fbpx
12.1 C
Serres
Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024
No menu items!

Αρχική Blog Σελίδα 3252

ΟΑΣΘ: Ποιοι κατέθεσαν προσφορές στον διαγωνισμό για τη μίσθωση λεωφορείων

Δύο προσφορές κατατέθηκαν ηλεκτρονικά στο διαγωνισμό του ΟΑΣΘ για τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων και «καλώς εχόντων των πραγμάτων», το αργότερο από τις αρχές Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει σταδιακά η παραλαβή τους, επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμό, Γιώργος Σκόδρας.

Υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα διενεργείται ένας τέτοιος διαγωνισμός για μίσθωση λεωφορείων από το δημόσιο, ο κ. Σκόδρας εξέφρασε την ικανοποίησή του από τη συμμετοχή, λέγοντας χαρακτηριστικά «στόχος και απαίτηση για το 2020 ήταν η μίσθωση 180 λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ και όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας τον υπερκαλύψαμε».

Όπως είπε, οι εταιρείες Papadakis Bros του Ομίλου Εταιρειών “Αφοι Παπαδάκη” και ο συνεταιρισμός «ΚΤΕΛ Μακεδονίας» προσφέρουν συνολικά 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία, με την μεν πρώτη να διαθέτει 180 οχήματα, από τα οποία τα 75 είναι αρθρωτά και τα υπόλοιπα διαξονικά και τη δεύτερη να διαθέτει 90 διαξονικά λεωφορεία.

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, τέλος της επόμενης εβδομάδας θα ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης, ελέγχου και ανοίγματος των οικονομικών προσφορών που κατέθεσαν οι δύο ενδιαφερόμενοι και «τέλος Ιουλίου θα αποσταλεί ο φάκελος για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αναμένεται να αποφανθεί εντός του Αυγούστου. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει ο ΟΑΣΘ να παραλαμβάνει λεωφορεία».

Ο διαγωνισμός είναι προϋπολογισμού 16,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και έχει ως αντικείμενο τη μίσθωση 180 μεταχειρισμένων ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) 18 μέτρων και κανονικών (διαξονικών) 12 μέτρων, αστικών λεωφορείων, τεχνολογίας Euro 5, κατασκευασμένων από το 2005 και μετά. Η διάρκεια της μίσθωσης είναι αρχικά για 30 μήνες, με ανώτατο μίσθωμα 3.000 ευρώ το μήνα, ανά λεωφορείο.

Σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης, το 50% των 180 λεωφορείων θα πρέπει να παραδοθούν σε διάστημα 60 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης και άλλα 90 οχήματα εντός 120 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης. Υπενθυμίζεται ότι στη διακήρυξη προβλέπονται τρεις περιπτώσεις προαίρεσης, που μπορούν να ενεργοποιηθούν είτε ξεχωριστά η κάθε μία, είτε ανά ζεύγη, είτε και οι τρεις συγχρόνως.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Ξεκινούν οι διαδικασίες για την υποβολή μηχανογραφικού

Από την ερχόμενη Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2020, θα μπορούν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να αποκτήσουν τον προσωπικό τους κωδικό, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου, για να το μελετήσουν και να σημειώσουν κάποιες πρώτες, προσωρινές προτιμήσεις.
Αναλυτικότερα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου να απευθυνθούν στο λύκειό τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό θα μπορούν να εισέρχονται στην ειδική πλατφόρμα υποβολής μηχανογραφικού(στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr ).
Σε δεύτερη φάση, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών και σε ημερομηνία που θα γνωστοποιηθεί αργότερα, όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να «κλειδώσουν» το τελικό τους μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση) έως και την Παρασκευή 17 Ιουλίου 2020.
Μετά την οριστικοποίηση, το μηχανογραφικό θα καταχωρείται στη βάση δεδομένων του υπουργείου Παιδείας και καμία τροποποίηση από τους υποψηφίους δεν θα είναι δυνατή, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας. Η προθεσμία της 17ης Ιουλίου είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.
Από το υπουργείο προτείνεται στους υποψήφιους να εκτυπώνουν ή/και να αποθηκεύουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (το οποίο θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Ποιο μπορούν να υποβάλουν Μηχανογραφικό

Μηχανογραφικό δελτίο μπορούν να υποβάλουν:
– Όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ του 2020, και εφ’ όσον κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕΛ) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ).
– Όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2018 ή 2019, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.
Γενικές συμβουλές και παρατηρήσεις
– Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στα λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά την Τρίτη 7 Ιουλίου και άλλη μία μέρα εντός της προθεσμίας υποβολής, η οποία θα ανακοινωθεί προσεχώς.
– Εφιστάται προσοχή σε όλους τους υποψηφίους για την εμπρόθεσμη υποβολή και οριστικοποίηση του μηχανογραφικού δελτίου, γιατί αλλιώς θα αποκλειστούν από την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για φέτος.
– Οι υποψήφιοι που παραπέμπονται στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καταθέτουν μηχανογραφικό με τις προτιμήσεις τους, μαζί με τους υποψηφίους (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) της τακτικής εξεταστικής περιόδου, δηλαδή την ίδια περίοδο, 29 Ιουνίου ως 17 Ιουλίου 2020.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΝΟΡΑ: Δεκάδες χιλιάδες Βαλκάνιοι ήρθαν από τη Βουλγαρία μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων

Με το άνοιγμα των ελληνοβουλγαρικών συνόρων στις 15 Ιουνίου και εν αναμονή του ανοίγματος των υπολοίπων την 1η Ιουλίου, πλην της Τουρκίας -για την οποία θα ληφθεί απόφαση στο τέλος του μήνα, βάσει των υγειονομικών δεδομένων – άρχισαν να διατυπώνονται οι πρώτες εκτιμήσεις για το πώς θα κινηθεί η τουριστική αγορά, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον οδικό τουρισμό.

Διανύοντας μια χρονιά που ανέτρεψε όλα τα δεδομένα, τα περίπου 7 εκατομμύρια τουριστών που έφτασαν το 2019 στη Bόρεια Ελλάδα δημιούργησαν την προσδοκία ότι ο οδικός τουρισμός θα μπορέσει, έστω κατά ένα ποσοστό, να δώσει μια ανάσα στην αγορά. Στη χώρα μας, κατά το τελευταίο δεκαήμερο κατέφθασαν ήδη αρκετοί Ρουμάνοι, Βούλγαροι και Σέρβοι ενώ το ποσοστό των μεμονωμένων τουριστών παρουσιάζει μεγάλη άνοδο, εξαιτίας της πανδημίας.

Την ίδια ώρα, στους επαγγελματίες της Θάσου και της Σαμοθράκης “σκάνε” τα πρώτα χαμόγελα καθώς για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο διαφαίνεται μια εικόνα αισιοδοξίας, όπως δείχνουν οι κρατήσεις. Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Θανάσης Τσώνης εμφανίζεται ήδη αισιόδοξος, από την εικόνα που του έχουν μεταφέρει οι επαγγελματίες στα δύο νησιά. «Προφανώς δεν θα έχουμε και δεν μπορούμε να έχουμε τα νούμερα του 2019 αλλά ήδη η επανεκκίνηση που έγινε με το άνοιγμα των ελληνοβουλγαρικών συνόρων μας δίνει μια εικόνα θετική και αν δεν αλλάξει κάτι λόγω του κορονοϊού, οι επόμενοι μήνες θα μας ανταμείψουν», σημειώνει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

“Kαταστήματα, παραλίες και ξενοδοχεία, ανοιχτά” είναι η εικόνα που μας μεταφέρει από το νησί της Θάσου ο Πάρης Παρασχούδης, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων: «Τα ξενοδοχεία ανοίγουν σταδιακά, είμαστε δυο μήνες πίσω- σαν να ήταν Απρίλης δηλαδή- αλλά παρόλα αυτά, αρχές Ιουλίου πάνω από το 80% των ξενοδοχείων θα είναι ανοιχτά». «Το μείγμα είναι βαλκανικό αυτήν την εποχή, καθώς οι τουρίστες που έχουμε είναι Ρουμάνοι, Σέρβοι και Βούλγαροι λόγω της εγγύτητας αλλά και των παραδοσιακών σχέσεων που έχουμε με τις χώρες αυτές», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου.

Στο νησί πέρσι, οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 400.000 με μέσο όρο διαμονής τις 4- 5 μέρες, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων. «Φέτος θα δουλέψουμε για το 2021 και θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε τις απώλειες. Ωστόσο, πρέπει να εργαστούμε και με επαγγελματισμό για τον προορισμό, τους πελάτες μας, το προσωπικό και τις επιχειρήσεις μας», πρόσθεσε. Σε ό,τι αφορά τις πτήσεις τσάρτερ η Θάσος αναμένει αναμένει αφίξεις τουριστών το προσεχές διάστημα από Γερμανία, Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία και Λιθουανία (φέτος για πρώτη φορά) .

Στη Σαμοθράκη αυτήν τη στιγμή οι πληρότητες είναι χαμηλές αλλά το γεγονός ότι υπάρχει καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση με λογικό αντίτιμο εισιτηρίου, καθώς η γραμμή επιδοτείται, αναμένεται να επηρεάσει θετικά την τουριστική κίνηση στο νησί, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης Απόστολο Παλακίδη.

Η μεγάλη κάθοδος των Ρουμάνων αναμένεται προσεχώς

Με τον βροχερό καιρό στη Ρουμανία να μην προδιαθέτει για διακοπές, το μεγάλο κύμα αναμένεται να αρχίσει να καταφθάνει στη χώρα μας από τον Ιούλιο, με διάρκεια έως και τις αρχές Σεπτεμβρίου, όπως ανέφερε ο προϊστάμενος του γραφείου του ΕΟΤ Ρουμανίας-Βουλγαρίας- Ουκρανίας Γιώργος Σταφυλάκης. Την ίδια ώρα, παρατηρείται τριπλασιασμός των μεμονωμένων τουριστών σε σχέση με πέρσι καθώς οι ζητήσεις και οι κρατήσεις είναι περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά, όπως επισημαίνει ο κ.Σταφυλάκης ενώ η Ελλάδα και κυρίως η Β.Ελλάδα παραμένει σταθερά Νο 1 προορισμός για τους Ρουμάνους. «Εμείς αυτό που προσπαθούμε είναι να τους ενθαρρύνουμε να κάνουν σχετικές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την Ελλάδα και την κατάσταση που επικρατεί για να αντιστρέψουμε ένα κλίμα φόβου που καλλιεργείται τόσο στη Ρουμανία, όσο και στη Βουλγαρία που …οδηγεί τον κόσμο να κάνει διακοπές εντός της χώρας του και να μην βγει στο εξωτερικό”, πρόσθεσε ο κ.Σταφυλάκης.

Η κίνηση στα σύνορα σε αριθμούς

Από τους συνοριακούς σταθμούς του Ορμενίου, της Νυμφαίας και της Εξοχής το τελευταίο δεκαήμερο (15-24/6/2020) πέρασαν συνολικά 42.254 άτομα εκ των οποίων οι 23.101 ήταν Βούλγαροι και οι 5.953 Ρουμάνοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που διέθεσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Από το συνοριακό σταθμό του Προμαχώνα, όπου γίνεται απλή ταυτοποίηση των Ευρωπαίων πολιτών και όχι πλήρης καταγραφή, κατ’ εκτίμηση διέρχονται 12.000 με 18.000 άτομα τη μέρα ενώ οι Σέρβοι πολίτες -οι οποίοι καταγράφονται- που πέρασαν το τελευταίο δεκαήμερο είναι 13.211 άτομα, σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος διαβατηριακού ελέγχου.

Αλ.Θάνος: “Στην κεντρική Μακεδονία θα έχουμε σαφή εικόνα τον Ιούλιο”

Το πρώτο δεκαήμερο από το άνοιγμα των συνόρων ανέδειξε μια σχετική τουριστική κίνηση, ωστόσο οι πρώτοι επισκέπτες από το εξωτερικό ήταν κυρίως άτομα που έχουν ιδιωτικές κατοικίες και εξοχικά, σύμφωνα με τον Τομεάρχη Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρο Θάνο.

«Η κεντρική Μακεδονία σε σχέση με τη υπόλοιπη χώρα φαίνεται να έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα του οδικού άξονα», είπε ο κ.Θάνος και τόνισε: «Εξακολουθούν ωστόσο να μας προβληματίζουν οι υγειονομικές συνθήκες αλλά προς το παρόν τα εισαγόμενα κρούσματα κορονοϊού δεν είναι τόσα ώστε να ανησυχούμε».

«Πιστεύω ότι θα έχουμε σαφή εικόνα για το πώς θα κινηθεί η αγορά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου», είπε ο κ.Θάνος.

Νικόλ Καζαντζίδου

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Από τα πιο εμβληματικά έργα η αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής

Ένα από τα μεγαλύτερα, «πιο εμβληματικά, πρωτοποριακά και τεχνολογικά αξιοθαύμαστα έργα», που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια θα είναι το «Thessaloniki Flyover», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το μεσημέρι, κατά την παρουσίαση του σχεδιασμού αναβάθμισης της ανατολικής περιφερειακής οδού, στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το έργο δεν είναι αποσπασματικό και μεμονωμένο, αλλά εντάσσεται, ως ένας από τους τρεις άξονες, στον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη, με άλλους δύο άξονες τις καλύτερες οδικές συγκοινωνίες και την παράδοση του μετρό το 2023.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι το έργο αναβάθμισης της ανατολικής περιφερειακής (Thessaloniki Flyover), προϋπολογισμού 370 εκατομμυρίων ευρώ, θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, είναι απολύτως βιώσιμο, δεν θα έχει διόδια, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ θα απασχολήσει περισσότερους από χίλιους εργαζόμενους και θα δώσει δουλειά σε πολλά άλλα επαγγέλματα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Καραμανλής στο όφελος που θα προκύψει από τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της σχετικής μελέτης που παρουσίασε «για κάθε δύο νεκρούς στην Αττική Οδό, έχουμε σχεδόν τριάντα νεκρούς στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης». Σημείωσε, δε, ότι η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης, σε σύγκριση με την Αττική Οδό, έχει δώδεκα φορές πιο αυξημένο δείκτη θνησιμότητας και δεκατέσσερις φορές πιο υψηλό δείκτη τραυματισμών. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος, για τον οποίο συζητάμε εδώ σήμερα, δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινότητά μας, στην ουσία θα σώσει ζωές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι για πολλά χρόνια ήταν υπό συζήτηση η δημιουργία εξωτερικής περιφερειακής, ένα έργο, όπως είπε, πολυδάπανο, με αβέβαιη χρηματοδότηση, με μη εξασφαλισμένη την αδειοδότηση της περιβαλλοντικής μελέτης.

Χαρακτήρισε τη λύση αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής, ρεαλιστική, εφαρμόσιμη, η οποία αντιμετωπίζει το πρόβλημα, ανακουφίζει την ανατολική περιφερειακή, ενώ αυξάνει την κυκλοφοριακή ικανότητα και  βελτιώνει σημαντικά την οδική ασφάλεια και προστατεύει το περιβάλλον.

«Μιλούσαμε για μια άρση αναδάσωσης 5% , πλέον θα είναι στο 0,50%, σε πενήντα στρέμματα. Θα κάνουμε αναδάσωση εκεί που θα μας πει το δασαρχείο», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Θα είναι από τα πιο φιλικά προς το  περιβάλλον έργα οδικών αρτηριών που έχουμε δει στη χώρα τα τελευταία χρόνια. Δηλαδή φτιάχνουμε έναν ολόκληρο νέο δρόμο, με κυριολεκτικά ελάχιστο περιβαλλοντικό κόστος».

Υπογράμμισε ακόμη ότι στο τέλος του 2021 με αρχές του 2022 θα έχει αναδειχθεί ο οριστικός ανάδοχος, η κατασκευή του έργου θα διαρκέσει τρία με τέσσερα χρόνια και ο συντομότερος προβλεπόμενος χρόνος αποπεράτωσης θα είναι ισχυρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

Ανάγκη η αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής

Το σχέδιο για το Flyover περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό, δηλαδή έναν «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα. Προβλέπεται ότι θα ανακουφίσει την ανατολική περιφερειακή οδό με τρεις τρόπους: Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα, θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον, όπως επισημάνθηκε.

Παρουσιάζοντας τα στοιχεία της μελέτης, ο  κ. Καραμανλής σημείωσε ότι είναι ανάγκη της πόλης η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής.
Στο πλαίσιο του σχεδιασμού θα κατασκευαστούν δεκατρία χιλιόμετρα οδικού έργου, εννιά ανισόπεδοι κόμβοι, τέσσερα χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover και νέες γέφυρες , καθώς και τρεις νέες σήραγγες. Παράλληλα, προβλέπεται η αναβάθμιση των δεκατεσσάρων χιλιομέτρων που χρησιμοποιούν σήμερα οι Θεσσαλονικείς από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου με κατεύθυνση προς τα ανατολικά.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η εκτιμώμενη ζήτηση ημερήσιας κυκλοφορίας το 2030 θα είναι 220.000 οχήματα στις δύο κατευθύνσεις και  ωριαίας κυκλοφορίας 7.500 οχήματα στη μία κατεύθυνση. Σήμερα, η περιφερειακή οδός μπορεί να εξυπηρετεί 5.000 – 5.500 οχήματα, ανά ώρα, ανά κατεύθυνση. Όταν το έργο ολοκληρωθεί θα εξυπηρετεί ικανοποιητικά 10.000 οχήματα, ανά ώρα, ανά κατεύθυνση.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:

– Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.

– Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία και το Πανόραμα.

– Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.

– Τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη – Πανόραμα – Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.

«Είναι ένα έργο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα σε αυτήν την πόλη», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καθώς, όπως εξήγησε, θα εκτραπεί το 25%- 35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο – εναέριο επίπεδο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορες μετακινήσεις, πολύ λιγότερη ρύπανση, ασφάλεια, πιο σταθερούς χρόνους μετακίνησης, οικονομία για τους οδηγούς, πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία στην Καλαμαριά, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική, αλλά και τις γειτονικές πόλεις.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε εξάλλου ότι κεντρικό ρόλο στον κυβερνητικό σχεδιασμό έχουν τα έργα υποδομών και πως είναι ήδη έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ.

«Δεν είναι τυχαίο ότι την πρώτη μεγάλη δημόσια εμφάνισή μας ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά την περίοδο της καραντίνας, την πραγματοποιούμε στη Θεσσαλονίκη. Μια πόλη που αγαπώ»λ είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε. Όλες οι κυβερνήσεις».

Ο κ. Καραμανλής απάντησε επίσης σε ερωτήσεις για τον ΟΑΣΘ, επικρίνοντας ενέργειες της προηγούμενης κυβέρνησης και σημειώνοντας ότι στόχος είναι σύντομα η δυναμικότητα να αυξηθεί στα πεντακόσια λεωφορεία σε καθημερινή κυκλοφορία, όταν ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες. «Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, κατανοώ την ταλαιπωρία του κοινού», είπε ο υπουργός, αναφερόμενος σε ενέργειες που πρόκειται να γίνουν για να αυξηθούν τα λεωφορεία, ενώ υπογράμμισε ότι και η συνεργασία με την ανάθεση έργου στα ΚΤΕΛ αποδίδει καρπούς.
Σε ό,τι αφορά το μετρό, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι προχωρά το έργο, σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, με σεβασμό προς τις αρχαιότητες και αυτό θα  παραδοθεί το 2023.

Στην παρουσίαση παρέστη και ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ο υπουργός ευχαρίστησε ιδιαίτερα την επικεφαλής του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Μαρία Αντωνίου για την ουσιαστική συμβολή  και τη συνεργασία της καθώς και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα. Παραβρέθηκαν επίσης ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας, εκπρόσωποι εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου, κ.ά.

Φάνης Γρηγοριάδης

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΜΑΘΙΑ: Νεκρός σε τροχαίο 14χρονος που οδηγούσε μηχανάκι

Τραγικό θάνατο βρήκε ένας 14χρονος σε τροχαίο που σημειώθηκε γύρω στις 2.15 μμ σε χωριό έξω από τη Νάουσα Ημαθίας. Το μηχανάκι που οδηγούσε ο 14χρονος συγκρούστηκε μετωπικά με αγροτικό αυτοκίνητο, στο χωριό Επισκοπή. Ο 14χρονος διακομίστηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο της Νάουσας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη. Προανάκριση διεξάγει το Α.Τ. Νάουσας.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ