ΑΓΟΡΑ: Ζητούμενο το καταρτισμένο προσωπικό
Το μεγαλύτερο πρόβλημα και ζητούμενο στην οικογενειακή επιχείρηση, χαρακτηρίζεται η έλλειψη κατάλληλα εκπαιδευόμενου και καταρτισμένου προσωπικού, αλλά και στελεχών με πάθος. Οι παράμετροι αυτοί-κυρίως- είναι καθοριστικοί για τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις, παράγοντες, αφού η τρέχουσα συγκυρία είναι δυσμενής, λόγω των ζητημάτων που προκαλεί η πανδημία, η αύξηση του κόστους της ενέργειας και τα προβλήματα στις μεταφορές.
Στα προαναφερόμενα συνέκλιναν με τις τοποθετήσεις τους οι συμμετέχοντες στην ενότητα: “Διασχίζοντας τα σύνορα: προκλήσεις και ευκαιρίες για τις οικογενειακές επιχειρήσεις”, του 3ου συνεδρίου για τις οικογενειακές επιχειρήσεις (3rd Family Business Conference), που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Στην εισαγωγή του, ο director, επικεφαλής τμήματος συμβούλων εταιρικής στρατηγικής και συναλλαγών της EY Ελλάδος στο γραφείο της Θεσσαλονίκης, Νίκος Μπρής υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων, τονίζοντας ότι οι εξαγωγές αποτελούν μοχλό στη διαδρομή προς τη μεγέθυνσή τους.
ΑΓΟΡΑ: Ζητούμενο το καταρτισμένο προσωπικό
Αναγνωρίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια αρκετές επιχειρήσεις έχουν πετύχει εντυπωσιακή ανάπτυξη με όπλο τις εξαγωγές, ο κ. Μπρής, τόνισε, ότι για να πάνε στο επόμενο στάδιο θα πρέπει να επικεντρωθούν στον μετασχηματισμό του επιχειρηματικού τους μοντέλου, εστιάζοντας και σε ζητήματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και διακυβέρνησης, καθώς και στη μεγέθυνσή τους για την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας. Πρόσθεσε, ότι οι προαναφερόμενες κινήσεις θα δώσουν τη δυνατότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν παγκοσμίως και να πρωταγωνιστήσουν σε μία μεταβαλλόμενη παγκόσμια αγορά.
«Λείπουν οι άνθρωποι/στελέχη με ταλέντο», επισήμανε από την πλευρά της η αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της Ικτίνος Ελλάς ΑΕ, Ιουλία Χαϊδά, επικεφαλής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ), προσθέτοντας ότι η πολιτεία θα μπορέσει να βάλει φτερά στις ελληνικές επιχειρήσεις, σε ό,τι αφορά την εξαγωγική τους προσπάθεια, παρέχοντας κίνητρα φορολογικά, χρηματοδότησης με ευνοϊκούς όρους και κυρίως με τη δημιουργία ισχυρού εθνικού Brand name, που θα συνδυαστεί με την πολιτιστική μας κληρονομιά.
ΑΓΟΡΑ: Ζητούμενο το καταρτισμένο προσωπικό
«Δυσκολευόμαστε πολύ στο κομμάτι εύρεσης κατάλληλου προσωπικού, έχουμε θέμα μεγάλο», επισήμανε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της DASTER AE, Βασίλης Δαστερίδης, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδας (ΣΒΕ), τονίζοντας ότι “το 90% των στελεχών μας είναι άνθρωποι που ήρθαν προ δεκαετίας στην εταιρεία για πρακτική άσκηση». Σημειώνοντας δε ότι για πιο λειτουργικούς εργαζόμενους και στελέχη, είναι πλέον βαρύνουσας σημασίας οι φοιτητές να είναι πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με την ασχολία τους μόλις τελειώσουν την σχολή και προς αυτή την κατεύθυνση εκτίμησε ότι «πρέπει να γνωρίσουν από νωρίς τη βιομηχανία της χώρας μας, ώστε να ανακαλύψουν πιο γρήγορα το πεδίο που θέλουν να δραστηριοποιηθούν και έτσι να μπορέσουν να εστιάσουν καλύτερα στα απαιτούμενα για να επιτύχουν στον επαγγελματικό στίβο».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Δίοπας ΑΕ, Συμεών Διαμαντίδης, οικονομικός επόπτης του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΒΕ), αναφέροντας ότι τα πανεπιστήμια καλλιεργούν την εξωστρέφεια και κάνουν το καλύτερο που μπορούν, σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των φοιτητών, σημείωσε ότι «είναι πλέον επιτακτική ανάγκη το ελληνικό επιχειρείν να φτιάξει έναν οδηγό με τις ανάγκες του, να το προωθήσει στην κεντρική εξουσία, η οποία με τη σειρά της θα τον προωθήσει στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ώστε να μπορέσουν και αυτά να είναι πιο αποτελεσματικά στα ζητούμενα των επιχειρηματιών και της αγοράς». Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στους σημαντικούς πόρους που προβλέπει το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την εκπαίδευση και κατάρτιση.
ΑΓΟΡΑ: Ζητούμενο το καταρτισμένο προσωπικό
Αμφότεροι οι προαναφερόμενοι επισήμαναν στις τοποθετήσεις τους ότι για να κερδηθεί το στοίχημα της εξωστρέφειας, οι Έλληνες επιχειρηματίες θα πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά την αγορά που έβαλαν στο στόχαστρο, τους ανταγωνιστές τους, να είναι αξιόπιστοι στους χρόνους παράδοσης και τήρησης των συμφωνηθέντων, να «δουλεύουν» για την παραγωγή καινοτομίας στα προϊόντα τους και να είναι πιστοποιημένοι. Μάλιστα, επισήμαναν ότι θεωρείται μεγάλο ατού για μια οικογενειακή επιχείρηση να έχει εξασφαλισμένη τη διαδοχή της και τόνισαν ότι τα κριτήρια ESG (Enviromental, Social Governance) πολύ σύντομα θα αποτελούν βασικό προαπαιτούμενο για το κλείσιμο συμφωνιών. Στο σημείο αυτό, ο πρόεδρος και ιδρυτής της Linked Business SA, Μιχάλης Βαφόπουλος γνωστοποίησε ότι ετοιμάζουν ένα δίχτυ ESG αποκλειστικά και μόνο για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Για το βιβλίο του «’Ανθρωπος 4.0», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της Olympia Electronics SA, Δημήτρης Λακασάς, λέγοντας ότι πρέπει να αποτελεί μείζον θέμα το ζήτημα στη χώρα μας το ζήτημα των οικογενειακών επιχειρήσεων.
ΑΓΟΡΑ: Ζητούμενο το καταρτισμένο προσωπικό
Τόνισε, ότι από τη δεύτερη στην τρίτη γενιά είναι «που συντελείται η καταστροφή στις επιχειρήσεις» και υπογράμμισε ότι οδεύοντας προς την 4η Βιομηχανική Επανάσταση, εκπαίδευση, επανεκπαίδευση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων, αλλά κυρίως «να μάθουμε να ξεχνάμε και να ξεχνάμε ξαναμαθαίνοντας», είναι τα συστατικά που θα κρατήσουν ζωντανούς τους επιχειρηματίες στον παγκόσμιο χάρτη. Μίλησε για τις επιχειρήσεις του μέλλοντος και υπογράμμισε την ανάγκη ενδυνάμωσης της ικανότητας της κριτικής σκέψης…από το δημοτικό κιόλας.
Το 3rd Family Business Conference, διοργανώθηκε από την Palladian Conferences και τέλεσε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Ινστιτούτου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CRI), ενώ αποκλειστικοί χρυσοί χορηγοί του είναι η Alpha Bank και η EY Ελλάδος.
* Το ΑΠΕ – ΜΠΕ είναι χορηγός επικοινωνίας τπυ Το 3rd Family Business Conference.