fbpx
12.6 C
Serres
Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΣΕΡΡΕΣΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΣΕΡΡΕΣ: «Από τη σκιά στο φως» - Συναυλία με το μουσικό σχήμα...

ΣΕΡΡΕΣ: «Από τη σκιά στο φως» – Συναυλία με το μουσικό σχήμα Vernissage

ΣΕΡΡΕΣ: «Από τη σκιά στο φως» – Συναυλία με το μουσικό σχήμα Vernissage

Ο Σύλλογος Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Σερρών και η ΚΕΔΗ Σερρών διοργανώνουν συναυλία μουσικής δωματίου για βιολοντσέλο και πιάνο με το μουσικό σχήμα Vernissage.

Η συναυλία με τίτλο «Από τη σκιά στο φως» είναι αφιέρωμα στην επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.

Η συναυλία θα δοθεί στο Δημοτικό Θέατρο ΑΣΤΕΡΙΑ το Σάββατο 9 Απριλίου 2022 και ώρα 8:30 μ.μ. (ώρα προσέλευσης 8:00 μ.μ.).

Στο τσέλο θα είναι ο Dmitry Gudimov και στο πιάνο η Ελένη Κουτή. Θα προλογίσει ο Νίκος Έξαρχος.

Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει έργα Ludwig van Beethoven, Ιωσήφ Λιμπεράλη και Σόλωνα Μιχαηλίδη.

ΣΕΡΡΕΣ: «Από τη σκιά στο φως» – Συναυλία με το μουσικό σχήμα Vernissage 

Η είσοδος θα επιτραπεί με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού και δελτίου ταυτότητας και κατά τη διάρκεια της συναυλίας θα τηρηθούν τα μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού.

Το σύνολο μουσικής δωματίου Vernissage δημιουργήθηκε το 2016. Κεντρική ιδέα και καινοτομία του είναι η διασταύρωση της μουσικής με ποικίλες μορφές τέχνης, που πραγματώνεται μέσω της δημιουργικής συνεργασίας με καλλιτέχνες διαφόρων ειδών έκφρασης.

Αποτελείται από τους Dmitry Gudimov (τσέλο) και την Ελένη Κουτή (πιάνο), ενώ διατηρεί σταθερό συνεργάτη τον Νίκο Έξαρχο, υποστηρικτή σε μουσικά και τεχνικά θέματα.

ΣΕΡΡΕΣ: «Από τη σκιά στο φως» – Συναυλία με το μουσικό σχήμα Vernissage 

Οι Vernissage ξεκίνησαν την πορεία τους το 2016 με ένα αφιέρωμα στο «Tango argentino» του Astor Piazzola.

Το 2018 παρουσιάζουν το πρόγραμμα «Πάμε Σινεμά! Cine-Recital»με μουσική από τον παγκόσμιο κινηματογράφο κάνοντας αρχή από την αίθουσα του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. Έκτοτε έγιναν πολλές παρουσιάσεις στην Ελλάδα και το

Το 2019 στον 8οΔιεθνή Διαγωνισμό Τέχνης Caspi Art, στην Τουρκία, απέσπασαν το Grand Prix.

Για τη συμπλήρωση των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση προετοίμασαν ειδικό αφιέρωμα με τον τίτλο «Από τη σκιά στο φως», το οποίο αφιέρωμα παρουσίασαν στο πλαίσιο των Κυριακάτικων Πρωινών της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

Οι παρουσιάσεις, τους προσέφεραν μια αξιόλογη αναγνώριση, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Απέσπασαν εξαιρετικές κριτικές και αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία νέων έργων με ειδική αφιέρωση, τα οποία ερμηνεύουν για πρώτη φορά από τους ίδιους.

Πρόγραμμα συναυλίας
Beethoven L. (1770-1827) Sonata No3 για τσέλο και πιάνο, Op.69 σε Λα μείζονα (26’)
  1. Allegro ma non tanto
  2. Allegro molto
  • Adagio cantabile – Allegro vivace
Λιμπεράλης Ι. (1820-1899) Το Ξύπνημα του Κλέφτη. Μεταγραφή για τσέλο και πιάνο του Σ. Δεληγιαννόπουλου (9’)

Allegro moderato

Μιχαηλίδης Σ. «Suite Grecque» για βιολοντσέλο και πιάνο (12’)
  1. Allegretto
  2. Andantino
  • In Memoriam
  1. Allegro non troppo e giocoso
Λίγες πληροφορίες για τα έργα:
L.v.Beethoven: Σονάτα για τσέλο και πιάνο αρ.3 σε Λα μείζονα

Αποτελώντας το πρώτο έργο μετά την Πέμπτη και την Έκτη Συμφωνία, η Σονάτα αρ. 3 για τσέλο και πιάνο σε Λα μείζονα, έργο 69, (1808) δεν θα μπορούσε να είναι παρά ένας λαμπρός «απόηχος» όλων των θαυμαστών επιτευγμάτων που παρουσίασε ο Μπετόβεν σε επίπεδο φόρ- μας και γενικότερα σε επίπεδο δεξιοτεχνικής και καινοτόμου γραφής. Πριν από την Σονάτα αρ.3 ο Μπετόβεν είχε επίσης ολοκληρώσει τις άλλες δύο σπουδαίες και καινοτόμες Σονάτες του: τη Σονάτα Kreutzer για βιολί και πιάνο και την Appassionatα για σόλο πιάνο. Ακόμη, είχε γράψει το Τριπλό Κοντσέρτο για βιολί, τσέλο και πιάνο, το Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο, ενώ το 5ο, Αυτοκρατορικό κοντσέρτο για πιάνο όδευε προς ολοκλήρωση. Στα έργα αυτά οι φόρμες και οι τεχνοτροπίες του Κλασικισμού εμπλουτίζονται από τον Μπετόβεν σε τέτοιο βαθμό, που η- χούν ξεκάθαρα σαν προάγγελος της Ρομαντικής μουσικής. H Σονάτα αρ.3 για τσέλο και πιάνο είναι η πρώτη του είδους της στην ιστορία της μουσικής, όπου τα δύο όργανα είναι απολύτως ίσα μεταξύ τους.

Ιωσήφ Λιμπεράλης: To Ξύπνημα του Κλέφτη

Κορωνίδα στην πιανιστική εργογραφία της Επτανησιακής Σχολής αποτελεί η σύνθεση του Ιωσήφ Λιμπεράλη Το Ξύπνημα του Κλέφτη, (Αναμνήσεις ελληνικών δημοτικών τραγουδιών σε μορφή παραλλαγών για πιάνο – Le Réveil du Klépht, Souvenirs des chants populaires de la Grèce, variés pour le piano), το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί ως η πρώτη Ελληνική Ραψωδία για πιάνο. Πρόκειται για το πρώτο έργο πραγμάτωσης ελληνικής μουσικής μέσα από υλικό που προέρχεται από τη δημοτική μουσική και αποτελείται από συρραφή ανεξάρτητων μελωδιών. Γράφεται ακριβώς την ίδια περίοδο με τις Ουγγρικές Ραψωδίες (1846-1853) του Franz Liszt. Η εκδοχή του Ξυπνήματος για τσέλο και πιάνο γράφτηκε ειδικά για τους Vernissage Ensemble από τον Σπύρο Δεληγιαννόπουλο.

Σόλων Μιχαηλίδης: Ελληνική Σουίτα για τσέλο και πιάνο

Τα έργα του Σόλωνα Μιχαηλίδη, οραματιστή, ιδρυτή και πρώτου μαέστρου της Κρατι- κής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, διέπονται από μια πολυεπίπεδη Ελληνικότητα: αναφορές στην αρχαία Ελληνική γραμματεία, στοιχεία Βυζαντινής μουσικής, Ιμπρεσιονιστικές εναρμονίσεις (ιδιαίτερα προσφιλείς στην εποχή του) καθώς και αυτούσια μελωδικά στοιχεία της Κυπριακής Δημοτικής Μουσικής. Η Ελληνική Σουίτα είναι σύνθεση του 1964, γραμμένη σε δύο εκδοχές: για πιάνο σόλο αλλά και για βιολοντσέλο και πιάνο. Aποτελείται από 4 μέρη: Το πρώτο μέρος, Allegretto, βασίζεται στη δημοτική μελωδία της Τηλλυρκώτισσας, το οποίο και αναπτύσσει με διαλογικά στοιχεία και περίτεχνες εναρμονίσεις. Το δεύτερο μέρος, Andantino, βασίζεται στον Κυπριακό αντικριστό χορό/Καρσιλαμά Το Μήλον, γραμμένο στον αρχαιοελληνικό Υποδώριο τρόπο (σημερινό Αιολικό). Το τρίτο μέρος, In Memoriam, αποτελεί αυθεντική μελωδία του συνθέτη, την οποία έχει ήδη χρησιμοποιήσει στο έργο του Τα φυλακισμένα μνήματα. Το έργο κλείνει με το τέταρτο μέρος, Allegro non troppo e giocoso, το οποίο αποτελεί παραλλαγές του δημοτικού άσματος «Ψιντρή βασιλιτσά μου».

  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -