fbpx
14.3 C
Serres
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑ - ΚΟΣΜΟΣEΡΕΥΝΑ: Ποιο ποτό βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων

EΡΕΥΝΑ: Ποιο ποτό βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων

ΕΡΕΥΝΑ: Ποιο ποτό βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων

Οι καταγεγραμμένες πωλήσεις αλκοολούχων ποτών ανέκαμψαν περαιτέρω το 2022, έπειτα από την ισχυρή πτώση του 2020 και την αύξηση του 2021, σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 5 εκατ. 9λιτρα κιβώτια, ενσωματώνοντας τις κατηγορίες ούζου, τσίπουρου και λοιπών αλκοολούχων (ουίσκι, βότκα, τζιν, κ.λπ.), με αύξηση κατά 28,2% σε σύγκριση με το 2021.

Tεράστια αύξηση το 2022

Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών (χωρίς το τσίπουρο και το ούζο) διαμορφώθηκε το 2022 στα 3,7 εκατ. 9λιτρα κιβώτια, με αύξηση κατά 32,8%, ενώ στο επίσημο εμφιαλωμένο τσίπουρο καταγράφεται αύξηση 17,4% το 2022, και στο ούζο η κατανάλωση ενισχύθηκε κατά 16,4%. Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 500 χιλ. και 799 χιλ. 9λιτρα κιβώτια αντίστοιχα.

Η αγορά αλκοολούχων ποτών επηρεάστηκε σημαντικά την τελευταία δεκαπενταετία από τις εξελίξεις στην ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα αλλά και από την ασκούμενη φορολογική πολιτική, ιδιαίτερα μετά το 2010. Η ισχυρή πτώση του εισοδήματος την περίοδο 2008-2013 και η απότομη αύξηση στους συντελεστές ΕΦΚ και ΦΠΑ, οδήγησαν στην υποχώρηση της συνολικής αγοράς αλκοολούχων ποτών, από περίπου 8,0 εκατ. 9λίτρα κιβώτια το 2009, στο χαμηλό επίπεδο του 2015 (4,0 εκατ.), πριν ξεσπάσει η πανδημία του 2020 και η αγορά καταρρεύσει στα 3,1 εκατ. 9λιτρα κιβώτια.

Μεγάλη πτώση την περίοδο της πανδημίας

Μετά την πολύ έντονη πτώση της περιόδου 2010-2012, λόγω της απότομης αύξησης των φορολογικών συντελεστών ΕΦΚ και ΦΠΑ, η αγορά συνέχισε την καθοδική της πορεία, ενώ οι μικρής έντασης αυξήσεις μεταξύ 2016-2019 δεν αναπλήρωσαν τις απώλειες πωλήσεων. Έτσι, το 2022, και έπειτα από την ανάκαμψη μετά την πανδημία, οι πωλήσεις βρίσκονται στο 63% των επιπέδων του 2009, έναντι 50%-55% την περίοδο 2013-2019, ενώ το σύνολο της οικονομίας, όπως υπολογίζεται βάσει του ΑΕΠ, καταγράφει υψηλότερες επιδόσεις και βρίσκεται στο 83% των επιπέδων του 2009.

Η πανδημία προκάλεσε ισχυρή πτώση στην κατηγορία του ούζου και των αλκοολούχων ποτών (χωρίς ούζο και τσίπουρο) κατά 33,8% και 29,3% αντίστοιχα, ενώ περίπου κατά 25% μειώθηκαν οι πωλήσεις στις υπόλοιπες κατηγορίες. Ισχυρή ανάκαμψη το 2021 και 2022 κατέγραψαν τα αλκοολούχα ποτά (χωρίς ούζο και τσίπουρο), ενώ το 2022, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στο κρασί και στη μπύρα 20,6% και 15,7% αντιστοίχως.

Την πρωτιά η μπύρα

Η μπύρα συνεχίζει να παρουσιάζει το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων με σχεδόν το 52% της αγοράς οινοπνευματωδών, έναντι 54% το 2009, ενώ ακολουθεί το κρασί με 42,1% – αυξημένο μερίδιο σε σύγκριση με το 2009 (36,7%).

Το μερίδιο του ούζου έχει περιοριστεί κοντά στο 1,0%, ενώ το μερίδιο του τσίπουρου είναι αυξημένο σε σύγκριση με το 2009.

ΕΡΕΥΝΑ: Ποιο ποτό βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων
Δείτε επίσης: ΑΥΤΙΣΜΟΣ: Πόσο πιθανή είναι η διάγνωση στην ενήλικη ζωή
  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -