ΕΡΕΥΝΑ: Πώς το μάκρος των μαλλιών επηρεάζει τον τρόπο που μας βλέπουν οι άλλοι
Τα μαλλιά, το χρώμα τους, το μάκρος τους, η πυκνότητά τους, είναι στολίδι για τον άνθρωπο και ταυτόχρονα μια ισχυρή έκφραση της προσωπικότητάς του. Είναι μια «δήλωση», ένα εργαλείο επικοινωνίας πολύ προσωπικό και ταυτόχρονα δημόσιο – αφού όλος ο κόσμος μπορεί να το δει.
Ωστόσο τα μαλλιά στο γυναικείο κεφάλι, έχουν απασχολήσει περισσότερο τους παραμυθάδες, τους κοινωνιολόγους και τους ψυχολόγους. Από την εποχή της Ραπουνζέλ έως την εποχή που ο Βιντάλ Σασούν, κούρεψε την Μαίρη Κουάντ και την Μία Φάροου, τα μαλλιά έχουν δημιουργήσει μια σειρά από γυναικεία στερεότυπα.
Το μήκος, το χρώμα και το χτένισμα που επιλέγει μια γυναίκα για να κινηθεί στον προσωπικό και τον επαγγελματικό χώρο, υποδηλώνουν, σύμφωνα με τους ειδικούς, τους στόχους, τις φιλοδοξίες τους και τους κρυφά τους συναισθήματα.
Η Έιμι Γιόργκενσεν, επικεφαλής στρατηγικής μάρκετινγκ σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, περιγράφει γλαφυρά πώς το χρώμα και μήκος των μαλλιών μιας γυναίκας επηρεάζει την «ετικέτα της».
Τα πιο σκούρα μαλλιά είναι στατιστικά καλύτερα για τις γυναίκες στον χώρο εργασίας. Οι μελαχρινές γυναίκες θεωρούνται «έξυπνες», «ώριμες», «σκληρές» σε αντίθεση με τις ξανθές που θεωρούνται «συμπαθητικές» «ματαιόδοξες» «υπερβολικά σεξουαλικές» και τις κοκκινομάλλες που θεωρούνται, όπως λέει, «σεξουαλικά επιθετικές» και «ικανές».
Οι γυναίκες, αναφέρει επίσης, είναι πιο δεκτικές και άνετες με τις γυναίκες που έχουν σκούρα μαλλιά. Αυτό συνδέεται με έρευνες που καταδεικνύουν ότι οι ετεροφυλόφιλοι άνδρες προτιμούν στατιστικά τις γυναίκες με ξανθά μαλλιά, γεγονός που συχνά οδηγεί σε προνομιακή μεταχείριση.
Οι γυναίκες με ίσια μαλλιά λαμβάνονται πιο σοβαρά υπόψη από τους εργοδότες και τους πελάτες και αποτυπώνονται ως «έξυπνες», «καθαρές» και «επαγγελματίες», ενώ οι γυναίκες με σγουρά ή ατίθασα ως «αντιεπαγγελματικές» «ανέμελες» και «ριψοκίνδυνες».
Παρά τις έρευνες που δείχνουν ότι τα μακριά μαλλιά είναι πιο θηλυκά, το συμπέρασμα είναι ότι επηρεάζουν αρνητικά την αξιοπιστία στον εργασιακό χώρο. Ίσως επειδή τα μακριά μαλλιά έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στη γλώσσα του σώματος μιας γυναίκας, αφού είναι πιθανό να τα αγγίξει και να δημιουργήσει εντυπώσεις κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας. Επίσης τα μακριά μαλλιά είναι περισσότερο αποδεκτά για τις γυναίκες κάτω των 40 ετών.
Από την άλλη πλευρά, οι γυναίκες με κοντά μαλλιά θεωρούνται «έξυπνες» «με γνώσεις», «με αυτοπεποίθηση» και «ώριμες». Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι γυναίκες συνάδελφοι είναι συνήθως πιο άνετες και υποστηρικτικές απέναντι στις γυναίκες με κοντά μαλλιά. Και οι άνδρες είναι πιο πιθανό να κάνουν υποθέσεις ότι τα κοντά μαλλιά συνδέονται με τη γυναικεία ομοφυλοφιλία.
Η Γιόργκενσεν εξομολογήθηκε ότι δεν είναι δυνατόν όλα τα παραπάνω να ισχύουν, ωστόσο όταν έκοψε τα μακριά ξανθά μαλλιά της δήλωσε ότι ένιωσε γεμάτη αυτοπεποίθηση και ότι εισέπραττε όλα όσα υποστήριζαν οι έρευνες για τα κοντά μαλλιά.
Και οι άντρες; Και εκείνοι πειραματίζονται περισσότερο σήμερα με το κούρεμα, το χρώμα, το μάκρος. Αλλά αυτό το γεγονός δεν έχει το ίδιο αντίκτυπο όπως στις γυναίκες. Και σίγουρα σε κανέναν δεν αρέσει να κρίνεται ο επαγγελματισμός και η αξιοπιστία του από τα μαλλιά του.
ΕΡΕΥΝΑ: Πώς το μάκρος των μαλλιών επηρεάζει τον τρόπο που μας βλέπουν οι άλλοι
Δείτε επίσης: EΡΕΥΝΑ: Ποιο ποτό βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων
- Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr