ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Η επόμενη γενιά των έργων θα είναι τα σιδηροδρομικά
Εντός του Δεκεμβρίου φέτος αναμένεται ο ανάδοχος που θα «τρέξει» το έργο της σύνδεσης του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, ύψους 70 εκατ. ευρώ, και εντός του 2021 θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τη σύνδεση και των υπολοίπων τριών σιδηροδρομικών χιλιομέτρων με αυτό. Αυτό προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής μιλώντας από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum στην ενότητα με θέμα «Μεταφορές και Υποδομές ως εργαλεία ανάπτυξης».
Υπογραμμίζοντας ότι πλέον η νέα εποχή στη χώρα είναι τα σιδηροδρομικά έργα, με τον κύκλο των οδικών να έχει κλείσει, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι τα έργα υποδομής δεν πρέπει να «έχουν χρώμα». Τόνισε ότι για την υλοποίησή τους πρέπει να επιτευχθεί η «minimun συναίνεση» και υπογράμμισε τον αγώνα δρόμου που γίνεται στο υπουργείο, για τη συμβασιοποίηση έργων 13 δισ. ευρώ στα επόμενα χρόνια.
Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr
“Ενώ την περίοδο 2012-2015 η Ελλάδα θα μπορούσε να απορροφήσει κονδύλια ύψους 1,2 δις. ευρώ για σιδοδρομικά έργα, συμβασιοποιήθηκαν «μόλις 235 εκατ. ευρώ . Είναι αστείο να μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της χωρίς σιδηρόδρομο» είπε ο κ Καραμανλής υπογραμμίζοντας παράλληλα τη μεγάλη ευκαιρία που δίνεται στη χώρα μας με τα 70 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.
Για την υποθαλάσσια αρτηρία ο κ. Καραμανλής είπε «είπαμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε στο πλαίσιο της εκτελεστής δικαστικής απόφασης που υπάρχει για επιστροφή 100 εκατ. ευρώ.
Απαντώντας σε ερώτηση για την εικόνα της Θεσσαλονίκης μετά από 10 χρόνια, είπε ότι τη «βλέπει» να γίνεται Πρωτεύουσα της ΝΑ Ευρώπης και των Βαλκανίων , ένα «κόσμημα» και ζητώντας τη στήριξη των ιδιωτών στις προσπάθειες που καταβάλλονται για τα έργα υποδομής και μεταφορών σημείωσε ότι «η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ είναι κατά την γνώμη μου ένα μεγάλο ανέκδοτο».
Ανέβηκαν οι τόνοι στο…μετρό
«Εμείς θα περιμένουμε την απόφαση της Δικαιοσύνης (4/11 η εκδίκαση), αλλά μετά θα πρέπει να προχωρήσουμε γιατί δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση του ράβε- ξήλωνε, επισήμανε ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος στις τρεις ενστάσεις που υποβλήθηκαν για τον “σταθμό Βενιζέλου” και πρόσθεσε «αφού δεν υπάρχει συμφωνία για το πως θα κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου, ας συμφωνηθεί ότι θα συμφωνήσουμε στο να σεβαστούμε την απόφαση που θα βγάλει η Δικαιοσύνη». Μεταξύ άλλων επέστησε την προσοχή, τονίζοντας ότι εάν δεν γίνει το έργο του Μετρό μέχρι το 2023, «θα πρέπει να το κάνουμε με δικούς μας πόρους μέχρι το 2025 και εάν δεν τα καταφέρουμε θα πρέπει να επιστρέψουμε όλα τα χρήματα πίσω».
Για την ανάμειξη της πολιτικής στα έργα μίλησε στην έναρξη της τοποθέτησής του στο φόρουμ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος και αναφερόμενος στον σταθμό της Βενιζέλου τόνισε ότι η εταιρεία αποφάσισε να αναμένει την απόφαση επί της σχετικής αιτήσεως ακυρώσεως που έχει κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
«Θα περιμένουμε να βγει η απόφαση του ΣτΕ, μετά τις τρεις προσφυγές που έγιναν. Μετά όμως αυτός ο δικαστικός ακτιβισμός πρέπει να λήξει, να γυρίσουν όλοι στο έργο όποια και αν είναι η απόφαση», είπε χαρακτηριστικά.
Γνωστοποίησε ότι την τρέχουσα περίοδο εγκρίνεται με τον ανάδοχο το χρονοδιάγραμμα του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης που προβλέπει ολοκλήρωση τον Απρίλιο του 2023 και δεσμεύτηκε: «Θα δουλέψουμε όλοι μας προς αυτή την κατεύθυνση».