφειλής, έπειτα από συμφωνία του οφειλέτη με τον χρηματοδοτικό φορέα. Για τον λόγο αυτό, ο χρηματοδοτικός φορέας καλεί τον οφειλέτη να συμφωνήσουν μία αμοιβαία αποδεκτή και βιώσιμη για τον οφειλέτη αναδιάρθρωση, η οποία θα πρέπει να είναι μακροπρόθεσμη. Ο οφειλέτης οφείλει να προσκομίσει τα δικαιολογητικά και τα έγγραφα που θα του ζητήσει ο χρηματοδοτικός φορέας εντός δεκαπέντε ημερών. Εφόσον ο χρηματοδοτικός φορέας προτείνει συμφωνία αναδιάρθρωσης, ο οφειλέτης οφείλει να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει εντός δεκαπέντε ημερών από την πρόταση.

Η διαδικασία αναδιάρθρωσης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως 31.12.2020.

Εφόσον τα μέρη συμφωνήσουν στην αναδιάρθρωση, ο χρηματοδοτικός φορέας αποστέλλει σχετική ενημέρωση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και δηλώνει ότι η αναδιάρθρωση κρίνεται βιώσιμη και σύμφωνη με τα οικονομικά δεδομένα του οφειλέτη κατά τον χρόνο υπογραφής της σύμβασης αναδιάρθρωσης. Η υπογραφή του οφειλέτη στη σύμβαση αναδιάρθρωσης συνεπάγεται την από μέρους του αποδοχή της βιωσιμότητάς της.

Μετά την ενημέρωση της συμφωνίας για τη βιωσιμότητα της αναδιάρθρωσης, ο χρηματοδοτικός φορέας αποστέλλει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα το ποσό της μηνιαίας δόσης, για να ξεκινήσει η καταβολή της συνεισφοράς του Δημοσίου. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία αναδιάρθρωσης ή σε περίπτωση που δεν υποβληθεί η δήλωση περί βιωσιμότητας μαζί με τη δήλωση περί επίτευξης συμφωνίας αναδιάρθρωσης, η διαδικασία διακόπτεται και η αίτηση θεωρείται απορριφθείσα.

Αν υποβληθεί αίτηση και ο οφειλέτης εκπέσει από την συνεισφορά του Δημοσίου (π.χ. σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεών του) μπορεί να υπάρξει δεύτερη ευκαιρία; 

Όχι. Δεν επιτρέπεται η υποβολή δεύτερης αίτησης για τη χορήγηση συνεισφοράς Δημοσίου από το ίδιο φυσικό πρόσωπο.

Αν σε μία τράπεζα έχω περισσότερες οφειλές, μπορώ να αιτηθώ την καταβολή της συνεισφοράς του Δημοσίου για κάποια/ες από αυτές;

Δεδομένου ότι η συνεισφορά εγκρίνεται για το σύνολο των οφειλών ανά χρηματοδοτικό φορέα, για να ξεκινήσει η καταβολή της συνεισφοράς, πρέπει να ρυθμιστούν ή να εξυπηρετηθούν οι μη εξυπηρετούμενες οφειλές σε κάθε έναν από τους χρηματοδοτικούς φορείς χωριστά.

Σε κάθε περίπτωση, είναι απαραίτητο προκειμένου να ξεκινήσει η καταβολή της συνεισφοράς του Δημοσίου, η αποστολή από τον χρηματοδοτικό φορέα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ποσού της μηνιαίας δόσης.

Κάθε οφειλέτης, συνοφειλέτης, εγγυητής δικαιούται συνεισφορά Δημοσίου;

Ναι. Αλλά για κάθε επιλέξιμη οφειλή, μία μόνο συνεισφορά μπορεί να καταβληθεί, ακόμη και αν για την ίδια οφειλή κατατεθούν περισσότερες από μία αιτήσεις από διαφορετικούς επιλέξιμους οφειλέτες.

Τι ισχύει εάν έχω λάβει αναστολή πληρωμής δανείου; 

Αν ο δανειολήπτης έχει λάβει αναστολή πληρωμής δανείου από την τράπεζα, τότε η καταβολή της συνεισφοράς του Δημοσίου μπορεί να αρχίσει μετά τη λήξη της αναστολής αυτής και δεν χρειάζεται να διακοπεί η αναστολή. Ωστόσο, το Δημόσιο δεν δύναται να επιδοτήσει το δάνειο για χρονικό διάστημα άνω των 9 μηνών μετά τις 31.12.2020. Συνεπώς αν η αναστολή εκτείνεται μετά τις 31.12.2020, τότε ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει:

– Είτε να διακόψει την αναστολή σε συνεργασία με την τράπεζα και τότε θα λάβει κρατική επιδότηση για 9 μήνες

– είτε να μη διακόψει την αναστολή σε συνεργασία με την τράπεζα και τότε θα λάβει κρατική επιδότηση για χρονικό διάστημα μικρότερο των 9 μηνών, έτσι ώστε η συνεισφορά του Δημοσίου να μην ξεπερνά τους 9 μήνες μετά τις 31.12.2020.

Τι ισχύει στην περίπτωση που ο οφειλέτης έχει ήδη υποβάλλει αίτηση υπαγωγής στον ν.4605/2019; 

Οφειλέτες που έχουν υποβάλει αίτηση για υπαγωγή στη διαδικασία του προγράμματος επιδότησης αποπληρωμής στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη σε κύρια κατοικία (ν. 4605/2019) και μέχρι την υποβολή της αίτησης στο νέο πρόγραμμα “γέφυρα” δεν έχει επιτευχθεί, ανεξαρτήτως λόγου, ρύθμιση και δεν έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση με τις τράπεζες, δικαιούνται να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος προγράμματος, αφού προηγουμένως παραιτηθούν από την αίτηση υπαγωγής τους στο ν. 4605/2019. Δεν δύναται να λαμβάνει ένας πολίτης διπλή επιδότηση για το ίδιο δάνειο.

Τι γίνεται στην περίπτωση που υπαχθεί ο οφειλέτης στις διατάξεις του ν.4605/2019, μετά την έγκριση της συνεισφοράς του Δημοσίου στο πλαίσιο του παρόντος νόμου 4714/2020;

Σε περίπτωση υπαγωγής στις διατάξεις του προγράμματος επιδότησης αποπληρωμής στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη σε κύρια κατοικία (ν. 4605/2019) μετά την έγκριση της συνεισφοράς του Δημοσίου για την αποπληρωμή δανείων με εμπράγματες εξασφαλίσεις στην κύρια κατοικία για δανειολήπτες που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς συνέπειες του κορονοϊού, η συνεισφορά του Δημοσίου στο πλαίσιο του παρόντος νόμου διακόπτεται. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να μην υφίσταται εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για το “κορονόπληκτο” δάνειο και ο δικαιούχος να μην έχει κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης άλλη ενεργή κρατική ενίσχυση για την οφειλή αυτή.

Τι γίνεται στην περίπτωση που οφειλέτης έχει ήδη ενταχθεί στις διατάξεις της ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (ν.3869/2010) και εγκριθεί η συνεισφορά του Δημοσίου στο πλαίσιο του παρόντος νόμου;

Σε περίπτωση που το “κορονόπληκτο” δάνειο υπάγεται ήδη στις διατάξεις της ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων του ν.3869/2010 (νόμος Κατσέλη) και ακολούθως εγκριθεί η συνεισφορά του Δημοσίου στο παρόν πρόγραμμα, τότε ο οφειλέτης παραιτείται του δικαιώματός του να υποβάλλει αίτηση στο Ελληνικό Δημόσιο για τη μερική κάλυψη του ποσού της μηνιαίας καταβολής του σχεδίου διευθέτησης οφειλών βάσει των σχετικών διατάξεων της ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (ν.3869/2010).

Τι γίνεται στην περίπτωση που ο οφειλέτης έχει υποβάλει αίτηση στον ν.3869/2010 και αυτή είναι εκκρεμής σε πρώτο βαθμό, χωρίς να έχει συζητηθεί; Μπορεί ο οφειλέτης να υποβάλει αίτηση για τη συνεισφορά του Δημοσίου του παρόντος νόμου;

Ναι. Οφειλέτης που έχει υποβάλει αίτηση υπαγωγής στον νόμο Κατσέλη και αυτή είναι εκκρεμής στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο, χωρίς να έχει συζητηθεί, μπορεί να υποβάλει αίτηση για συνεισφορά του Δημοσίου με το πρόγραμμα “γέφυρα”.

Τι γίνεται στην περίπτωση που οι αιτούντες στον Ν.3869/2010 ρυθμίσουν συναινετικά οποιαδήποτε από τις οφειλές τους πριν από την εκδίκαση της υπόθεσης;

Αν οι αιτούντες ρυθμίσουν συναινετικά οποιαδήποτε από τις οφειλές, που είναι επιλέξιμες για την καταβολή συνεισφοράς Δημοσίου κατά τον παρόντα νόμο, τότε η δίκη της ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (ν.3869/2010) καταργείται ως προς τις οφειλές που ρυθμίστηκαν συναινετικά και συνεχίζεται η δίκη για τις υπόλοιπες οφειλές που δεν ρυθμίστηκαν στο πλαίσιο του παρόντος νόμου.

Τι προβλέπεται σε περίπτωση που ο δανειολήπτης έχει ξεκινήσει με την τράπεζα τη ρύθμιση των οφειλών με τη Διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών (Ν. 4224/2013); 

Η υποβολή της αίτησης στο πρόγραμμα “γέφυρα” διακόπτει τη διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, ως προς τις επιδεκτικές για συνεισφορά οφειλές. Αν για οποιονδήποτε λόγο η διαδικασία της συναινετικής ρύθμισης των οφειλών δεν τελεσφορήσει, δεν απαιτείται (ούτε αποκλείεται) συνέχιση της διαδικασίας επίλυσης καθυστερήσεων του Κώδικα Δεοντολογίας.

Εάν το “κορωνόπληκτο” δάνειο έχει πωληθεί ή τιτλοποιηθεί ή ανατεθεί σε εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις (fund – servicer), ποιος είναι ο πιστωτής; 

Σε περίπτωση πώλησης απαίτησης από δάνειο ή πίστωση σε εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις (fund – servicer) σύμφωνα με τον ν. 4354/2015 ή τιτλοποίησης απαίτησης και πώλησής της σύμφωνα με τον ν. 3156/2003, τότε ο πιστωτής συμμετέχει στη διαδικασία μόνο μέσω της εταιρείας διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις στην οποία έχει ανατεθεί η διαχείριση του δανείου ή μέσω του προσώπου στο οποίο έχει ανατεθεί η διαχείριση του δανείου.

Ποιοι νοούνται ως πιστωτές; 

Είναι επιλέξιμα όλα τα είδη πιστωτών, όπως τράπεζες, πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα, ακόμη και αν τελούν σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, καθώς και οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια ή πιστώσεις.

Πότε διακόπτεται η συνεισφορά του Δημοσίου;

Η συνεισφορά του Δημοσίου διακόπτεται:

α) σε περίπτωση έγκρισης της αίτησης χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας.

β) Σε περίπτωση που ο αιτών αποβιώσει.

γ) Σε περίπτωση που κατόπιν τριών διαδοχικών εντολών πίστωσης, δεν έχει καταστεί δυνατόν να πιστωθεί η συνεισφορά του Δημοσίου σε τουλάχιστον έναν τραπεζικό λογαριασμό.

δ) Σε περίπτωση που εκ των υστέρων κατά τον επανέλεγχο των στοιχείων της αίτησης διαπιστωθεί η μη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων χορήγησης της συνεισφοράς του Δημοσίου.

ε) Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής από τον οφειλέτη του ποσού της οφειλής που βαρύνει τον ίδιο, κατά τη διάρκεια της συνεισφοράς του Δημοσίου.

στ) Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων του οφειλέτη.

ζ) Σε περίπτωση που αποδειχθεί με δημόσια έγγραφα ότι η αίτηση υπαγωγής είναι ψευδής και η ανακρίβεια αυτή επιδρά στην επιλεξιμότητα του οφειλέτη.

Ποια είναι η διάρκεια παρακολούθησης της τήρησης των υποχρεώσεων του οφειλέτη για τις επιμέρους κατηγορίες δανείων, μετά την ολοκλήρωση της καταβολής της συνεισφοράς του Δημοσίου;

Η διάρκεια της παρακολούθησης της τήρησης των υποχρεώσεων του οφειλέτη κυμαίνεται από 6 έως 18 μήνες, ανάλογα με τις διακρίσεις των οφειλών. Ειδικότερα:

– Για εξυπηρετούμενα δάνεια ή δάνεια που παρουσίαζαν καθυστέρηση μέχρι ενενήντα ημέρες στις 29.2.2020, ο χρόνος παρακολούθησης είναι έξι μήνες.

– Για μη εξυπηρετούμενα δάνεια που παρουσίαζαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των ενενήντα ημερών κατά στις 29.2.2020 και δεν είναι καταγγελμένα ο χρόνος παρακολούθησης είναι δώδεκα μήνες.

– Για μη εξυπηρετούμενα δάνεια που παρουσίαζαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των ενενήντα ημερών στις 29.2.2020 και επιπλέον έχουν καταγγελθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή από το χρηματοδοτικό φορέα, ο χρόνος παρακολούθησης είναι δεκαοκτώ μήνες.

ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ: Ποιοι θα κληθούν αν… ο μη γένοιτο

Με αφορμή την κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις πολλοί είναι οι Έλληνες που αναρωτιούνται  – γεγονός που φαίνεται από τις αναζητήσεις τους στο διαδίκτυο – ποιες είναι οι ηλικίες εκείνες καλούνται σε περίπτωση επιστράτευσης και πότε παίρνεις απαλλαγή.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Ο γενικός κανόνας είναι ότι στην κατάσταση πορτοκαλί συναγερμού (όχι πολέμου), επιστρατεύονται όλες οι σειρές (ΕΣΣΟ) που έλαβαν απολυτήρια τα τελευταία δύο έτη, καθώς επίσης και τα μέλη συγκεκριμένων ειδικοτήτων (ναρκαλιευτές, χειριστές ραντάρ κλπ) και φυσικά οι ειδικοδυναμίτες (ΟΥΚ, πεζοναύτες, ΛΟΚ κλπ).

Αναλυτικά:

α) Κατάσταση ειδικής (συγκεκριμένες ειδικότητες) ή μερικής (συγκεκριμένες περιοχές) επιστράτευσης (πορτοκαλί συναγερμός):

Καλούνται με Φύλλα Ατομικής Προσκλήσεως (τα οποία επιδίδονται από την αστυνομία όλο το 24ώρο) οι υπόχρεοι να παρουσιαστούν στις μονάδες που αναγράφουν πάνω τα ΦΑΠ μέσα στο χρονικό διάστημα που αναγράφεται. Στις περιοχές πρώτης γραμμής το χρονικό αυτό διάστημα ορίζεται ως ΑΜΕΣΑ και όχι πέραν των 2-4 ωρών (τελευταία μερική επιστράτευση έγινε στο ανατολικό αιγαίο τον Γενάρη του 1996 και όριζε χρονικό διάστημα 2 ωρών). Στις υπόλοιπες περιοχές το χρονικό περιθώριο αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση. Οι μετακινήσεις προς τη μονάδα και πίσω (μετά τη λήξη) είναι δωρεάν και γίνονται με ειδικά κουπόνια που βρίσκονται στο κάτω μέρος του ΦΑΠ.

Εφόσον υπάρχει αντικειμενική αδυναμία μετάβαση στο χρονικό περιθώριο που τίθεται (γιατί πχ βρίσκεσαι σε ταξίδι ή δεν υπάρχουν συγκοινωνιακά μέσα κ.λπ) τότε ΑΜΕΣΑ μεταβαίνεις στο Στρατόπεδο Προώθησης Εφέδρων (υπάρχουν πολλά σε κάθε νομό), το οποίο αναλαμβάνει από εκεί και πέρα την υποχρέωση είτε να σε προωθήσει στη μονάδα σου ή να σε εντάξει σε άλλη μονάδα σε συνεννόηση με το ΓΕΕΘΑ.

Δύο φάσεις
Σύμφωνα με τον κανονισμό υπάρχουν δύο φάσεις επιστράτευσης. Στην πρώτη φάση καλούνται όσοι είναι κάτω των 41 ετών και στην δεύτερη οι μεταξύ 41 και 45 ετών. Οι μεγαλύτεροι των 45 ετών απαλλάσσονται προσωρινά της ειδικής και μερικής επιστράτευσης. Πρακτικά όμως όσοι έχουν πράσινα φύλλα πορεία είναι αυτοί που θα κληθούν πρώτοι. Όσοι έχουν λευκά ανήκουν στη Β΄ Φάση! Υπάρχουν άτομα που έχουν λευκά φύλλα πορεία σε ηλικία μικρότερη των 41 ετών, αυτοί δεν έχουν κρίσιμη ειδικότητα γι΄αυτό και δεν αποτελούν άμεση προτεραιότητα. Έστω υπόψη ότι συγκεκριμένες ειδικότητες έχουν και άλλα χρώματα φύλλων πορείας. Στην περίπτωση αυτή ήδη γνωρίζουν τι να πράξουν και αν το έχουν ξεχάσει πρέπει να απευθυνθούν στις στρατολογικές υπηρεσίες, γιατί συνήθως αυτοί έχουν απόρρητες οδηγίες.

Όλοι οι έφεδροι (όσοι δηλαδή έχουν ολοκληρώσει τη θητεία μας) έχουμε λάβει Ειδικό Φύλλο Πορείας. Πάνω στο ΕΦΠ αναγράφονται ειδικοί κωδικοί, για τους οποίους έχετε ενημερωθεί από την μονάδα σας και δεν γράφω περαιτέρω λεπτομέρειες γιατί έχουν υπαχθεί σε καθεστώς απορρήτων. Όσοι δεν θυμάστε που αντιστοιχούν οι κωδικοί μπορείτε να μεταβείτε στην στρατολογική υπηρεσία της περιοχής σας. Οι κάτοχοι λευκών ΕΦΠ μεταβαίνουν ΟΠΟΥ ΔΙΑΤΑΧΘΟΥΝ, αλλά όπως είπαμε εντάσσονται στη β΄ φάση, οπότε θεωρητικά θα τους έρθει στο σπίτι ειδοποίηση. Καλόν είναι να έχετε δηλώσει την στρατολογική σας υπηρεσία για τις μεταβολές των διευθύνσεων κατοικίας, γιατί την κρίσιμη ώρα θα σπαταλώνται κρίσιμες δυνάμεις για να σας ψάχνουν ενώ εσείς ίσως ήδη έχετε μεταβεί στις μονάδες σας.

β) Κατάσταση Γενικής Επιστράτευσης – Κόκκινος Συναγερμός – Πόλεμος

Στην κατάσταση αυτή όσον αφορά τις ηλικίες ισχύουν ότι και παραπάνω. Φυσικά μέσα στον κανονισμό ορίζεται ότι τα όρια ηλικίας μπορούν να διαφοροποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες της χώρας, χωρίς να ορίζεται η μικρότερη ή η μεγαλύτερη ηλικία. Πρακτικά στην εμπόλεμη κατάσταση, καλούνται να πολεμήσουν ΟΛΟΙ οι ικανοί να κρατάνε όπλο.

γ)Τι έγγραφα φέρουν μαζί τους όσοι καλούνται:
  • Το ΦΑΠ που του έστειλε η Επιστρατεύουσα Αρχή.
  • Το Ειδικό Φύλλο Πορείας.

ΕΝΦΙΑ: Πότε και πόσο θα μειωθεί – Το «κλειδί» της ελάφρυνσης

Μείωση 8%-10% στους λογαριασμούς του ΕΝΦΙΑ για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων προετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο, στο πλαίσιο του γενικότερου κυβερνητικού σχεδιασμού για φοροελαφρύνσεις. Η κυβέρνηση ανασύρει τον φάκελο για τις μειώσεις φόρων από το 2021, που μπήκε στο συρτάρι λόγω της υγειονομικής κρίσης. Το έδαφος για τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης που θα αφορούν αλλαγές στην κλίμακα και στους συντελεστές του φόρου στρώνει και η έκθεση της Επιτροπής Πισσαρίδη. Μάλιστα, το πόρισμα προτείνει την κατάργηση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ, ο οποίος επιβάλλεται στους έχοντες ακίνητα αξίας άνω των 250.000 ευρώ.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Τον δρόμο για τη νέα, δεύτερη μείωση του ΕΝΦΙΑ, που πληρώνουν πάνω από επτά εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων, ανοίγει ο δημοσιονομικός χώρος που εκτιμάται πως θα δημιουργηθεί από τη διεύρυνση της φορολογικής βάση του ΕΝΦΙΑ, σε συνδυασμό με την αύξηση της εισπραξιμότητας του φόρου από το 80,65% στο 84,86% που καταγράφηκε φέτος.

Στις προτεραιότητες είναι η παρέμβαση στον φόρο ακίνητης περιουσίας, για τον οποίο θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τα μικρά νησιά, όπως ήδη εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την περασμένη εβδομάδα.

Η προσεχής ευθυγράμμιση των αντικειμενικών αξιών με τις εμπορικές τιμές, η ένταξη περίπου 3.000 περιοχών στο σύστημα υπολογισμού της αξίας των ακινήτων και ενδεχομένως η αναπροσαρμογή της φορολογητέας αξίας των αγροτεμαχίων (που σήμερα υπολογίζεται σε 1 ευρώ το στρέμμα) εκτιμάται ότι ανεβάζουν τα έσοδα του ΕΝΦΙΑ περίπου 500 εκατ. ευρώ.

Κλειδί στην ελάφρυνση των λογαριασμών του ΕΝΦΙΑ θα διαδραματίσουν οι νέες τιμές ζώνης που θα καθοριστούν σε όλη τη χώρα. Τις νέες αντικειμενικές αξίες θα πρέπει να δώσουν οι εκτιμητές ακινήτων λόγω των ανατροπών που προκαλεί στην αγορά ακινήτων η πανδημία και ως εκ τούτου οι τιμές θα καθορίσουν και τις ελαφρύνσεις που θα δουν στον ΕΝΦΙΑ του 2021, κυρίως, οι έχοντες μεσαία περιουσία.

Στόχος είναι οι νέες αντικειμενικές τιμές των ακινήτων να ισχύσουν και αυτές από τις αρχές του επόμενου έτους. Αυξήσεις τιμών θα πρέπει να αναμένονται για τους φορολογουμένους οι οποίοι έχουν ακίνητα σε περιοχές-φιλέτα, δηλαδή σε νησιά και τουριστικές περιοχές που θα ενταχθούν για πρώτη φορά στο αντικειμενικό σύστημα.

Πρόκειται κυρίως για φορολογουμένους που διαθέτουν ακίνητα μεγάλης αξίας τα οποία βρίσκονται σήμερα στη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα αλλά και σε ακριβές περιοχές ακόμα και στην Αττική και είναι σχεδόν αφορολόγητοι ή πληρώνουν ΕΝΦΙΑ όσο ακριβώς πληρώνει και ένας φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του ένα διαμέρισμα στην Καλλιθέα.

Στο μεταξύ, η αντίστροφη μέτρηση για την έκδοση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων του φετινού ΕΝΦΙΑ έχει ξεκινήσει, όπου αναμένεται να εκδοθούν 7,3 εκατομμύρια σημειώματα για ισάριθμους ιδιοκτήτες ακινήτων, ενώ το συνολικό ποσό της βεβαίωσης του φόρου θα ανέλθει σε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ καθώς θα ισχύσουν και φέτος οι κλιμακωτές μειώσεις του φόρου 10% έως 30% ανάλογα με το ύψος της αξίας της συνολικής ακίνητης περιουσίας κάθε φορολογούμενου που εφαρμόστηκαν πέρυσι. Σημειώνεται πως ο φόρος φέτος πρόκειται να εξοφληθεί σε έξι μηνιαίες δόσεις, από τον Σεπτέμβριο έως και τον Φεβρουάριο.

Δύο στόχοι

Με τη νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ 8%-10% σε συνδυασμό με τις νέες αντικειμενικές αξίες η κυβέρνηση επιδιώκει:
  1. Να σβήσει τις φορολογικές επιβαρύνσεις που θα προκύψουν από το άλμα που θα κάνουν οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σε πολλές περιοχές της χώρας όπου η ψαλίδα μεταξύ των τιμών που εφαρμόζει η Εφορία και των εμπορικών παραμένει μεγάλη ακόμα και μετά την αναπροσαρμογή του Ιουνίου του 2018. Μεταξύ των περιοχών αυτών είναι και οι λεγόμενες «φθηνές» συνοικίες και πολλές γειτονιές του κέντρου της Αθήνας όπου οι τιμές πώλησης των ακινήτων έχουν πάρει την ανηφόρα τους τελευταίους μήνες.
  2. Η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων να μην εξανεμίσει την πρώτη μείωση 22% μεσοσταθμικά που έχουν στον λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ όλοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων και ειδικά οι έχοντες μεσαία ακίνητη περιουσία. Η νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ 8% δεν θα είναι οριζόντια, όμως οι φορολογούμενοι θα δουν μεγαλύτερη μείωση στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ του 2020, ενώ για άλλους ο λογαριασμός θα ξεφουσκώσει λιγότερο σε σχέση με φέτος.
Οι εκπτώσεις στον φόρο που ανακοινώθηκαν πέρυσι και θα ισχύσουν και φέτος
  • Για αξία έως 60.000 ευρώ η έκπτωση θα είναι 30%.
  • Από 60.000 ευρώ έως 70.000 ευρώ η έκπτωση θα είναι 27%.
  • Από 70.000 ευρώ έως 80.000 ευρώ η έκπτωση θα είναι 25%.
  • Από 80.000 ευρώ έως 1.000.000 ευρώ η έκπτωση θα είναι 20%.
  • Από 1.000.000 ευρώ και άνω η έκπτωση θα είναι 10%.