ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Πόσο μειώθηκαν πραγματικά οι τιμές & πού υπήρξαν αυξήσεις
Ενώ ο «κόφτης» κατά 30% στις προωθητικές ενέργειες των προμηθευτών με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι των σούπερ μάρκετ για απορρυπαντικά, καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής είναι το μεγάλο όπλο της κυβέρνησης προκειμένου αναχαιτιστεί η ακρίβεια, μόνο με αύξηση των προσφορών, αλλά επί των νέων τιμών, θα το πετύχει. Ειδικά μάλιστα εάν τελικά το μέτρο των «καθαρών τιμών» επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα τρόφιμα, με βάση τα φιλόδοξα σχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης.
«Προφανώς το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό είναι η ακρίβεια» παραδέχθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, σημειώνοντας ότι οι τιμές έχουν αρχίσει να αποκλιμακώνονται «σε σχεδόν 4.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, μετά από ένα δραστικό μέτρο που ψηφίσαμε στη Βουλή».
Το πόσο θα είναι η μείωση θα το δούμε τις επόμενες ημέρες, όπως είπε και ο υπουργός, με το τοπίο να έχει ξεκαθαρίσει μόνο στο βρεφικό γάλα, μια κατηγορία προϊόντων στην οποία δεν υπήρχαν προωθητικές ενέργειες και αυτομάτως μετά την επιβολή πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους προσαυξημένο κατά 7%, οι τιμές στο ράφι υποχώρησαν μεσοσταθμικά 15-17% και υπάρχει και προϊόν που πωλείται κάτω από τα 9 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι στο βρεφικό γάλα στην Ελλάδα πωλείται έως και 213% ακριβότερα σε σχέση με άλλες χώρες, όπως κατέδειξε έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Έπεσαν οι τιμές σε απορρυπαντικά, σαμπουάν και αφρόλουτρα;
Τι γίνεται όμως στις κατηγορίες των απορρυπαντικών, των καθαριστικών, των βρεφικών πανών και των ειδών φροντίδας σώματος και μαλλιών που επίσης κάνουν πρωταθλητισμό ακρίβειας στη χώρα μας συγκριτικά με ότι ισχύει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης;
Στα επώνυμα απορρυπαντικά, καθαριστικά, και προϊόντας φροντίδας σώματος και μαλλιών όπου κυριαρχούν οι πολυεθνικοί προμηθευτές, σε παραπάνω από τους μισούς κωδικούς στα ράφια των σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές είδαν ήδη μείωση τελικών τιμών από 0,05% έως 32%, αν και το μεγαλύτερο ποσοστό των μειώσεων δεν ξεπέρασε το 5%. Την ίδια στιγμή ωστόσο, χωρίς αλλαγή έμειναν οι τιμές το σύνολο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις εν λόγω κατηγορίες.
Μεγαλύτερες είναι οι μειώσεις που καταγράφονται στις βρεφικές και παιδικές πάνες, φθάνοντας ακόμη και το 50%.
Οι προσφορές κάνουν τη διαφορά
Πάντως δεν υπήρξαν μόνο μειώσεις μετά την εφαρμογή των μέτρων Σκρέκα για την καταπολέμηση της ακρίβειας. Υπήρξαν και αυξήσεις που σχετίζονται με τη μείωση της έντασης των προωθητικών ενεργειών και εδώ κρύβεται η επιτυχία ή όχι των μέτρων, κάτι που ανέδειξε σε ανακοίνωσή του ο Γιώργος Νικητιάδης, υπεύθυνος του ΚΤΕ Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής. Δηλαδή κατά πόσο οι προμηθευτές θα συνεχίσουν με την ίδια ένταση τις προσφορές τους επί των μειωμένων τιμών, με το φόβο ότι θα χάσουν τα μερίδια αγοράς τους, πράγμα που σημαίνει ότι τελικά και οι τελικές τιμές για τα νοικοκυριά θα είναι χαμηλότερες.
Για παράδειγμα σε πολύ γνωστό υγρό απορρυπαντικό για πλύσιμο ρούχων στο χέρι 750 ml η αρχική τιμή τιμοκαταλόγου μειώθηκε από 3,94 ευρώ η συσκευασία σε 3,53 ευρώ. Ωστόσο μειώθηκε και η προσφορά από -2,08 ευρώ σε -1,61 ευρώ, με αποτέλεσμα η τελική τιμή από 1,86 ευρώ το τεμάχιο στις 29 Φεβρουαρίου να πάει στο 1,92 ευρώ την 1η Μαρτίου, καταγράφοντας αύξηση 1,52%.
Το ίδιο συνέβη και σε υγρό απορρυπαντικό για το πλυντήριο ρούχων (36 μεζούρες) καθώς υποχωρώντας η προσφορά από -4,2 ευρώ στις 29 Φεβρουαρίου στα -2 ευρώ την 1η Μαρτίου, η τελική τιμή στο ράφι από 5,98 ευρώ πήγε στα 8,18 ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 21,61%.
Αντίστοιχα σε κρεμοσάπουνο 300 ml παρότι η αρχική τιμή συσκευασίας μειώθηκε από 2,28 στα 2 ευρώ, η μείωση της προσφοράς από -0,8 ευρώ σε 0,5 ευρώ έκανε την τελική τιμή ακριβότερη μετά την εφαρμογή του μέτρου για τον περιορισμό των προσφορών κατά 30% και τη μετακύλιση της διαφοράς στον καταναλωτή. Συγκεκριμένα, το εν λόγω προϊόν πωλούνταν την 1η Μαρτίου 1,5 ευρώ από 1,48 στις 29 Φεβρουαρίου.
Υπολογίζεται ότι οι τιμές σε ένα στα δέκα προϊόντα από τις κατηγορίες των απορρυπαντικών, των καθαριστικών, των βρεφικών πανών και των ειδών φροντίδας σώματος και μαλλιών αυξήθηκε λόγω της μείωσης των προσφορών μιας και οι προμηθευτές επέλεξαν να δώσουν προτεραιότητα σε άλλα είδη των χαρτοφυλακίων τους προκειμένου να είναι σύννομοι με βάση τις νέες ρυθμίσεις.
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Πόσο μειώθηκαν πραγματικά οι τιμές & πού υπήρξαν αυξήσεις
Δείτε επίσης: ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: Έρχεται η πληρωμή με τον μήνα
- Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr