fbpx
13.1 C
Serres
Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΣΕΡΡΕΣΠΟΛΙΤΙΚΗΚ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας (ΒΙΝΤΕΟ)

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας (ΒΙΝΤΕΟ)

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας (ΒΙΝΤΕΟ)

Κατά την ομιλία του, στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», ο βουλευτής Σερρών της Ελληνικής Λύσης, Κώστας Μπούμπας ανέφερε:

Κοιτάξτε τώρα, το θέμα είναι να μιλήσουμε επί της ουσίας, να αποδεχθούμε κάποια πράγματα, να είμαστε ρεαλιστές, να προσγειωθούμε στην ελληνική πραγματικότητα, να μην ψάχνουμε τώρα τόσο το αίτιο -έχω πει- αλλά το αιτιατό και να δούμε, να μιλήσουμε για την ταμπακιέρα για να κάνουμε ουσιαστικές αλλαγές και να μπούμε σε μια άλλη διάσταση. Γιατί χρήζει τελικά η τριτοβάθμια εκπαίδευση να περάσουμε σε μια άλλη διάσταση.
Τώρα, δεν είμαι ικανοποιημένος απέναντι σε αυτό που λέει το Υπουργείο και η Υπουργός για κάποιες εξαιρέσεις θα πρέπει να μην ψηφιστεί η βεντάλια ανάλογα με τα κοινωνικά προβλήματα που έχουμε αν θέλετε στον οικογενειακό προϋπολογισμό και εξατομικευμένα πρέπει να δει κάποια προβλήματα φοιτητών για το ν+2 ή το ν+3.

  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Για να δώσω ένα παράδειγμα, όταν ένας φοιτητής είναι από μία αγροτική περιοχή όπως είναι ο Νομός μου, ο Νομός Σερρών στην Κεντρική Μακεδονία, στη Βόρεια Ελλάδα, στη Μακεδονία μας είναι αγροτικός και πρέπει να βοηθήσει τον πατέρα του στα χωράφια διότι ο πατέρας του είναι μεγάλης ηλικίας και δεν έχει βγει ακόμη στη σύνταξη -δίνω ένα κλασικό παράδειγμα μιας πραγματικότητας- και θα πρέπει να τον βοηθήσει αν είναι κτηνοτρόφος και έχει ένα οικογενειακό εισόδημα πολύ χαμηλό -γιατί και τα εισοδηματικά κριτήρια αν θέλουμε να σεβαστούμε το κάματο των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών και δη βιοπαλαιστών- θα του δώσουμε περισσότερο χρόνο.

Τι θα γίνει επίσης αν ένας φοιτητής είναι από μία οικογένεια μονογονεϊκή;

Αν είναι ορφανός από πατέρα ή μητέρα από πριν και θα πρέπει να βοηθήσει εισοδηματικά τη συγκεκριμένη οικογένεια -τη δική του οικογένεια- αναγκαστικά θα κάνει μαύρη και ανασφάλιστη εργασία. Γιατί και αυτό είναι μια πραγματικότητα. Πολλοί φοιτητές δουλεύουν ντελίβερι ή σερβιτόροι ανασφάλιστοι -είναι μια πραγματικότητα, δυστυχώς- ή είναι λαντζιέρηδες και είναι κρυμμένοι μέσα στα μαγαζιά, όταν έρχεται η επιθεώρηση για έλεγχο. Αν λάβουμε υπόψη τα εισοδηματικά κριτήρια αυτής της οικογένειας για να του δώσουμε μία χρονική παράταση.
Άρα, λοιπόν, η κοινωνική βεντάλια θέλω να ανοίξει πέρα του θανάτου, πέρα των προβλημάτων υγείας, πέρα και των 20 ωρών εργασίας εβδομαδιαίως που θέλετε να παρουσιάσετε, υπάρχει και η άλλη αθέατη πλευρά.
Πάμε λίγο στη γραφειοκρατία και στο διοικητικό. Αυτό που είπαμε το μεσημέρι, κύριε πρόεδρε, με τους φορείς που παραδέχθηκαν οι διοικητικοί ότι έχουν να γίνουν προσλήψεις πολλά χρόνια στα πανεπιστήμια.

Τι θα γίνει; Θα γίνουν προσλήψεις;

Διότι τα στοιχεία δεν είναι διόλου ευχάριστα στο πώς διεκπεραιώνουν γραφειοκρατικής φύσεως ζητήματα οι διοικητικοί υπάλληλοι οι οποίοι θέλουν και μια εξειδίκευση για να μπορούν να ανταποκριθούν πλέον στις νέες προκλήσεις των πανεπιστημίων.
Αυτός ο ειδικός λογαριασμός κονδυλίων έρευνας -το έχω πει- θα αλλάξει ή θα παραμείνει να είναι λογιστικός σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις μεταξύ καθηγητών και δεν ξέρω ποιων άλλων παραγόντων ενώ κυρίως είναι αντικείμενο των διοικητικών;
Και το λέω αυτό, διότι αν θέλουμε να δώσουμε μια βαθιά τομή σε καινοτόμες ερευνητικές -θα λέγαμε- εργασίες θα πρέπει όλα αυτά με νόμο να είναι υποχρεωτικά και να δίδονται στο φως. Τις έρευνες για αυτό τις πληρώνει ο φορολογούμενος Έλληνας στους πανεπιστημιακούς. Για να αποτελέσουν εργαλείο και μοχλό ανάπτυξης για την αγορά.
Πάμε λίγο τώρα στο θέμα της αστυνόμευσης. Δεν ξέρω πώς διατυπώθηκε η ερώτηση, αλλά έψαξα αν θέλετε και δημοσιογραφικά να δω πόσες υπογραφές μπήκαν για το θέμα της αστυνόμευσης. Βλέπω, λοιπόν, ότι στους φοιτητές οι υπογραφές που συγκεντρώθηκαν δεν είναι 10.000, είναι 8.000 να πω 10.000; Να πω 10.000 σε 668.000 σπουδαστές. Άρα, μιλάμε για ένα ποσοστό 1,5%. Δεν ξέρω αν διατυπώθηκε αλλιώς η ερώτηση που άκουσα την κυρία Αναγνωστοπούλου να λέει. Αν πάμε στους καθηγητές αυτοί που είναι στο διδακτικό ερευνητικό προσωπικό -να θεωρήσω ότι υπέγραψαν και είναι όλοι μέλη- υπέγραψαν 900. Οι καθηγητές είναι 17.288 όπως βλέπω τα στατιστικά. Άρα, μιλάμε για ένα ποσοστό 5,1%.

Γιατί το λέω; Λέτε ότι δεν υπάρχει αστυνομία σε άλλα κράτη.

Εμείς ως Ελληνική Λύση και εγώ προσωπικά, είδα καθηγητές από μεγάλα πανεπιστήμια και της Γηραιάς Ηπείρου και του πλανήτη δηλαδή το Yale, μιλάμε για το Bristol, μιλάμε για το Liverpool, μιλάμε για την Γαλλία. Ο Σταύρος o Κατσανέβας, ο Καλύβας είναι καθηγητές, οι οποίοι τι λένε;
Λένε ακριβώς πώς γίνεται ο έλεγχος στα ξένα πανεπιστήμια. Διάβασα προσεκτικά αυτά που λένε οι συγκεκριμένοι καθηγητές -Στάθης Καλύβας από το Yale, Κώστας Μήλας από το Liverpool, Στράτος Κατσανέβας από τη Γαλλία, Αλέξανδρος Νεχαμάς από το Princeton- υπάρχει έλεγχος.
Άρα, λοιπόν, το ειδικό σώμα που προτείνουμε εμείς πρέπει να έχει και γνώσεις και επίπεδο.

Το ειδικό σώμα φύλαξης που πρέπει να είναι στις αρμοδιότητες της Ελληνικής Αστυνομίας -σίγουρα άλλο φύλαξη και άλλο ασφάλεια- να τα δούμε αλλά προτείνουμε ειδική εκπαίδευση και γιατί όχι να πάει ένας επικεφαλής εκεί, να ενημερωθεί, να αποκομίζει εμπειρία, γιατί θέλουμε επίπεδο.
Δεν μπορούμε να κάνουμε, δηλαδή, ένα αστυνομικό τμήμα -προς το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης το μήνυμα- απλά για τμήμα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -