fbpx
18.7 C
Serres
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑ - ΚΟΣΜΟΣΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Αγώνας δρόμου για την εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της...

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Αγώνας δρόμου για την εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Αγώνας δρόμου για την εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί τα τελευταία 24ωρα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να ολοκληρώσουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες και να ξεκινήσει η εφαρμογή των νέων μέτρων για την ανάσχεση της ακρίβειας.

Το οργανωμένο λιανεμπόριο έχει στη διάθεσή του πλέον δέκα μέρες, ώστε να υλοποιήσει όλες τις τεχνικές και μη αλλαγές που απαιτούνται για τα προϊόντα που πωλούνται στα ράφια, καθώς η νέα δέσμη μέτρων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου, ώστε αμέσως μετά να αρχίσουν να γίνονται ορατές οι πρώτες ουσιαστικές μειώσεις τιμών.

Με την κυβέρνηση να επιχειρεί να «ξορκίσει» τον εφιάλτη της ακρίβειας πάνω από τα ελληνικά νοικοκυριά, ο Μάρτιος αναμένεται να αποδειχθεί ο πιο κρίσιμος μήνας, τόσο σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των νέων πρωτοβουλιών, όσο και από πλευράς αποτελεσματικότητάς τους. Ήδη ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας ποντάρει σε άμεση αποκλιμάκωση των τιμών αμέσως μετά την εφαρμογή των μέτρων.

«Μέχρι την 1η Μαρτίου τα σούπερ μάρκετ θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να είναι όλα έτοιμα», δηλώνουν στο insider.gr κορυφαίοι παράγοντες της οργανωμένης λιανικής, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι κάθε νέο μέτρο και κάθε επιπλέον πρωτοβουλία που θεσπίζει η κυβέρνηση προσθέτει ακόμη μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για τις αλυσίδες, ενώ αυξάνει κατακόρυφα και τα κόστη.

«Ο όγκος δουλειάς για να γίνουν οι αλλαγές που επιτάσσουν τα νέα μέτρα είναι τεράστιος. 110.000 εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ… έτρεχαν και δεν έφταναν πριν τα μέτρα. Φανταστείτε τώρα», σχολιάζουν οι ίδιοι παράγοντες.

Την ίδια στιγμή και προκειμένου όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να έχουν πλήρη εικόνα της κατάστασης, η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) έχει ξεκινήσει εντατική ενημέρωση όλων των μελών της για τα νέα μέτρα.

«Σπριντ» για τις σημάνσεις των προϊόντων

Ένα δε μεγάλο κομμάτι των εκκρεμοτήτων που καλούνται να κλείσουν τα σούπερ μάρκετ στα αμέσως επόμενα 24ωρα αφορά στις μεγάλες αλλαγές που πρέπει να σημειωθούν σε επίπεδο σήμανσης των προϊόντων στα ράφια.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, τις επόμενες ημέρες τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να… τρέξουν για να αφαιρέσουν από τα ράφια τους τις σημάνσεις για προσφορές σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί, αλλά και να προσθέσουν ταυτόχρονα την ειδική σήμανση για τα προϊόντα με κοντινή ημερομηνία λήξης, τα οποία εξαιρούνται από την τρίμηνη απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών.

Στο επίκεντρο οι νέοι τιμοκατάλογοι
Ταυτόχρονα, ο κλάδος θα πρέπει να αλλάξει τις τιμές σε πληθώρα προϊόντων με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που έχουν αποστείλει οι προμηθευτές και αφορούν σε μειώσεις των παροχών προς τις αλυσίδες. Άλλωστε οι προμηθευτές έπρεπε να κοινοποιήσουν μέχρι και χθες τους νέους τιμοκαταλόγους στους εκπροσώπους της οργανωμένης λιανικής.

Υπενθυμίζεται εδώ πως ένα από τα νέα μέτρα που υιοθέτησε το υπουργείο Ανάπτυξης αφορά στη μείωση των παροχών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30%, με στόχο να μεταφερθεί το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια.

Παράλληλα, με τις συμπληρωματικές υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν πριν από μερικά 24ωρα με στόχο να μπει «τάξη» στις προσφορές των σούπερ μάρκετ και να διασφαλιστούν «καθαρές» τιμές για τους καταναλωτές, επεκτείνεται κατά πολύ η λίστα των προϊόντων στα οποία απαγορεύονται για τρεις μήνες οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες, εάν έχει προηγηθεί ανατίμησή τους από τις 10 Ιανουαρίου κι έπειτα. Η επέκταση της λίστας αποσκοπεί στην κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους των καταναλωτικών προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, σε ένα ποσοστό που θα ξεπερνά ει δυνατόν το 80%.

Ταυτόχρονα όμως προβλέπεται η εξαίρεση από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, για τρεις μήνες, σε προϊόντα για τα οποία έχει προηγηθεί αύξηση τιμής εφόσον αυτά βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους. Για αυτά απαιτείται ειδική σήμανση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης».

Μείωση του ρυθμού ανατιμήσεων προβλέπει η αγορά
«Σε αναλογία κωδικών υπολογίζεται ότι μία στις πέντε εταιρείες πήρε πίσω τις ανατιμήσεις που δρομολογούσε», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στο περιθώριο των εργασιών της έκθεσης HORECA ο Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ και πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Αριστοτέλης Παντελιάδης.

«Πολύ περισσότερες ανατιμήσεις συνεχίζουν να είναι σε ισχύ», σημείωσε ωστόσο, ενώ όπως εκτίμησε, προβλέπεται μείωση του ρυθμού ανατιμήσεων. «Το ζητούμενο είναι να σταματήσουν οι αυξήσεις», τόνισε, ενώ χαρακτήρισε ως παράδοξο ο πληθωρισμός των τροφίμων που καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ να είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που μετράνε εσωτερικά στα Μy Market. «Με τη δική μας μεθοδολογία και τη σύγκριση τιμών στο σύνολο των κωδικών που έχουμε στα καταστήματά μας, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο αποτυπώσαμε πληθωρισμό 2%-2,5%», εξήγησε χαρακτηριστικά.

Και όλα αυτά ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 3,1%, από 3,5% που ήταν τον Δεκέμβριο του 2023, με τον πληθωρισμό των τροφίμων να παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο δείκτης Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά αυξήθηκε κατά 8,3% τον Ιανουάριο από αύξηση 8,9% που είχε Δεκέμβριο του 2023 και 9% τον Νοέμβριο.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα δούμε άμεσα μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης για τα νοικοκυριά» ανέφερε τη Δευτέρα ο κ. Σκρέκας, σε συνέντευξή του στη Realnews. Παράλληλα πρόσθεσε πως «για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές, net pricing».

«Οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης είναι δραστικές και έχουν ήδη αρχίσει να αποδίδουν. Εταιρείες ανακαλούν ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ, γνωρίζοντας ότι δεν θα μπορούν να κάνουν προωθητικές ενέργειες για τους επόμενους τρεις μήνες. Με αυτόν τον τρόπο βάζουμε άμεσα φρένο σε μια συνηθισμένη εμπορική πρακτική δήθεν προσφορών που νοθεύουν το κριτήριο του καταναλωτή και τον ανταγωνισμό και μπαίνει τάξη στην αγορά. Η αγορά πρέπει να λειτουργεί υπέρ της κοινωνίας», τόνισε μεταξύ άλλων.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Αγώνας δρόμου για την εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας
Δείτε επίσης: ΜΗΝΙΓΓΙΤΙΔΑ: Ανησυχία για την αύξηση των κρουσμάτων
  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr
ΠΗΓΗinsider.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -