fbpx
19.2 C
Serres
Τρίτη, 29 Οκτωβρίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΣΕΡΡΕΣΠΟΛΙΤΙΚΗΚ.ΒΑΛΤΑΔΩΡΟΥ: Ερώτηση για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό των Σερρών

Κ.ΒΑΛΤΑΔΩΡΟΥ: Ερώτηση για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό των Σερρών

Κ.ΒΑΛΤΑΔΩΡΟΥ: Ερώτηση για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό των Σερρών

Η περιφερειακή παράταξη «Πράξεις για την Μακεδονία», κατέθεσε, δια της περιφερειακής της συμβούλου Σερρών Καλλιόπης (Κέλυ) Βαλταδώρου, ερώτηση, προς την διοίκηση της Περιφέρειας, στο πλαίσιο της 5ης Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας, η οποία συζητήθηκε στη συνεδρίαση της 21.10.24.

Η ερώτηση αφορά τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό του νομού Σερρών από την Θεσσαλονίκη και ειδικότερα, του βορειοδυτικού του τμήματος, την περιοχή της Κερκίνης, μια περιοχή η οποία με κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς δεν συνδέεται με την έδρα της Περιφέρειας.

Η ερώτηση κατατέθηκε, κατόπιν αιτημάτων πληθώρας κατοίκων της περιοχής, καθώς είναι κοινός τόπος ότι το μείζονος σημασίας αυτό ζήτημα ταλανίζει μία ολόκληρη περιοχή, η οποία είναι κυριολεκτικά απομονωμένη από το κέντρο της Περιφέρειας, καθώς δεν υπάρχει ούτε καν λεωφορειακή σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και ο μόνος τρόπος μετάβασης των πολιτών, είναι με ιδιωτικό όχημα), με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος, κίνδυνο και χρόνο.

Γνωρίζουμε ότι η «ευθύνη» του ορισμού των δρομολογίων ανήκει στην Hellenic Train, και εξ αυτού του λόγου δεν ζητήθηκε η λήψη «απόφασης» από το Περιφερειακό Συμβούλιο, αλλά η έκδοση ψηφίσματος, ως ισχυρό μέσο πίεσης, προς την πολιτεία, η οποία επιδοτεί την σιδηροδρομική σύνδεση Ροδόπολης- Θεσσαλονίκης (ως άγονη γραμμή) με ποσό περί τα 50 εκατομμύρια, ετησίως, και προς την εταιρεία.

Επί του αιτήματος αυτού, δεν δόθηκε καμία απάντηση από την διοίκηση της Περιφέρειας !!!

Προφανώς θεωρεί ο κ. Τζιτζικώστας, ο κ. Σπυρόπουλος και τα άλλα μέλη της πλειοψηφίας ότι δεν αξίζει να «ασχοληθούν» με αυτήν την περιοχή και την αφαίμαξη του πληθυσμού της (άμεσο αποτέλεσμα του, κυριολεκτικά, συγκοινωνιακού αποκλεισμού της). Περιοχή η οποία, πέραν του φυσικού της κάλους (Εθνικό Πάρκο Κερκίνης, Μπέλες, ιαματικά λουτρά κτλ) και της ιστορικότητας του σημείου (Οχυρά Ρούπελ), βρίσκεται στα σύνορα της χώρας, και του νομού Σερρών, ο οποίος είναι ο πιο φτωχός νομός της χώρας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Για εμάς όμως, αυτό το ζήτημα είναι μείζονος σημασίας, και θα το αναδεικνύουμε διαρκώς, στηρίζοντας, πέραν των άλλων, τα σύνορά μας και τους ανθρώπους που «κρατούν Θερμοπύλες», διατηρώντας τα ζωντανά.

Η τοποθέτηση της κ. Βλαταδώρου κατά τη συζήτηση της ερώτησης που κατέθεσε στην 5η Ειδική Συνεδρίαση της 21.10.24:

«Δεν θα επαναλάβω το κείμενο της ερώτησης, καθώς σας έχει αποσταλεί.
Ούτε νομίζω ότι χρειάζεται να αναφέρω τα πλεονεκτήματα της σιδηροδρομικής
σύνδεσης περιοχών και δη του νομού Σερρών εν γένει και του βορειοδυτικού
τμήματος του νομού ειδικότερα, που όλοι γνωρίζουμε ότι αποτελεί μια οικολογική,
άνετη και κυρίως οικονομική μορφή μετακίνησης, όπου βέβαια υπάρχει και έχει
σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Το πολιτικό και κυρίως ουσιώδες ζήτημα εδώ είναι εάν θέλουμε ως περιφερειακό
συμβούλιο να έρθουμε στο ύψος των περιστάσεων και να υπηρετήσουμε τελικά τον
θεσμικό μας ρόλο όπως αυτός προβλέπεται από τον ίδιο τον νόμο.

Θα αναφέρω όμως, υπενθυμίζοντας σε όλους, το άρθρο 186 του νόμου 3852/2010
που ορίζει τις αρμοδιότητες του β βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα,
αναφέρεται ότι είναι ενδεικτικώς αναφερόμενα, ο περιφερειακός αναπτυξιακός
σχεδιασμός, ο προγραμματισμός, η υλοποίηση δράσεων, και η παρακολούθηση της
αναπτυξιακής πορείας της περιφέρειας, η εξειδίκευση των στόχων και κατευθύνσεων
της αναπτυξιακής πολιτικής, στο επίπεδο της περιφέρειας, η σύνταξη προτάσεων για
την διαμόρφωση της περιφερειακής αναπτυξιακής πολιτικής, και η προώθηση των
εθνικών στρατηγικών στόχων, η κατάρτιση του αναπτυξιακού προγράμματος της
περιφέρειας, η διαχείριση, ο έλεγχος και η εφαρμογή των αναπτυξιακών
παρεμβάσεων, ο συντονισμός των φορέων εκτέλεσης και η παρακολούθηση της
πορείας εφαρμογής του αναπτυξιακού προγράμματος της περιφέρειας, η διατύπωση
προς τους κεντρικούς φορείς του δημοσίου τομέα προτάσεων, για έργα και μέτρα
πολιτικής,, που αφορούν την περιφέρεια, αλλά εντάσσονται στο μεσοχρόνιο εθνικό
αναπτυξιακό σχέδιο, η τελική διαμόρφωση η μέριμνα και η έγκριση των ετήσιων
Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς επίσης και η κατανομή των πιστώσεων από το ανωτέρω Πρόγραμμα.

Δεν μπορούμε να ζητούμε από δημάρχους, με μικρότερη θεσμική και πολιτική ισχύ,
από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και το περιφερειακό της συμβούλιο,
να επεμβαίνει για ζητήματα που υπερβαίνουν τις αρμοδιότητες τους, και εμείς να
περιοριζόμαστε σε διαμοίρασμα υπολογιστών, air condition και μπασκετών, και δη
κατά το δοκούν και όχι σε όλους, και εγκρίσεις διορισμού αντιπροσώπων σε Δ.Σ.,
χωρίς μάλιστα να μπορούμε να ελέγξουμε και την λειτουργία τους εκεί.
Συνεπώς : θα λάβουμε πρωτοβουλίες ώστε να διευθετηθεί άμεσα το ζήτημα των
δρομολογίων από την περιοχή της Ροδόπολης προς και από την Θεσσαλονίκη ;;; Και
εάν ναι, υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα; Στην Ευρώπη των περιφερειών, μια
περιοχή που απέχει 80 μόλις χλμ από το κέντρο της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της
χώρας θα θεωρούνταν προάστιό της. Πόσο μάλλον εάν η περιοχή είχε ένα εθνικό πάρκο προστατευμένο από διεθνής συνθήκες και νόμους του Κράτους, όπως η
Κερκίνη ή ένα βουνό όπως το Μπέλες, ιαματικά νερά ή τα Οχυρά Ρούπελ.
Επιθυμούμε την αποκέντρωση, αλλά και την οικονομική στήριξη μιας περιοχής δίπλα
στα σύνορα;. Σήμερα, αντί κάποιος να μπορεί να ζει στην Σιντική ή ακόμη και στο
Κιλκίς (γιατί αφορά και το Κιλκίς η ερώτηση) και να εργάζεται στην Θεσσαλονίκη,
δεν μπορεί ούτε κάν για γιατρό ή ψώνια να μεταβεί εδώ, καθώς η μοναδική του
δυνατότητα (υπενθυμίζω ότι λεωφορειακή σύνδεση δεν υπάρχει) είναι να φύγει στις
10:30, να φτάσει 12 και έως τις 3 να έχει τελειώσει ότι έχει να κάνει για να
επιστρέψει.

Εάν πάλι κάποιος θέλει να επισκεφτεί την περιοχή της Κερκίνης, για τουρισμό πχ,
μπορεί να το κάνει μόνο καθημερινή, γιατί Κυριακή το μοναδικό δρομολόγιο είναι
στις 3 το μεσημέρι (φτάνει 4:30) και στις 7 πρέπει να φύγει !

Γνωρίζουμε ότι το περιφερειακό συμβούλιο έχει λάβει απόφαση να εκδίδει
ψηφίσματα μόνο για εθνικής σημασίας θέματα (αν και η Παράταξή μας έχει
διαφωνήσει με αυτόν το αυθαίρετο περιορισμό). Παρά ταύτα, η αφαίμαξη πληθυσμού
από μια περιοχή και δη παραμεθόριο και δη του πιο φτωχού νόμου της χώρας,
σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ, καθώς αυτό είναι το
αποτέλεσμα του αποκλεισμού της (κυριολεκτικά) από οποιαδήποτε σύνδεση με το
κέντρο, είναι μείζονος εθνικής σημασίας και γι αυτό σας ζητούμε όπως
προχωρήσουμε σε έκδοση σχετικού ψηφίσματος και την άμεση πρόσκληση σε ειδική
συνεδρίαση, για ενημέρωση και συντονισμό δράσεων όλων των θεσμικών φορέων
και των ενδιαφερομένων συλλόγων της περιοχής».

META MAGAZINO: Διαβάστε εδώ το τελευταίο τεύχος
  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr
Κ.ΒΑΛΤΑΔΩΡΟΥ: Ερώτηση για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό των Σερρών

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -