Η “ΦΟΝΙΣΣΑ”: Η ταινία που δίνει νέα πνοή στον ελληνικό κινηματογράφο
Ξεκίνησε στις 30 Νοεμβρίου η προβολή της ταινίας η “Φόνισσα” με τις πρώτες εντυπώσεις να κάνουν λόγο για μία εκπληκτική παραγωγή σε όλους τους τομείς.
Λίγα λόγια για το έργο
Η Φόνισσα θεωρείται ένα από τα καλύτερα έργα του Α. Παπαδιαμάντη, δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1903 στο περιοδικό Παναθήναια, σε συνέχειες από τον Ιανουάριο ως τον Ιούνιο. Έχοντας υπότιτλο «κοινωνικόν μυθιστόρημα» αποτέλεσε ουσιαστικά μία αιχμηρή κριτική της κατάστασης που επικρατούσε στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος, βάζοντας στο στόχαστρο τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα της πατριαρχικής κοινωνίας και τα εγκλήματα γυναικοκτονιών στην επαρχία. Πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο έχει η Φραγκογιαννού, μία καταπιεσμένη γυναίκα, αρχικά από την οικογένεια της και στην συνέχεια από τον άνδρα της, που τώρα πια χήρα φροντίζει ολημερίς και ολονυκτής τις κόρες και τα εγγόνια της. Καθώς ξενυχτάει δίπλα από την κούνια της εγγονή της καταλήγει να την πνίγει. Οι τύψεις που νιώθει αρχικά, σύντομα αντικαθίστανται με την έμμονη ιδέα της δολοφονίας μικρών κοριτσιών. Η ίδια ενώ στην αρχή νιώθει τύψεις για την ειδεχθή πράξη της στην συνέχεια αναθεωρεί, πιστεύει πως η δολοφονία τους αποτελεί κίνηση ευσπλαχνίας και το έργο της είναι Θεάρεστο. Τα σώζει από μια ζωή γεμάτη πίκρες και πόνο.
Η ταινία
Η Εύα Ναθένα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εποχή και τα στερεότυπα της εποχής. Καθ’όλη τη διάρκεια της ταινίας γίνεται αντιληπτό από τον θεατή πως η αξία της γυναίκας μετριέται ανάλογα με την προίκα της και την δυνατότητα να τεκνοποιήσει. Η ζωή της καθορίζεται από τις αποφάσεις της οικογένεια της στην αρχή και στην συνέχεια από τον σύζυγό της ενώ η ίδια ζει μια ζωή γεμάτη βάσανα αφού αποτελεί υποχείριο δυνάμεων που δεν μπορεί να ελέγξει. Ο θεσμός της προίκας αποτελεί επίσης ένα σημαντικό ζήτημα του έργου καθώς φτωχές οικογένειες που έχουν κόρες αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους με αποτέλεσμα να θεωρούν ως βέλτιστη λύση την δολοφονία των κοριτσιών έτσι ώστε να απαλλαχθούν από το βαρίδιο της προίκας. Πρακτική που ακολουθούνταν συχνά την περίοδο εκείνη.
Συντελεστές
Τρομερές ερμηνείες από τις Καρυοφιλλιά Καραμπέτη και Μαρία Πρωτόπαππα ενώ εντυπωσιάζει η σκηνοθεσία της Εύας Ναθένα και η ποιότητα της παραγωγής.
Σκηνοθεσία: Εύα Νάθενα Σενάριο: Κατερίνα Μπέη Πρωταγωνιστούν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.
Χ.Πασχάλης
Η “ΦΟΝΙΣΣΑ” ΤΟΥ Α. ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ: Η ταινία που δίνει νέα πνοή στον ελληνικό κινηματογράφο
Δείτε επίσης: ΣΕΡΡΕΣ: «Μαζί σπάμε τη σιωπή» – Οι δημιουργίες των μαθητών (ΦΩΤΟ)
- Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr