Ένα μεγάλο… εργοτάξιο θα θυμίζει σε λίγο χρονικό διάστημα η χώρα, καθώς παίρνουν «σάρκα και οστά» σημαντικά επενδυτικά έργα, τα οποία αναμένεται να δώσουν πνοή στον εγχώριο κλάδο του τουρισμού, που έχει δεχθεί πρωτοφανές πλήγμα από το σαρωτικό πέρασμα της πανδημίας του κορονοϊού.
Και μπορεί τα οφέλη των φιλόδοξων επενδυτικών projects να διαφανούν σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ωστόσο παράγοντες της αγοράς κρίνουν θετικό το γεγονός ότι οι μηχανές έχουν «ζεσταθεί» και οι μπουλντόζες έχουν πιάσει δουλειά, προκειμένου να ξεδιπλωθούν επενδύσεις δισεκατομμυρίων.
«Το Ελληνικό έχει ήδη ξεκινήσει»
Η «ναυαρχίδα» του επενδυτικού προγράμματος της χώρας έχει πάρει μπροστά, με το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού να ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα εποχή.
Όπως αποκάλυψε μέσα στην εβδομάδα η διοίκηση της Lamda Development – του βασικού developer του μεγάλου project – οι πρόδρομες εργασίες με τις αποψιλώσεις ξεκίνησαν, για να προχωρήσουν στη συνέχεια οι κατεδαφίσεις κτηρίων.
«Το Ελληνικό έχει ήδη αρχίσει, ακόμη κι αν δεν είναι θορυβώδη τα πρώτα έργα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda, Οδυσσέας Αθανασίου, ενώ όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, στις αρχές Ιουλίου (πιθανότατα το πρώτο σαββατοκύριακο του μήνα) αναμένεται να πραγματοποιηθεί μια λιτή τελετή για την έναρξη των κατεδαφίσεων, ενώ για τον ερχόμενο Οκτώβριο προγραμματίζονται τα επίσημα εγκαίνια.
Οι καλοκαιρινοί μήνες αναμένονται κρίσιμοι για τη φιλόδοξη επένδυση, με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές να έχουν θέσει ως πρωταρχικό στόχο την επίσπευση των διαδικασιών για το έργο αξιοποίησης του Ελληνικού.
Πώς θα γίνουν οι κατεδαφίσεις κτηρίων
Ειδική τροπολογία που εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή, περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθούν οι κατεδαφίσεις κτηρίων στο Ελληνικό. Η τροπολογία, που φέρει τις υπογραφές των κ. κ. Χρ. Σταϊκούρα, Α. Γεωργιάδη, Κ. Χατζηδάκη και Κ. Μενδώνη, προβλέπει τη δυνατότητα τμηματικής υλοποίησης και για τις κατεδαφίσεις των εγκαταστάσεων (κτηρίων και εν γένει κτισμάτων και κατασκευών) εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά. Για να μπορούν να υλοποιηθούν τμηματικά οι κατεδαφίσεις, η εν λόγω τροπολογία παρέχει τη δυνατότητα έκδοσης περισσοτέρων αποφάσεων του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Σε ό,τι αφορά την έκδοση των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων για τις κατεδαφίσεις, προβλέπεται πως θα μπορούν να εκδίδονται ενιαίες για περισσότερα από ένα κτήρια και εν γένει κτίσματα και κατασκευές. Η εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης μπορεί να υλοποιείται τμηματικά και/ή ενιαία για περισσότερα από ένα κτήρια, εντός προθεσμίας πέντε ετών από την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης. Η εν λόγω προθεσμία, μάλιστα, μπορεί κατόπιν αίτησης να παραταθεί για άλλα πέντε έτη.
Οι πρώτες κατεδαφίσεις αφορούν σε περίπου 450 κτήρια από τους συνολικά 958 κτηριακούς όγκους που βρίσκονται εντός του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος, στο Ελληνικό διασφαλίζονται τα διατηρητέα κτήρια, καθώς επίσης και τα νεότερα μνηµεία, ενώ όπως έχει κριθεί από σχετικό Προεδρικό Διάταγμα και µε το Σχέδιο Ολοκληρωµένης Ανάπτυξης της έκτασης, δεν αλλοιώνονται και δεν θίγονται τα αρχιτεκτονικά και µορφολογικά τους στοιχεία.
Ποια κτήρια διατηρούνται
• τα διατηρητέα υπόστεγα της Πολεµικής Αεροπορίας
• το διατηρητέο κτήριο του πρώην ανατολικού αεροδροµίου Αθηνών
• το διατηρητέο αγγλικό υπόστεγο (Παγόδα)
• οι εγκαταστάσεις της ΕΥ∆ΑΠ
• οι ιεροί ναοί Αγίου Κοσµά και Δαµιανού, Αγίας Παρασκευής και Αγίας Τριάδας
• οι εγκαταστάσεις του σταθµού μετρό Αργυρούπολης
• το Κέντρο Διανοµής Ελληνικού (∆ΕΗ)
• τα κτήρια των αθλητικών εγκαταστάσεων (Τµήµα, Baseball I, Κανοε Καγιακ)
• τα κτήρια της ΥΠΑ – υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας Αθηνών
• οι εγκαταστάσεις του ΤΡΑΜ
• τα κτήρια της ΕΜΥ.
• τα τρία διατηρητέα κτήρια επί της οδού 3ης στο κάτω Ελληνικό
• το κτήριο επί της συµβολής των οδών Ελ. Βενιζέλου και 27ης (πρώην ΛΕΚ).
Τα υπόλοιπα κτήρια (περί τους 900 κτηριακούς όγκους) καθώς και οι κατασκευές διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου της έκτασης, θα αποξηλωθούν και θα κατεδαφιστούν στο πλαίσιο του προγράµµατος ανάπτυξης του ακινήτου.
Το όραμα της Lamda Development
Το όραμα της Lamda Development έγκειται στον σχεδιασμό μιας πρωτοποριακής ανάπτυξης για την Αθήνα, με κυρίαρχο στοιχείο τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου διεθνούς εμβέλειας, συνολικής έκτασης 2.000.000 τ.μ.
Η επένδυση θα περιλαμβάνει οικιστικές αναπτύξεις, ξενοδοχειακές μονάδες, εμπορικές δραστηριότητες, χώρους οικογενειακής απασχόλησης – διασκέδασης, μουσεία, κέντρα πολιτισμού, κέντρα υγείας και ευεξίας, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους αναψυχής, ένα πρότυπο επιχειρηματικό πάρκο εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρηματικότητας, όπως επίσης και την πλήρη διαμόρφωση της ήδη υπάρχουσας μαρίνας καθώς και την αναβάθμιση και ανάδειξη ολόκληρου του παραλιακού μετώπου, που μαζί με το πάρκο θα αποτελέσουν τον μεγαλύτερο πόλο έλξης του έργου.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Lamda Development, η επένδυση του Ελληνικού, ύψους 8 δισ. ευρώ, αναμένεται να συμβάλλει κατά 2,4% στο ΑΕΠ της χώρας στον ορίζοντα ολοκλήρωσης της ανάπτυξης, θα δημιουργήσει 75.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα θα εισφέρει συνολικά πάνω από 14 δισ. ευρώ έσοδα σε φόρους στο κράτος στον ίδιο χρονικό ορίζοντα.
Από… φθινόπωρο τα νεότερα για το Καζίνο
Την ίδια ώρα προχωρά και ο διαγωνισμός για το Καζίνο, ωστόσο πηγές με γνώση των διαδικασιών εξηγούν στο insider.gr πως ουσιαστικό «ξεκαθάρισμα» για την άδεια λειτουργίας Καζίνο δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν τον Σεπτέμβριο.
Πάντως η κοινοπραξία Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δηλώνει «έτοιμη να ξεκινήσει το έργο», αμέσως μόλις λάβει το «πράσινο φως» από τις αρχές που τρέχουν τη διαγωνιστική διαδικασία. Η κοινοπραξία έχει παρουσιάσει από τον Οκτώβριο του 2019, το όραμα της για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με Καζίνο (Intergrated Resort Casino) που θα κληθεί να κατασκευάσει και να λειτουργήσει στο Ελληνικό αν επικρατήσει τελικά στον σχετικό διαγωνισμό.
Έχοντας την ονομασία INSPIRE Athens, το συγκρότημα θα αποτελείται από ένα πολυτελές ξενοδοχείο, χώρους ψυχαγωγίας, συνεδριακό κέντρο, καταστήματα, εστιατόρια και φυσικά το Καζίνο, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση του IRC αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 7.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Παράλληλα η εταιρεία εκτιμά πως το τουριστικό συγκρότημα θα αυξήσει από μόνο του τις τουριστικές αφίξεις στην Αττική κατά 10%. Tο κτήριο στο οποίο θα φιλοξενηθεί το πολυτελές ξενοδοχείο και καζίνο έχει εμπνευστεί από τα αγάλματα των Καρυάτιδων και έχει σχεδιαστεί από τον διεθνούς φήμης αρχοτέκτονα, Πολ Στίλμαν, με στόχο να θυμίζει… Αθήνα.
Το IRC έχει σχεδιαστεί με εγκαταστάσεις που θα αναδείξουν την Αθήνα ως κορυφαίο προορισμό MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions), έναν πολυχρηστικό, εσωτερικό χώρο εκδηλώσεων με πισίνες και υδάτινα στοιχεία.
Μπήκαν οι μπουλντόζες στην Κασσιόπη
Στην τελική ευθεία εισήλθαν οι διαδικασίες υλοποίησης της μεγάλης επένδυσης στην Κασσιόπη της Κέρκυρας, ύψους 120 εκατ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε στις 19 Ιουνίου η NCH Capital – η εταιρεία που μέσω διεθνούς διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ απέκτησε το δικαίωμα αξιοποίησης της έκτασης – ξεκίνησαν οι προεργασίες για την υλοποίηση του Kassiopi Project. Ήδη ειδικά συνεργεία ξεκίνησαν τις διαδικασίες κατεδάφισης των παλιών εγκαταστάσεων, ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσει η αξιοποίηση.
Σε μια έκταση 489 στρεμμάτων, η NCH Capital σχεδιάζει να υλοποιήσει μια μεγάλη τουριστική επένδυση που θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο 5 αστέρων, ανεξάρτητες κατοικίες καθώς και μαρίνα 60 θέσεων ελλιμενισμού.
«Οι εργασίες σηματοδοτούν την έναρξη της φάσης της υλοποίησης του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας για το έργο της Κασσιόπης», δήλωσε ο Ανδρέας Σάντης, Managing Director και Head of Greece, W.Balkans and Cyprus, ξεδιπλώνοντας το όραμα της εταιρείας για τη δημιουργία ενός πρότυπου τουριστικού χωριού για το οποίο «όλοι οι Κερκυραίοι και όλοι οι Έλληνες θα είναι περήφανοι».
Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Γεωργιάδη, τα εγκαίνια για την επένδυση στην Κασσιόπη της Κέρκυρας προγραμματίζονται για τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου.
«Αέρας» εκσυγχρονισμού για τις Μαρίνες της χώρας
Σε τροχιά αξιοποίησης κινούνται ορισμένες από τις σημαντικότερες μαρίνες της χώρας, με στόχο να πραγματοποιηθούν βελτιωτικά έργα τα οποία θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό τους αλλά και σε συνολική ποιοτική αναβάθμιση των περιοχών στις οποίες βρίσκονται.
«Κλείδωσε» χρηματοδότηση 88,5 εκατ. ευρώ για τη Μαρίνα Αλίμου
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάπτυξη της νέας Μαρίνας Αλίμου από την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, «κλείδωσε» και τυπικά η χρηματοδότηση του έργου, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση για τη σύναψη προγράμματος και κάλυψης ομολογιακού δανείου ύψους 88,5 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank.
Οι εκταμιεύσεις του δανείου αναμένεται να πραγματοποιηθούν σταδιακά, ενώ οι πόροι του θα διατεθούν για την χρηματοδότηση μέρους των υποχρεώσεων που θα αναλάβει η Παραχωρησιούχος «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου», εταιρεία του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Οι υπογραφές έπεσαν αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ των αρμοδίων υπουργών – εκπροσώπων του ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ, του ΤΑΙΠΕΔ, της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της Παραχωρησιούχου Εταιρείας «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου», στις 13 Μαΐου, ημέρα κατά την οποία σήμανε τη μετάβαση της Μαρίνας Αλίμου σε μια νέα εποχή.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η συμφωνία προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 40 ετών – με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια – του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, αντιπροσωπεύοντας μία συνολική επένδυση της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία.
Τι προβλέπει το πλάνο ανάπτυξης
Το πλάνο ανάπτυξης προβλέπει τη δημιουργία μιας Μαρίνας που θα αποτελεί ένα σύγχρονο και ελκυστικό πόλο αναψυχής και επιχειρηματικής δραστηριότητας με αναβαθμισμένους, λειτουργικούς και υπαίθριους χώρους. Μέσα σε αυτό το νέο, πολυμορφικό και προστατευόμενο περιβάλλον, θα αναπτύσσονται μια σειρά επαγγελματικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, με ένα σύνολο προσφερόμενων επιλογών και υπηρεσιών που θα καταστήσουν τη Μαρίνα Αλίμου ως ένα σημείο αναφοράς για την «Αθηναϊκή Ριβιέρα», αλλά και για ολόκληρη τη λεκάνη της Μεσογείου.
Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονης σχεδίασης, μοντέρνων ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις. Ο περιβάλλων χώρος του χερσαίου τμήματος της μαρίνας θα είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσονται δρόμοι, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, χώροι στάθμευσης, αλλά και επιμελημένοι χώροι πρασίνου που θα φιλοξενούν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού για τους επισκέπτες. Επιπλέον, τόσο οι γραφειακοί χώροι που θα κατασκευαστούν όσο και οι αποθήκες, τα συνεργεία επισκευών και τα εμπορικά καταστήματα, θα εξυπηρετούν τις πλέον σημαντικές εταιρείες ναύλωσης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σκαφών, του τουρισμού και της ευρύτερης επιχειρηματικότητας.
Στη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας, έκτασης σχεδόν 428 στρεμμάτων, θα έχουν τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 1.000 σκάφη αναψυχής, μετά και την ανακατασκευή των πλωτών προβλητών οι οποίες στο σύνολό τους θα φέρουν ένα νέο, σύγχρονο σχεδιασμό που θα αξιοποιεί πλήρως τον απαραίτητο χώρο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκαφών και των χρηστών τους. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό σημαντικών τμημάτων για την εύρυθμη λειτουργία της προβλήτας, όπως σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης, κ.α. Τέλος, εξαιρετική μέριμνα θα ληφθεί για την καθαριότητα όλων των χώρων της μαρίνας και κυρίως του θαλάσσιου μετώπου, έτσι ώστε να προστατεύεται απολύτως το περιβάλλον από τις δραστηριότητες της μαρίνας και να τηρείται το υψηλό επίπεδο αυτής στο θέμα της καθαριότητας και της τήρησης των κανόνων για την αποκομιδή και διάθεση των κάθε είδους απορριμμάτων και αποβλήτων (υγρών και στερεών σκαφών και λοιπών χρήσεων).
«Τρέχουν» οι εξελίξεις για τη Μαρίνα Ιτέας
Ταυτόχρονα, όμως, δρομολογούνται οι διαδικασίες και για την αποκρατικοποίηση της Μαρίνας Ιτέας.
Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στις 2 Ιουνίου στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη ανεξάρτητου αποτιμητή. Βασικό έργο του ανεξάρτητου αποτιμητή θα είναι η αποτίμηση της αξίας παραχώρησης της Μαρίνας Ιτέας, μια διαδικασία που πρέπει να «ολοκληρωθεί και να είναι διαθέσιμη στο ΤΑΙΠΕΔ πριν την αποκρατικοποίηση της Μαρίνας».
Το Ταμείο αναζητά εξειδικευμένη εταιρεία που θα αποτιμήσει την αξία της Μαρίνας, καταθέτοντας το σχετικό Valuation Report και το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές και χρηματοοικονομικές αναλύσεις.
Η διάρκεια της σύμβασης του ανεξάρτητου αποτιμητή με το ΤΑΙΠΕΔ για την εκπλήρωση του έργου ορίζεται στις επτά εβδομάδες, με δυνατότητα παράτασης, αν αυτό καταστεί αναγκαίο.
Ο μέγιστος προβλεπόμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 35.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ).
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στον διαγωνισμό για τα δικαιώματα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Ιτέας, αναδείχθηκε ένας υποψήφιος, ο Όμιλος Εταιρειών Κυριακούλη. Ο Όμιλος Εταιρειών Κυριακούλη δραστηριοποιείται στον κλάδο των σκαφών αναψυχής και του τουρισμού από το 1980.
Η Μαρίνα Ιτέας βρίσκεται στην Ιτέα Φωκίδος, στη θέση «Μαρίνα» του κόλπου της Ιτέας, εντός των ορίων του τέως Δήμου Ιτέας. Η θαλάσσια ζώνη της καταλαμβάνει επιφάνεια της τάξεως των 26.000 τ.μ. και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού 146 σκαφών μικρού και μεσαίου μεγέθους. Προβλέπονται επίσης εξήντα (60) θέσεις σκαφών στη χερσαία ζώνη.
Η εγκατάσταση είναι ολοκληρωμένη ως προς τα λιμενικά έργα, αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι χερσαίες υποδομές. Η χερσαία επιφάνεια της Μαρίνας Ιτέας καλύπτει έκταση της τάξεως των 24.700 τ.μ. Σήμερα, η Μαρίνα Ιτέας είναι λειτουργική και φιλοξενεί μικρό αριθμό σκαφών αναψυχής.
Ξεκινά νέος σχεδιασμός για τη Μαρίνα Καλαμαριάς
Νέος γενικός σχεδιασμός ξεκινάει και για τη Μαρίνα της Καλαμαριάς προκειμένου να αναβαθμιστεί η περιοχή και να εκσυγχρονιστούν οι υποδομές του τουριστικού λιμανιού, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής.
Κατά τις πληροφορίες, η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στον σχεδιασμό αυτό, ενώ η περιοχή που περιγράφεται στη μελέτη είναι το Μικρό Έμβολο, στο παράκτιο μέτωπο της Καλαμαριάς.
Η συνολική επιφάνεια της θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας ανέρχεται σε 165 στρέμματα περίπου και περιλαμβάνει την υφιστάμενη λιμενολεκάνη. Η χερσαία ζώνη της Μαρίνας, συνολικής επιφάνειας 77 στρεμμάτων, εκτείνεται μεταξύ της παραλιακής οδού Νικολάου Πλαστήρα στα ανατολικά, της πλαζ του ΕΟΤ και του χώρου Ομίλου Ερασιτεχνών Αλιέων Καλαμαριάς «Η Αγία Παρασκευή» στα βορειοδυτικά και αδιαμόρφωτων εκτάσεων και χώρου πρασίνου στα νοτιοανατολικά.
Βασικός στόχος της προτεινόμενης ανάπτυξης της Μαρίνας είναι η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών διαφόρων μεγεθών και η παροχή ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών στα σκάφη.
Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά για την έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ζητώντας, ωστόσο -μεταξύ άλλων- στις προτεινόμενες χρήσεις γης της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας να μην περιλαμβάνονται ξενοδοχεία, ξενώνες και κατοικίες προς μίσθωση, δεδομένης της μικρής διαθέσιμης έκτασης της Μαρίνας και της άμεσης γειτνίασής της με τον αστικό ιστό του Δήμου Καλαμαριάς. Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της ολοκληρωμένης διαχείρισης όλων των παραγόμενων αποβλήτων από τις δραστηριότητες στη θαλάσσια αλλά και στη χερσαία ζώνη της Μαρίνας και ζήτησε να καταρτιστούν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης και Σχέδιο Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων. Πρότεινε ακόμη ο φορέας διαχείρισης της Μαρίνας να υλοποιεί πρόγραμμα παρακολούθησης της ποιότητας του περιβάλλοντος και να γίνει κατάλληλη επιλογή αυτόχθονων ειδών χλωρίδας που θα φυτευτούν στους νέους ή/και υφιστάμενους χώρους πρασίνου, ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά η βιοποικιλότητα και να μην αλλοιωθεί η εικόνα του τοπίου.
Θεμελιώθηκε το τουριστικό συγκρότημα Kilada Hills
Στις 19 Ιουνίου θεμελιώθηκε η μεγάλη τουριστική επένδυση στην Kilada Hills, στην Ερμιονίδα, προϋπολογισμού ύψους 420 εκατ. ευρώ.
Το Kilada Hills είναι η πρώτη μεγάλη τουριστική επένδυση που έλαβε άδεια μέσω της fast-track διαδικασίας των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ).
Η επένδυση υλοποιείται από την εταιρεία Dolphin Capital σε έκταση 2.100 στρεμμάτων και σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει γνωστοποιηθεί, θα περιλαμβάνει την κατασκευή ξενοδοχείου προδιαγραφών 5 αστέρων κι έκτασης 30.000 τ.μ., την ανέγερση πολυτελών κατοικιών (μεταξύ άλλων 320 επαύλεις και 100 βίλες), καθώς και τη δημιουργία εμπορικών καταστημάτων, αθλητικών χώρων, spa και γηπέδου γκολφ έκτασης 768 στρεμμάτων.
«Η επένδυση στην Κοιλάδα είναι η πρώτη επένδυση που αδειοδοτήσαμε με τις νέες διαδικασίες fast track, σε διάστημα λιγότερο των 15 ημερών», δήλωσε χαρακτηριστικά μετά το πέρας της τελετής θεμελίωσης ο υπουργός Ανάπτυξης.
Συνεχίζονται οι επενδύσεις στο Costa Navarino
Την υλοποίηση των νέων επενδύσεών της εντός του Δήμου Πύλου – Νέστορος συνεχίζει η Temes.
H εταιρεία ανεβάζει ταχύτητες για την ανάπτυξη του Costa Navarino, σχεδιάζοντας επενδύσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση της δεύτερης και της τρίτης φάσης της ολοκληρωμένης τουριστικής αξιοποίησης της Μεσσηνίας.
Από καιρό έχουν ξεκινήσει τα έργα κατασκευής των δύο νέων γηπέδων γκόλφ 18 οπών στην περιοχή Navarino Hills, με στόχο το 2021 να λειτουργούν συνολικά 4 γήπεδα. Επίσης δρομολογείται η περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής Navarino Hills.
Σε επόμενο στάδιο, εκτός από τα δυο γήπεδα γκολφ, η περιοχή θα περιλαμβάνει 2 νέα ξενοδοχεία με συνολικά 875 κλίνες καθώς και τουριστικές κατοικίες. Η επόμενη – τρίτη -φάση επενδύσεων αφορά στην περιοχή του Ριζόμυλου, το Navarino Blue, στον Μεσσηνιακό κόλπο και την ανάπτυξη θεματικών ξενοδοχείων συνολικής δυναμικότητας 3.000 κλινών.