fbpx
12.1 C
Serres
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΜΗ ΧΑΣΕΤΕΣΕΡΡΕΣ-ΚΡΙ ΚΡΙ: Επενδύσεις 20 εκατομμυρίων ευρώ

ΣΕΡΡΕΣ-ΚΡΙ ΚΡΙ: Επενδύσεις 20 εκατομμυρίων ευρώ

ΣΕΡΡΕΣ-ΚΡΙ ΚΡΙ: Επενδύσεις 20 εκατομμυρίων ευρώ

Με εκρηκτικό ρυθμό ανεβαίνουν οι εξαγωγές της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι την ώρα που ήδη βαδίζει σε «πράσινο» δρόμο, υλοποιώντας παράλληλα σημαντικές επενδύσεις αλλά προσλαμβάνοντας παράλληλα και 100 νέους εργαζόμενους.

Όπως αναφέρει το reporter.gr, μέσα στη φετινή χρονιά «τρέχει» επενδύσεις ύψους  €20 εκατ. για αναβάθμιση της παραγωγική δυναμικότητας. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι εταιρεία ολοκλήρωσε την επένδυση για τη δημιουργία υπερσύγχρονης μονάδας αναερόβιας επεξεργασίας στον χώρο των εγκαταστάσεών της στις Σέρρες, για την παραγωγή βιοαερίου και την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε σχέση με τις πωλήσεις, υπάρχει μια σημαντική αύξηση στον κλάδο γιαουρτιού, με σημαντικό μερίδιο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Γενικότερα, όπως σημειώνει η εταιρεία, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +48,6% σε αξία και +18,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη +52,9%, αγγίζοντας τα €23 εκ.

Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εγχώρια αγορά.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +43,3%, ξεπερνώντας τα €17,5εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-2,7%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή +12,5% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2023].

Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα.  Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +5,6 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια. Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,3 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς μας ανταγωνιστές [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2023].

Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο.

Υπενθυμίζεται, ότι τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:   Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €9,71 εκ. έναντι €1,75 εκ. το 2022.  Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €8,46 εκ., έναντι €0,55 εκ. το 2022.  Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €6,68 εκ., έναντι €0,45 εκ. το 2022.

Η κερδοφορία

Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα ή μεταβλητού ως προς τον όγκο πωλήσεων.

Εσωτερική αγορά

Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, χαμηλότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο του 2021. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.

Βέβαια, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις για το πρώτο τρίμηνο, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.   Όπως επισημαίνεται στη σχετική ενημέρωση, στο πλαίσιο της στρατηγικής επιλογής της εταιρείας να βρίσκεται κοντά στον καταναλωτή και εφόσον συνεχιστεί η εξομάλυνση των πληθωριστικών πιέσεων, προγραμματίζονται και περαιτέρω προωθητικές ενέργειες πέρα από τις μειώσεις τιμών που έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Παγωτό

Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε €3,49εκ. έναντι €1,93εκ. της προηγούμενης χρονιάς.  Η ανάπτυξη που εμφανίζουν τα μεγέθη της επιχείρησης, τονίζει η Κρι Κρι, δημιουργεί την ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγικής της δυναμικότητας.

  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -