«Προσλήψεις Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής», είναι το θέμα ερώτησης που κατέθεσε στη Βουλή, ο Κώστας Μπούμπας.
Στο κείμενο της ερώτησής του, ο βουλευτής Σερρών της Ελληνικής Λύσης αναφέρει:
Όπως έχουμε πληροφορηθεί από επιστολές αναπληρωτών φιλολόγων με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι οποίες έχουν κοινοποιηθεί αρμοδίως και προς το μέρος σας, η συμβολή και η παρουσία των ανωτέρω σχετικά εξειδικευμένων εκπαιδευτικών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ήταν ιδιαίτερα σημαντική, κατά την περίοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που αποτέλεσε μια συνθήκη μάθησης αρκετά πρωτόγνωρη για όλους τους μαθητές.
Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, στα τμήματα ένταξης των σχολείων «νευροτυπικής ανάπτυξης» (=συνήθη σχολεία), αλλά και τα παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Εκπαιδευτική Στήριξη πρέπει να έχουν την κατάλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη, σε όποια βαθμίδα του σχολείου και αν φοιτούν. Άλλωστε, η ισότιμη και ισάξια πρόσβαση στη μόρφωση αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα για να μη τους το στερήσουμε. Είναι, όμως, επιτακτική ανάγκη να επισημανθεί ότι, παρουσιάζεται αρκετά χαμηλός αριθμός Τμημάτων Ένταξης στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, όπου φοιτούν παιδιά «νευροτυπικής ανάπτυξης».
Τα παιδιά που έχουν αναπτυξιακές αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες βιώνουν μια άκρως επίπονη διαδικασία κατά τη μετάβασή τους από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (της οποίας το έργο διευκόλυναν τα Τμήματα Ένταξης -όπου υπήρχαν), στην δευτεροβάθμια, όπου παρατηρούμε μια απουσία του σχετικού θεσμού σε τεράστια κλίμακα. Το τελευταίο προκαλεί άσχημες επιπτώσεις στην σύνδεση με την μαθησιακή διαδικασία των παιδιών που έχουν αναπτυξιακές αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
-
Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr
Είναι απαραίτητη, λοιπόν, η ίδρυση και η στελέχωση Τμημάτων Ένταξης σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο της χώρας, καθώς, ο ιδιαίτερα χαμηλός αριθμός Τμημάτων Ένταξης δεν αποτελεί καλό οιωνό για την ενταξιακή προοπτική των μαθητών με τα παραπάνω προβλήματα στο κοινωνικό σύνολο.
Είναι πολύ σημαντικό, δε, το να λειτουργούν Τμήματα Ένταξης στα υπάρχοντα Λύκεια για παιδιά «νευροτυπικής ανάπτυξης», έτσι ώστε να μην αποθαρρύνεται η φοίτηση σε αυτά των μαθητών με αναπηρίες ή/και μαθησιακές δυσκολίες, προκειμένου το Λύκειο να αποτελέσει γέφυρα για την ουσιαστική ένταξή τους στην κοινωνία των ενηλίκων και εισιτήριο για μια κατά περίπτωση είσοδό τους σε κάποιες σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου υπάρχει το σχετικό περιθώριο δυνατοτήτων τους.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω
Ερωτάται η κ. Υπουργός :
1. Προτίθεσθε να μεριμνήσετε για την καταγραφή των κενών της Παράλληλης Εκπαιδευτικής Στήριξης στα σχολεία της χώρας και ταυτόχρονα για προσλήψεις φιλολόγων με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στα «ΚΕΣΥ», ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς;
2. Προτίθεσθε να μεριμνήσετε για την ίδρυση και στελέχωση Τμημάτων Ένταξης ως αναπόσπαστο τμήμα του σχολείου, για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, από την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, καθώς και για την έγκαιρη στελέχωση όλων των σχολικών ιδρυμάτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με καθηγητές εξειδικευμένους στην Ειδική Αγωγή, όπου προκύψουν οι σχετικές ανάγκες;
3. Προτίθεσθε να μεριμνήσετε για επιπλέον διορισμούς στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθηγητών εξειδικευμένων στην Ειδική Αγωγή, καθώς, τα 554 άτομα με σχετική εξειδίκευση, που ανακοινώθηκε ότι επίκεινται να τοποθετηθούν αναλόγως, δεν επαρκούν για την κάλυψη των πανελλαδικών αναγκών της ως άνω εκπαιδευτικής βαθμίδας;