fbpx
22.5 C
Serres
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑ - ΚΟΣΜΟΣΑΚΙΝΗΤΑ: Πόση προμήθεια πληρώνουν οι ιδιοκτήτες σε Airbnb, Booking και Expedia

ΑΚΙΝΗΤΑ: Πόση προμήθεια πληρώνουν οι ιδιοκτήτες σε Airbnb, Booking και Expedia

ΑΚΙΝΗΤΑ: Πόση προμήθεια πληρώνουν οι ιδιοκτήτες σε Airbnb, Booking και Expedia

Καθώς ο τουρισμός και η φιλοξενία συνεχίζουν να εξελίσσονται, οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως το Airbnb και το Booking.com, κατέχουν έναν κυρίαρχο ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό του τουριστικού τομέα παγκοσμίως, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών λύσεων τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Οι ταξιδιώτες έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν και να κλείνουν καταλύματα που ταιριάζουν ακριβώς στις ανάγκες τους, αλλά και να κερδίζουν εκπτώσεις και να απολαμβάνουν διάφορα προνόμια, ανάλογα με τον αριθμό των κρατήσεών τους. Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να προωθήσουν τα καταλύματά τους σε ένα ευρύ φάσμα ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο, αυξάνοντας εν τέλει το εισόδημά τους.

Ως επί το πλείστον, οι πλατφόρμες αυτές επιτρέπουν σε ιδιοκτήτες να καταχωρήσουν δωρεάν τα καταλύματά τους, ωστόσο οι περισσότερες δουλεύουν με το μοντέλο της προμήθειας – πληρώνονται δηλαδή ένα ποσοστό από τις επιβεβαιωμένες κρατήσεις. Οι προμήθειες αυτές ποικίλουν ανάλογα με την πλατφόρμα και διάφορες παραμέτρους, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ιδιοκτήτη.

Το Capital.gr είχε την ευκαιρία να μιλήσει με εκπροσώπους της ελληνικής αγοράς και να ενημερωθεί για τις προμήθειες που χρεώνουν οι πιο γνωστές πλατφόρμες στην Ελλάδα:

Airbnb

Πηγές της ελληνικής αγοράς ανέφεραν στο Capital.gr ότι η προμήθεια της Airbnb για ιδιώτες διαμορφώνεται γύρω στο 3,5%, με μια επιπλέον προμήθεια της τάξεως του 15% να χρεώνεται στον επισκέπτη, ενώ για εταιρείες η προμήθεια διαμορφώνεται εξαρχής στο επίπεδο του 15%. Η Airbnb δίνει, ωστόσο, τη δυνατότητα και στον ιδιώτη οικοδεσπότη να επωμίζεται το σύνολο της προμήθειας που επιβαρύνει τον επισκέπτη, ο οποίος σε αυτήν την περίπτωση θα πληρώσει μόνο το κόστος της διαμονής.

Το Airbnb αναφέρει στην ιστοσελίδα του ότι οι περισσότεροι οικοδεσπότες πληρώνουν προμήθεια 3%, ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις, το ποσοστό αυτό ενδέχεται να είναι υψηλότερο, καθώς, όπως εξηγείται, η προμήθεια υπολογίζεται από το υποσύνολο της κράτησης (το υποσύνολο της κράτησης περιλαμβάνει την τιμή ανά διανυκτέρευση και τυχόν πρόσθετες χρεώσεις που επιβάλλει ο οικοδεσπότης, αλλά δεν περιλαμβάνει την προμήθεια υπηρεσιών επισκέπτη και φόρους) και αφαιρείται αυτόματα από την πληρωμή του οικοδεσπότη.

Επιπλέον, οι περισσότερες προμήθειες υπηρεσιών επισκέπτη αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 14,2% του υποσυνόλου της κράτησης, ωστόσο, όπως σημειώνεται, η προμήθεια υπηρεσιών επισκέπτη ποικίλλει ανάλογα με διάφορους παράγοντες και μπορεί να είναι υψηλότερη ή χαμηλότερη ανάλογα με την κράτηση.

Στην περίπτωση που πληρώνουν προμήθεια μόνο οι οικοδεσπότες, τότε η συνολική προμήθεια ανέρχεται συνήθως σε 14-16%, αν και οι οικοδεσπότες με πολύ αυστηρές πολιτικές ακύρωσης ενδέχεται να πληρώνουν μεγαλύτερη προμήθεια, ενώ οι προμήθειες για διαμονές με τουλάχιστον 28 διανυκτερεύσεις ενδέχεται να είναι μικρότερες. Αυτός ο τύπος προμήθειας είναι πλέον υποχρεωτικός για τις εταιρείες (όπως ξενοδοχεία ή διαμερίσματα με υπηρεσίες ξενοδοχείου κ.λπ.), καθώς και για οικοδεσπότες που συνδέονται με λογισμικό.

Booking

Πιο ξεκάθαρα είναι τα πράγματα στο Booking.com, αφού η βασική προμήθεια διαμορφώνεται στο 15%, είτε πρόκειται για εταιρεία είτε για ιδιώτη.

Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα, εφόσον βέβαια πληροί ορισμένα κριτήρια (όπως βαθμολογία απόδοσης και σχολίων), να γίνει “Preferred Partner” (σ.σ. πρόκειται για τα καταλύματα με το ειδικό σήμα με το χεράκι) και να εξασφαλίσει μεγαλύτερη προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης, πληρώνοντας μια επιπλέον προμήθεια 5% (με τη συνολική προμήθεια να ανέρχεται έτσι στο 20%).

Πέραν τούτου, όμως, διατίθεται και το επιπλέον εργαλείο “Visibility Booster” το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε καταλύματα που βρίσκονται πολύ χαμηλά σε κατάταξη, να την ανεβάσουν, αυξάνοντας την προμήθεια όσο επιθυμούν. Ουσιαστικά, ορίζουν με τη βοήθεια μιας μπάρας ακριβώς το πόσο παραπάνω προμήθεια προτίθενται να πληρώσουν. Με τη χρήση αυτού του εργαλείου, η προμήθεια μπορεί να ανέβει έως και στο 30%.

Expedia.com – Hotels.com – Vrbo

Οι πλατφόρμες Expedia.com και Hotels.com ανήκουν και οι δύο στο Expedia Group και συνεργάζονται, κάτι που σημαίνει όταν ένας ιδιοκτήτης έχει συνεργασία με τη μία, εμφανίζεται αυτόματα και στις δύο.

Στις Expedia.com και Hotels.com η προμήθεια εξαρτάται από διάφορους παράγοντες και κυμαίνεται μεταξύ 10%-30%. Σύμφωνα με πηγές της ελληνικής αγοράς, η προμήθεια σε αυτές τις δύο πλατφόρμες κινείται τις περισσότερες φορές στο 15%-20%. Κι εδώ διατίθεται ένα εργαλείο με το οποίο ο ιδιοκτήτης μπορεί δυναμικά να αυξήσει την προμήθεια για να εξασφαλίσει καλύτερη κατάταξη. Επιπλέον, αυτή η δυνατότητα μπορεί να επιλεχθεί και για στοχευμένες αγορές. Με άλλα λόγια, ο ιδιοκτήτης μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα από συγκεκριμένες αγορές (points of sale), π.χ. την Αγγλία, αυξάνοντας την προμήθεια μόνο γι’ αυτήν την αγορά.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τόσο στην περίπτωση της Expedia όσο και της Booking, τα ποσοστά των προμηθειών μπορούν να αλλάξουν σε “strategic accounts”, για περιπτώσεις όπως είναι οι διεθνείς αλυσίδες, όπου μπορεί να υπάρξουν ειδικές συμφωνίες.

H Vrbo (πρώην HomeAway) είναι επίσης θυγατρική της Expedia Group και λειτουργεί παρόμοια με την Airbnb, με παρόμοιου τύπου καταλύματα (βίλες, διαμερίσματα κ.λπ.). Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της, οι χρεώσεις κράτησης περιλαμβάνουν ένα τέλος 3% για το κόστος διεκπεραίωσης πληρωμής και προμήθεια 5%.

ΑΚΙΝΗΤΑ: Πόση προμήθεια πληρώνουν οι ιδιοκτήτες σε Airbnb, Booking και Expedia
Δείτε επίσης: ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ: Ισχυρό προβάδισμα ΝΔ – Πέφτει η δημοτικότητα Μητσοτάκη
  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -