Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ ευρώ.
Χτες ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης ανακοίνωσε ότι τον προσεχή Ιούνιο το έργο θα περάσει στην δεύτερη φάση με την υποβολή των οικονομικών προσφορών.
Να σημειωθεί ότι για το έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πέντε σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η κοινοπραξία “ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.
Επίσης προ ημερών αναδείχτηκε προσωρινός μειοδότης (ΣΑΛΦΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ) για την “Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ) στην επικαιροποίηση – συμπλήρωση των απαιτούμενων μελετών οδοποιίας για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ωρίμανσης δημοπράτησης του έργου.
-
Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr
Ειδικότερα αντικείμενο της σύµβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συµβούλου είναι η υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας ∆ηµοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδοµών (ΕΥ∆Ε-ΚΣΣΥ) στην διαδικασία δηµοπράτησης και ανάθεσης του έργου, γεγονός που σημαίνει ότι οι διαδικασίες για την υλοποίηση της μεγαλύτερης εναέριας οδού στην Ελλάδα, βρίσκονται σε εξέλιξη.
Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.
Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκ ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.
Η εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 – 4 χρόνια.
Μάλιστα όπως έχει έχει αναφέρει και παλαιότερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί σοβαρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και “εναέρια” τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.