fbpx
23 C
Serres
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΣΕΡΡΕΣΠΟΛΙΤΙΚΗΚ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Κατά την ομιλία του στη Βουλή για Πνευματικά Δικαιώματα, ο βουλευτής Σερρών της Ελληνικής Λύσης Κώστας Μπούμπας ανέφερε:

Με όλα αυτά τα οποία θα τα τεκμηριώσουμε και στην Ολομέλεια, κύριε Πρόεδρε, με επιχειρήματα και γιατί πρέπει να ακουστούν κάποια πράγματα να γνωρίζει και ο κόσμος, αλλά πρέπει να γίνει μία έρευνα σε παλιές αμαρτίες σε ό,τι αφορά τα πνευματικά δικαιώματα – να το πω έτσι απλά – γέρνουμε προς την αρνητική ψήφο, αλλά κρατάμε κάποιες επιφυλάξεις μέχρι την Ολομέλεια.

Τώρα σε ό,τι αφορά όλα αυτά τα οποία συζητάμε, επίμαχα άρθρα θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το 9, το 11, το 12, το 18 και το 21, αλλά μέσα από αυτήν όλη τη διαδικασία δεν λείπουν διατάξεις που προωθούν αυτό το ανεύθυνο και το ακαταδίωκτο των παρόχων επί γραμμικών υπηρεσιών για μη αδειοδοτούμενες πράξεις παρουσίασης και διάθεσης στο κοινό έργο που προστατεύονται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και άλλων αντικειμένων προστασίας.

Δεν λείπουν επίσης και οι φωτογραφικές διατάξεις οι οποίες προωθούν την έλλειψη αδειοδότησης σε νέες παρόχουςεπί γραμμικών υπηρεσιών, ανταλλαγής, διαμοιρασμού περιεχομένου, υπηρεσίες των οποίων έχουν καταστεί διαθέσιμες στο κοινό στην Ευρωπαϊκή Ένωση για λιγότερο από τρία έτη και έχουν έναν ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο από τα 10.000.000 ευρώ.

Η ενσωμάτωση τώρα στην Ευρωπαϊκή Οδηγία είναι επιβεβλημένη. Σαφώς, πρέπει να εναρμονιστούμε,  πρέπει να εγκλιματιστούμε με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο στην ελληνική έννομη τάξη.

Πρέπει,όμως, να προστατευθούν ουσιαστικά και τα πνευματικά δικαιώματα των επί γραμμικών μεταδόσεων ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών, οι  αναμεταδόσεις τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών προγραμμάτων, καθώς και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά συνάμα και τα συγγενικά δικαιώματα στην ψηφιακή ενιαία αγορά και να μην τροποποιούνται συνεχώς οι Ευρωπαϊκές Οδηγίες, γιατί μετά θα οδηγούμαστε, όπως αντιλαμβάνεται ο καθείς σε μία πολυνομοθεσία, σε μία ανασφάλεια, δηλαδή, δικαίου, καθώς οι επιγραμμικές και οι ψηφιακές πλατφόρμες και οι πάροχοιαυτών είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο το οποίο χρήζει μιας ιδιαίτερης σημασίας για την οικονομία των επιχειρήσεων που τις εμπιστεύονται, καθώς μπορούν να επωφεληθούν, βέβαια, από αυτές ή και να καταγραφούν από αδικαιολόγητες αλλαγές στους όρους χρήσης χωρίς μια προηγούμενη ειδοποίηση διαγραφές προϊόντων, διαγραφές υπηρεσιών, αναιτιολόγητες διαγραφές χρηστών και έλλειψη εμπιστοσύνης και διαφάνειας και μάλιστα η αρμόδια Αρχή που εποπτεύει, η ΔΗΜΕΑ, η οποία μπορεί να έχει ακόμη και απευθείας σύνδεση και με την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών που παρακολουθεί επιλεκτικά όποιους θέλει και όχι όποιους πρέπει πραγματικά να παρακολουθεί, μνημόνια, συμφωνίες συνεργασίας, προγραμματικές συμβάσεις με άλλους φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν είναι της παρούσης να αναπτύξουμε όλα αυτά.

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Αυτό που λέμε εμείς ως Ελληνική Λύση, κύριε Πρόεδρε και κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε ότι αφορά τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ένας φορέας ιδιωτικού δικαίου, ο οποίος, βέβαια, ιδρύθηκε με το νόμο 2121/1993 για το ποιος είναι και υπεύθυνος για να εναρμονιστεί με τις ευρωπαϊκές Οδηγίες, να προάγει τον πολιτισμό, να δημιουργεί σεμινάρια ή ημερίδες, να προστατεύσει τα πνευματικά δικαιώματα, πρέπει να μπουν κανόνες δικαίου. Να υπάρχει μία, θα λέγαμε, ευταξίαστο χώρο, διότι το παρελθόν είναι αμαρτωλό, αν θέλετε, από το 1993 να το ξεκινήσουμε; Αν το ξεκινήσουμε θα βρούμε πάρα πολλά κοινά. Ο κόσμος στην αγορά έξω λέει ότι είναι ένα χαράτσι από όλους αυτούς τους Οργανισμούς Συγγενικών Δικαιωμάτων. Εμείς θέλουμε έναν ΟΠΙ και όχι «νταβατζιλίκι» από τους οργανισμούς, να το πω έτσι απλά στην καθομιλουμένη, γιατί είναι η πραγματικότητα της αγοράς, αλλά και να αποδίδονται τα χρήματα στους πραγματικούς δικαιούχους.

Δεν νοείται σήμερα ο καλλιτέχνης, ο ηθοποιός, ο σκηνοθέτης, ο ηχολήπτης, ο άνθρωπος γενικότερα του καλλιτεχνικού χώρου και του πολιτισμού να παίρνει ως φιλοδώρημα τα 500 ευρώ εν όψει της covid, της υγειονομικής κρίσης, ενώ στα ταμεία του υπάρχουν πολύ περισσότερα χρήματα και πρέπει να γίνει ένας ενδελεχής έλεγχος και όπως έλεγα και χθες για το θέμα της αμαρτίας και του μεγάλου σκανδάλου της ΑΕΠΙ των 150 εκατομμυρίων ευρώ που είναι στον αέρα είναι και άλλα, θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε στην Ολομέλεια, θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και ο κάθε κατεργάρης, και ήταν μεγάλος ο κατεργάρης, στον πάγκο του.

Τώρα λοιπόν θέλουμε ένανΟΠΙ, ο οποίος θα έχει δικαιοδοσία, να έχει κύρος, να έχει αίγλη, να έχει εποπτικό έλεγχο, να εποπτεύονται όλοι αυτοί οι οργανισμοί από έναν ΟΠΙ ενσωματωμένος και να είμαστε μέσα στις ευρωπαϊκές Οδηγίες, όπως προστάζει το ευρωπαϊκό δίκαιο. Έναν ΟΠΟΙ,όμως, με κύρος,έναν ΟΠΙ ο οποίος θα καθορίζει πολλές φορές τη φύση του επαγγέλματος, το εμβαδόν που καταλαμβάνει η κάθε επιχείρηση με δίκαια κριτήρια και δεν μπορεί να είναι μια ανεξέλεγκτη κατάσταση με διάφορα αμοιβολόγια από τους,ας μου χαρακτηριστεί,θα βάλω τον τίτλο,«νταβατζήδες της αγοράς». Διότι και χρήματα δεν αποδίδονται και ο πρότερος βίος δεν είναι έντιμος από πλευράς της ΑΕΠΙ, άρα λοιπόν πρέπει να μπουν κανόνες.

Οι ευρωπαϊκές Οδηγίες σαφώς πρέπει να εφαρμοστούν από το 2019. Παραθέσαμε και στοιχεία πόσο επί τις εκατό του τζίρου πολλών επιχειρήσεων είναι σε άλλες χώρες της γηραιάς, της ενωμένης Ευρώπης. Στην Ισπανία υπήρχε,επίσης, μεγάλο σκάνδαλο και αποδόθηκαν ευθύνες και πάει λέγοντας. Διότι κάποια στιγμή θα πρέπει να επιλεγεί η λύση ενός ενιαίου φορέα, όπως προτείνουμε εμείς στην Ελληνική Λύση, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με ανάλογη εφαρμογή η διαδικασία που προβλέπει το άρθρο 18 παράγραφος 9 του νόμου 2121/1993 για τη διανομή μιας εύλογης αμοιβής, που προβλέπει πως όταν υπάρχουν περισσότεροι ΟΣΔ, Οργανισμοί Συγγενικών Δικαιωμάτων δηλαδή, για την ίδια κατηγορία δημιουργών και δεν συμφωνούν μεταξύ τους για την κατανομή του ποσοστού αυτή γίνεται με παρέμβαση και απόφαση του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Εφόσον, λοιπόν, δημιουργηθεί αυτός ο ενιαίος φορέας ή θεσμοθετηθεί θα μπορεί κάποια πράγματα να μπουν στη θέση τους. Δηλαδή να γίνει παρέμβαση του ΟΠΙ, η ΕΕΤΕΠ έχει δεσμευτεί,επίσης, να καταβάλει το ποσοστό που προβλέπουν σήμερα τα αμοιβολόγια των ΟΣΔ, δηλαδή 2,2% επί των εσόδων που προέρχονται αμιγώς από την τηλεοπτική προβολή των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών ή το ποσοστό του που θα καθορίσει με απόφαση τουΟΠΙ, φυσικά άπαξ και ενιαία. Έτσι, λοιπόν, ως Ελληνική Λύση, θεωρούμε για τους λόγους αυτούς αναγκαία τη συμπερίληψη της τροποποιημένης διάταξης του νόμου που αναφερόμαστε, δηλαδή του 2121/1993 για τις προτεινόμενες, προκειμένου να λυθεί με τον ενδεδειγμένο τρόπο ένα μεγάλο πρόβλημα που ταλαιπωρεί σήμερα αυτό που λέμε και είπα περισσότερο την αγορά.

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Εάν πάμε τώρα σε κάποια άρθρα,πάμε, για παράδειγμα, στο άρθρο 9. Εκεί υπάρχει όταν εφαρμόζεται η εξαίρεση, μόνο όταν δικαιούχος δηλαδή έχει νόμιμη πρόσβαση στο έργο ή σε άλλο αντικείμενο προστασίας, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης κατά την οποία αυτό καθίσταται διαθέσιμο, οι δικαιούχοι δεν έχουν περιορίσει τα δικαιώματα αναπαραγωγής και εξαγωγής με την εξόρυξη κειμένου και δεδομένων με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Στην περίπτωση περιεχομένου που έχει καταστεί διαθέσιμο, δηλαδή στο κοινό μέσω του διαδικτύου, θα πρέπει να θεωρείται κατάλληλος μόνο ο περιορισμός των εν λόγω δικαιωμάτων με τη χρήση μηχαναγνώσιμων μέσων, συμπεριλαμβανομένων ή μεταδιδόμενων και των όρων και προϋποθέσεων ενός ιστότοπου ή μιας υπηρεσίας.

Σε ό,τι αφορά, βεβαίως, το άρθρο 11 υπάρχει μία εξαίρεση, η οποία θα πρέπει να επιτρέπει τη δημιουργία αντιγράφων με το κατάλληλο εργαλείο, μέσο ή τεχνολογία διατήρησης σε οποιαδήποτε μορφή ή μέσο στον απαιτούμενο αριθμό σε οποιοδήποτε στάδιο της ύπαρξης του έργου και στο βαθμό που απαιτείται για σκοπούς διατήρησης. Βάσει της εξαίρεσης αυτής για σκοπούς διατήρησης, τα ιδρύματα πολιτιστικής κληρονομιάς έχουν τη δυνατότητα να βασίζονται σε τρίτα μέρη που ενεργούν για λογαριασμό τους και υπό την ευθύνη τους συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν την έδρα τους σε άλλα κράτη-μέλη για τη δημιουργία αντιγράφων.

Σε ό,τι αφορά και το άρθρο 12, εκεί πρέπει να πούμε, ότι υπάρχει η παράγραφος 9 του εσωτερικού άρθρου 27.β του άρθρου 13 του αξιολογούμενου σχέδιο νόμου που προβλέπεται για την εφαρμογή για τις παραγράφους 1 και 2, ο οργανισμός πνευματικής ιδιοκτησίας που αναφερθήκαμε και πριν, ο ΟΠΙ, πραγματοποιεί διαβουλεύσεις με τους δημιουργούς ή άλλους δικαιούχους στους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης για τα ιδρύματα πολιτιστικής κληρονομιάς σε κάθε τομέα και ενθαρρύνει το τακτικό διάλογο μεταξύ των αντιπροσωπευτικών οργανώσεων, χρηστών και δημιουργών, συμπεριλαμβανομένων των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης, καθώς και οποιωνδήποτε άλλων οργανώσεων των ενδιαφερομένων μερών ειδικά σε κάθε τομέα, με στόχο την ενίσχυση της καταλληλότητας και της χρηστικότητας των μηχανισμών χορήγησης αδειών. Είναι αυτό που έλεγα πριν, θα πρέπει τουλάχιστον ο ΟΠΙ να βάλει κανόνες, διότι αν συνεχιστεί η ίδια υφιστάμενη κατάσταση με την αμαρτία που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια και το σκάνδαλο, θα μου επιτρέψετε, της ΑΕΠΙ, θα έχουμε μια από τα ίδια. Δηλαδή, δεν μπορεί η αγορά να έχει μια εύρυθμη λειτουργία, να έχει κανόνες δικαίου, αν ο ΟΠΙ δεν αποκτήσει κύρος, δικαιοδοσία και έναν ουσιαστικό εποπτικό έλεγχο, το οποίο και από το Υπουργείο σας, κυρία Υπουργέ, θα πρέπει να γίνεται ένας έλεγχος, να ξέρει ο κόσμος τι πληρώνει, πόσα πληρώνει, γιατί τα πληρώνει και που πάνε τα χρήματά του, για να είμαστε κι εμείς ένα κράτος του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου, εναρμονιζόμενο και να έχουμε εγκλιματιστεί στις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Σε ό,τι αφορά το άρθρο 18, η διάταξη αυτή έρχεται να αντιμετωπίσει το φαινόμενο που παρατηρείται, ότι δηλαδή οι μεγάλες πλατφόρμες τώρα να καρπώνονται σε βάρος των εκδοτών τύπου το συντριπτικό μεγαλύτερο μερίδιο διαφημιστικών εσόδων.Εκεί πρέπει να το δούμε σε σχέση με τη χρήση και εκμετάλλευση του ειδησεογραφικού περιεχομένου στο διαδίκτυο. Οι μεγάλες πλατφόρμες, όπως είναι η GOOGLE και η FACEBOOK, η META,που αναφερθήκαμε και χθες, εκμεταλλεύονται αυτή τη δεσπόζουσα θέση στην αγορά και αρνούνται να διαπραγματευτούν με τους εκδότες. Αυτό πρέπει να ξεδιαλύνει, δεν μπορούν οι δημοσιογράφοι να δίνουν πληροφορίες, δεν μπορούν εκδότες εφημερίδων να δίνουν πληροφορίες, πραγματικά να συνδράμουν και να συμβάλουν σε αυτό που λέγεται ενημέρωση για να μην είναι ανενημέρωτη η κοινή γνώμη, αλλά από την άλλη πλευρά, θα πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να αμείβονται, με κριτήρια, με σταθμά και δεν μπορούν μεγάλες πλατφόρμες να εκμεταλλεύονται και να εμπορευματοποιούν αυτή την ειδησεογραφία προς όφελός τους, το είπαμε και χθες.

Όσον αφορά το άρθρο 18, για το χάσμα αξίας που υπάρχει, έτσι ονομάζεται, θα συμφωνήσουμε, ότι πρέπει να μπουν κανόνες.

Υπάρχει το άρθρο 21, όπου προστίθενται οι έννοιες της καταλληλότητας και αναλογικότητας ως αόριστες,όμως, προσέξτε, νομικές έννοιες, που καθορίζουν το ύψος της αμοιβής του δημιουργού και χρησιμεύουν ως ερμηνευτικά εργαλεία σε περίπτωση δικαστικής διένεξης, με αντικείμενο τη κρίση κατά πόσο συμβατικά καθοριζόμενη αμοιβή για τη χρήση του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας είναι δίκαιη ή όχι. Με λίγα λόγια, δηλαδή, αυτή η διάταξη ευνοεί τους δημιουργούς, παρέχοντάς τους ένα νομοθετικό ερμηνευτικό εργαλείο να αξιώσουν μία αναπροσαρμογή των αμοιβών τους σε υψηλότερα επίπεδα, εφόσον βέβαια είναι σε θέση να δικαιολογήσουν αυτή την αναπροσαρμογή, καθότι συνήθως αποτελούν ένα αδύναμο μέρος στις διαπραγματεύσεις, για να μπορεί επιτέλους να πληρωθεί όσο το αξίζει ο δημιουργός, γιατί σίγουρα, αυτό που θα συμφωνήσουμε φαντάζομαι όλοι, η πνευματική ιδιοκτησία είναι και ιερή, πρέπει να είναι και σεβαστή, αλλά να αποδίδεται σωστά αμειβόμενος ο δημιουργός με δίκαια κριτήρια. Δεν μπορεί, δηλαδή, αυτοί όλοι οι περίεργοι οργανισμοί, γιατί υπάρχουν και περίεργοι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης υπό μορφή συνεταιρισμού, να δημιουργούν αυτό το χάος στην αγορά.

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Πρέπει να αναφερθεί,επίσης, ότι στις ανωτέρω διατάξεις, εξυπηρετούν όλους τους δημιουργούς δικαιούχους οι οποίοι μπορούν να προβαίνουν σε δημόσιο δανεισμό πνευματικών έργων, αφού προηγουμένως έχουν λάβει μία εύλογη αμοιβή, δηλαδή,ο δικαιούχος έχει την εξουσία να επιτρέψει ή να απαγορεύσει συγκεκριμένες ενέργειες, όπως είναι η αναπαραγωγή, διανομή στο κοινό, εκμίσθωση, δεν μπορεί να κάνει το ίδιο βέβαια για τον δημόσιο δανεισμό. Φυσικά,ο νομοθέτης πάνω σε αυτό το θέμα, απαλείφει τη δυνατότητα των δικαιούχων να απαγορεύουν τον δημόσιο δανεισμό, αντισταθμίζει τη διαγραφή αυτή με τη καταβολή σε αυτούς αμοιβής. Με απλά λόγια, δηλαδή, αν και αυτοί πλέον δεν έχουν την εξουσία να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν τον δημόσιο δανεισμό έργων,θα λαμβάνουν χρήματα γι’ αυτή την ενέργεια. Είναι το σύστημα καταβολής της εύλογης αμοιβής, που παρουσιάζει, όμως, συγκεκριμένα προβλήματα. Πρώτα απ’ όλα, χρησιμοποιείταιο όρος εύλογη, που αποτελεί μια αόριστη έννοια και δεν γίνεται αντιληπτό ποιο θα είναι το ύψος αυτής.

Επίσης, άξιο σχολιασμού, κυρίες και κύριοι, είναι το ποσό που προβλέπεται να καταβληθεί συνολικά για όλους τους δικαιούχους ύψους 350.000 ευρώ ετησίως, που καταβάλλονται από το κράτος ή τους ΟΤΑ. 

Μιλάμε δηλαδή για αρκετά υψηλά χρηματικά ποσό, ειδικά αν σκεφτούμε ότι τα χρήματα αυτά θα καταβάλλονται σε ετήσια βάση. Αξιοπρόσεκτο, επίσης, είναι ότι η εν λόγω αμοιβή εξαιρείται από τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας, αλλά και από οποιαδήποτε άλλη παρακράτηση. Συνεπώς, δηλαδή, μιλάμε για καθαρά ποσά που θα λαμβάνουν οι δικαιούχοι. Εδώ ο νομοθέτης εξαιρεί από την υποχρέωση της καταβολής αμοιβής τις βιβλιοθήκες δημοσίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, που είναι μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. 

Έτσι, λοιπόν, κάποια στιγμή αυτές οι αξιολογούμες ρυθμίσεις που ενσωματώνονται στην Οδηγία του 2019, θα πρέπει να προβλέπονται κανόνες για μία προσαρμογή ορισμένων εξαιρέσεων και περιορισμών επί των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων σε ψηφιακά και διασυνοριακά περιβάλλοντα, καθώς και μέτρα για τη διευκόλυνση ορισμένων πρακτικών χορήγησης αδειών ιδίως σε ό,τι αφορά στη διάδοση έργων μη διαθέσιμο στο εμπόριο και άλλων αντικειμένων προστασίας και στην επιγραμμική διαθεσιμότητα οπτικοακουστικών έργων σε πλατφόρμες διάθεσης βίντεο κατά παραγγελία για τη διασφάλιση ευρύτερης πρόσβασης στο περιεχόμενο. 

Επίσης, έχουμε κανόνες για τη διευκόλυνση της χρήσης του περιεχομένου που έχει καταστεί ένα κοινό κτήμα. Προκειμένου, όμως, να επιτευχθεί η εύρυθμη και δίκαιη λειτουργία της αγοράς για τα δικαιώματα της πνευματικής ιδιοκτησίας, θεσπίζονται κανόνες σχετικά με τα δικαιώματα επί εκδόσεων, με τη χρήση έργων ή άλλων αντικειμένων προστασίας από παρόχουςεπιγραμμικών υπηρεσιών, οι οποίοι παρέχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο που φορτώνεται από τους χρήστες με τη διαφάνεια των συμβάσεων των δημιουργών και των ερμηνευτών, με την αμοιβή των δημιουργών και των ερμηνευτών, καθώς και ένας μηχανισμός για την ανάκληση των δικαιωμάτων τα οποία οι δημιουργοί και οι ερμηνευτές έχουν μεταβιβάσει κατ’ αποκλειστικότητα.

Κ.ΜΠΟΥΜΠΑΣ: Η ομιλία για τα πνευματικά δικαιώματα (ΒΙΝΤΕΟ)

Οι επιφυλάξεις μας, λοιπόν, είναι ότι αν ο ΟΠΙ δεν ασκεί εποπτικό έλεγχο, θα μπορεί ο κάθε οργανισμός με αμοιβολόγια που θα καθορίζει αυτός, να σραγγίζει την αγορά και κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά και να μην αποδίδονται χρήματα στους δημιουργούς. Διότι έχουμε μηνύσεις και κατά της πρώην ΑΕΠΙ, αλλά εδώ – που θα αναφερθούμε στην Ολομέλεια – πρέπει να ανοίξουμε δύο αμαρτωλές σελίδες. Η μία σελίδα είναι ότι με βάση την πτώχευση της ΑΕΠΙ υπάρχουν συνδεδεμένες εταιρείες που αγόρασαν κτίρια με θετικό πρόσημο, τα οποία νοικιάζει το Υπουργείο Υγείας καταβάλλοντας υψηλά ποσά στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν αυτές οι θυγατρικές συνδεδεμένες εταιρείες. Δεν θα τις πούμε τώρα. Θα αναφερθούμε στην Ολομέλεια. 

Το δεύτερο κομμάτι είναι τι γίνεται με κάποιες περιουσίες του δημοσίου. Είναι αυτές οι κληρονομιές, οι οποίες δεν έχουν αποδοθεί από τους οργανισμούς συγγενικών δικαιωμάτων στο κράτος παρ’ όλο που η Νέα Δημοκρατία είχε ψηφίσει ένα νόμο σε όλες αυτές τις κληρονομιές και να τις πω με ένα σωστό τίτλο, διότι θα πρέπει να λογοδοτήσουν αυτές οι ορφανές κληρονομιές από καλλιτέχνες που δεν έχουν αποδοθεί στο δημόσιο όπως θα έπρεπε. Αυτές οι ορφανές κληρονομιές σε πολλά δημοσιογραφικά άρθρα είναι οι λεγόμενες «σχολάζουσες» κληρονομιές. 

Κάποια στιγμή θα πρέπει να λογοδοτήσουν οι οργανισμοί, λοιπόν, αν έχουν αποδώσει αυτά τα χρήματα στο δημόσιο, τα έχουν κρατήσει παρανόμως. Γιατί αυτό είναι κακούργημα. Είναι πολλές οι «σχολάζουσες» κληρονομιές από το 1993 και όλοι οι φορείς που μίλησαν σήμερα πρέπει να μας πουν αν έχουν αποδώσει τις «σχολάζουσες» κληρονομιές; Η ΑΕΠΙ, επίσης, δεν κατέβαλε το 1% στον ΟΠΙ έξω παρακαλώ από τα 150 εκατομμύρια που τα ψάχνουμε και πρέπει να δοθεί εισαγγελική παραγγελία του Αρείου Πάγου. Γι’ αυτό, κυρία Υπουργέ, για να σηματοδοτήσετε αν θέλετε και εσείς το δικό σας Υπουργείο που ηγείστε να μπει επιτέλους κάθε κατεργάρης στον πάγκο του από χρήματα που διαχειρίστηκαν, χρήματα του ελληνικού λαού, χρήματα που έπρεπε να αποδοθούν στους καλλιτέχνες στο χώρο του πολιτισμού. Και σας είπαμε κάτι «κολπάκια» που έκαναν δεύτερες εταιρείες για να αγοράζουν κτίρια του δημοσίου. Πού είναι οι ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ που δεν είναι παρών; Αντί μετά την πτώχευση της ΑΕΠΙ να πάει στον επόμενο ομοειδή οργανισμό η εκκαθάριση, έκαναν μία ειδική υπηρεσία – οι κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ – η οποία διαχειρίστηκε χρήματα αμειβόμενοι δικηγόροι με χρήματα του δημοσίου για να ξεκινήσει μια εκκαθάριση της ΑΕΠΙ.

Όλες αυτές, λοιπόν, είναι μεγάλες αμαρτίες. Για ποιο λόγο να γίνει αυτή η ειδική υπηρεσία; Τι γίνεται με τις «σχολάζουσες» κληρονομιές; Εμείς αυτό το ζητάμε. Διότι, υπάρχουν καλλιτέχνες, οι οποίοι άφησαν περιουσία και δεν έχει αποδοθεί στο ελληνικό δημόσιο και έχουν κρατηθεί από τους οργανισμούς. Με τέτοιες, λοιπόν, μεγάλες αμαρτίες, με τόσα μεγάλα σκάνδαλα και «νταβατσιλίκια» του παρελθόντος με απώτερο παράδειγμα την ΑΕΠΙ, δεν μπορούμε να έχουμε εμπιστοσύνη ότι ο εγκλιματισμός και η εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, θα δημιουργήσει μια ευταξία και μία εύρυθμη λειτουργία για να παίρνουν επιτέλους καλλιτέχνες που δικαιούνται τα χρήματά τους ακέραια και οι οργανισμοί πλέον συγγενικών δικαιωμάτων, κυρία Υπουργέ, να ελέγχονται σωστά με εποπτικό έλεγχο, όπως γίνεται σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη. 

Γι’ αυτό κρατάμε επιφυλάξεις, γι’ αυτό έχουμε τους προβληματισμούς μας, για να δούμε τι γίνεται σε αυτό τον αμαρτωλό χώρο, δυστυχώς, που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια από το 1993. Σας ευχαριστώ.

  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -