ΣΕΡΡΕΣ-ΕΡΓΑ: Σε ποια φάση βρίσκονται το Δράμα – Αμφίπολη και τα νέα δικαστήρια
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, βρίσκονται δύο σημαντικά έργα ΣΔΙΤ που αφορούν άμεσα τον νομό Σερρών. Πρόκειται για τον δρόμο Δράμας – Αμφίπολης και το νέο δικαστικό μέγαρο που η δημιουργία τους είχε δρομολογηθεί από τον βουλευτή Σερρών και τ. υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.
Όπως αναφέρει η voria.gr, μετά τη δρομολόγηση της σύμβασης για τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης, όπως και του Fly Over στην περιφερειακή οδό, άλλα τέσσερα σημαντικά έργα υποδομής της περιοχής είναι στα σκαριά για να κατασκευαστούν με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ.
Πρόκειται για δυο πολύ σημαντικούς οδικούς άξονες, τον Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο) και τον Δράμα – Αμφίπολη, αλλά και για την κατασκευή 17 σχολείων και τεσσάρων δικαστικών μεγάρων της Κεντρικής Μακεδονίας.
Οι τέσσερις αυτοί διαγωνισμοί είναι το μεγάλο στοίχημα των υποδομών στην Κεντρική Μακεδονία και στο σύνολό τους ακολουθείται η μέθοδος των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, που αποδείχτηκε (προς το παρόν) αρκετά ταχύτερη ως προς την έναρξη και κατασκευή των υποδομών από τις άλλες μεθόδους.
Η πορεία καθενός από αυτά τα τέσσερα ΣΔΙΤ είναι η εξής:
Θεσσαλονίκη – Έδεσσα:
Η μετατροπή του οδικού άξονα σε αυτοκινητόδρομο έχει προϋπολογισμό 445 εκατ. ευρώ και η εκδήλωση ενδιαφέροντος άρχισε στις αρχές του προηγούμενου Δεκεμβρίου. Συμμετέχουν οι μεγάλες κατασκευαστικές (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ). Είμαστε στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας του διαγωνισμού, όπου πέρασαν όλα τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, και θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, ενώ θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές, που θα κρίνουν και τον τελικό ανάδοχο. Το ΣΔΙΤ έχει διάρκεια 30 ετών, με το κατασκευαστικό κομμάτι να διαρκεί τέσσερα χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης (τα υπόλοιπα είναι η λειτουργία και συντήρηση του δρόμου).
Δράμα – Αμφίπολη:
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος άρχισε κι αυτή στις αρχές του προηγούμενου Δεκεμβρίου και κατέθεσαν ενδιαφέρον οι ίδιες κατασκευαστικές. Το ΣΔΙΤ έχει και τα ίδια χαρακτηριστικά (30 χρόνια, τέσσερα για κατασκευή και τα υπόλοιπα λειτουργία και συντήρηση). Και αυτό το ΣΔΙΤ βρίσκεται στη δεύτερη φάση, όπου έχουν προκριθεί όλοι όσοι έδειξαν ενδιαφέρον, ενώ ο προϋπολογισμός είναι 248,5 εκατ. ευρώ.
17 σχολεία:
Ο διαγωνισμός για την κατασκευή 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία (εννέα δήμοι, οι οχτώ στη Θεσσαλονίκη ο άλλος της Κατερίνης) έχει προχωρήσει, καθώς έχει πλέον ανάδοχο (Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ). Άρχισε εξάλλου τον Μάιο του 2021. Η διάρκεια του έργου είναι 324 μήνες και περιλαμβάνει πέρα από την ανέγερση και τη συντήρηση και λειτουργία των νέων σχολείων. Ο προϋπολογισμός ανήλθε στα 128 εκατ. ευρώ.
Τέσσερα δικαστικά μέγαρα:
Ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τα τέσσερα δικαστικά μέγαρα στην Κεντρική Μακεδονία (ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης και νέα δικαστικά μέγαρα σε Έδεσσα, Κιλκίς και Σέρρες) είναι στη δεύτερη φάση, με τον ανταγωνιστικό διάλογο και τις δεσμευτικές προσφορές, ώστε να προκύψει ο τελικός ανάδοχος. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 149 εκατ. ευρώ και συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ, ΤΕΚΑΛ – JCC και INTΡΑΚΑΤ – REDEX. Ο διαγωνισμός άρχισε τον Νοέμβριο του 2021 και περιλαμβάνει, εκτός των κατασκευαστικών, τόσο τον εξοπλισμό των κτιρίων, όσο και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Προβλέπεται οι δεσμευτικές προσφορές να ζητηθούν το αργότερο ώς το τέλος Σεπτεμβρίου.
ΣΕΡΡΕΣ-ΕΡΓΑ: Σε ποια φάση βρίσκονται το Δράμα – Αμφίπολη και τα νέα δικαστήρια
-
Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr