fbpx
5.9 C
Serres
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΜΑΚΕΔΟΝΙΑΕΡΓΑΣΙΑ: Βιογραφικά από το εξωτερικό για μια θέση στη Θεσσαλονίκη

ΕΡΓΑΣΙΑ: Βιογραφικά από το εξωτερικό για μια θέση στη Θεσσαλονίκη

ΕΡΓΑΣΙΑ: Βιογραφικά από το εξωτερικό για μια θέση στη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα από 1000 βιογραφικά από το εξωτερικό, προερχόμενα σε μεγάλο βαθμό από Έλληνες υψηλής εξειδίκευσης, που επιθυμούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα, επειδή διαβλέπουν επαγγελματική προοπτική, έλαβε τους τελευταίους 12 μήνες η Deloitte, η οποία από το 2018 έχει θέσει σε λειτουργία στη Θεσσαλονίκη Πρότυπο Κέντρο Τεχνογνωσίας (DACC). Παράλληλα, το τελευταίο εξάμηνο, εν μέσω πανδημικής κρίσης, η εταιρεία προσέλαβε 80 νέα στελέχη στη Θεσσαλονίκη, όπως επισήμανε ο εταίρος της και αντιπρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Βασίλης Καφάτος, μιλώντας από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum.

Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

«Το 2018 ιδρύσαμε το DACC και ως πρώτο βήμα προσελκύσαμε φοιτητές από τα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, κάναμε ισχυρές συνεργασίες με τα περισσότερα από αυτά και εστιάσαμε στην εκπαίδευση αποφοίτων σε εξειδικευμένες γνώσεις επί τεχνολογιών αιχμής, ώστε ως έμπειρα στελέχη να μπορούν να συμμετέχουν σε πρωτοποριακά και σύνθετα έργα της Deloitte στον ευρωπαϊκό χώρο. Ξεκινήσαμε δειλά, με 20 άτομα και σήμερα έχουμε 350 στελέχη με ανεπτυγμένη τεχνογνωσία σε τομείς όπως τα digital analytics και τα robotics» σημείωσε ο κ.Καφάτος. Στόχος είναι τα στελέχη στο Κέντρο να φτάσουν σχετικά σύντομα τα 700.

Σχεδόν 390 εκατ. ευρώ ετησίως το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα του ΑΠΘ στη Β.Ελλάδα 

Συνολικό οικονομικό αποτύπωμα, της τάξης των 389 εκατ. ευρώ ετησίως, υπολογίζεται πως έχει στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας  το ΑΠΘ, βάσει μελέτης που πραγματοποιήθηκε προ διετίας, όπως επισήμανε ο πρύτανης του ιδρύματος, Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου.

«Παγκοσμίως, τα πανεπιστήμια που βρίσκονται στις θέσεις ένα έως 500 της διεθνούς “Κατάταξης της Σαγκάης” συνεισφέρουν στο τοπικό ΑΕΠ της περιοχής τους κατά 15%-20%. Σε πραγματικά νούμερα, το ΑΠΘ ως ίδρυμα συμμετέχει άμεσα στην οικονομία της Θεσσαλονίκης με 20,7 εκατ. ετησίως (σ.σ. π.χ., ό,τι δαπανούν φοιτητές και εργαζόμενοι). Παράλληλα, έχει μια έμμεση επίδραση της τάξης των 198 εκατ. ευρώ στην οικονομία της πόλης (κύκλος εργασιών προερχόμενος από την παραγόμενη γνώση, καινοτομία και επιστημονική δραστηριότητα στο ΑΠΘ) και τελική επίδραση της τάξης των 389 εκατ. συνολικά στη Β.Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Θεσσαλονίκης» υπογράμμισε.

Ήδη, επισήμανε, μέσα από το ΑΠΘ δημιουργήθηκαν 14 startups (νεοφυείς επιχειρήσεις), ενώ από το 2015 ώς το 2020 το ίδρυμα έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή του σε 124 προγράμματα του «Ορίζοντα 2020».

Ο πρύτανης του ΑΠΘ διευκρίνισε πάντως ότι το ΑΠΘ είναι ένα δημόσιο πανεπιστήμιο και όχι ένας μηχανισμός παραγωγής κέρδους, ασχέτως του αν μέσα από τις εκροές του (νέα γνώση, καινοτομία, επενδύσεις κεφαλαίου) συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Ο κ.Παπαϊωάννου υποστήριξε επίσης ότι «ένα ή δύο χρόνια πριν, πήγαμε χρόνια πίσω. Δεν είναι δυνατόν (οι επιχειρήσεις) να ζητάτε αυτά που ζητάτε (σ.σ. σύνδεση τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και παραγωγής) από πανεπιστημιακές σχολές που έγιναν σε ένα βράδυ, χωρίς καμία λογική, για καθαρά τοπικιστικούς λόγους. Χρειάζεται να υπάρχει εθνική πολιτική στην ανώτατη εκπαίδευση, με πυλώνες τα παλιά και μεγάλα πανεπιστήμια που μπορούν να στηρίξουν τέτοιου είδους δράσεις, συνυφασμένες με τον στόχο για τη συμβολή της παιδείας στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου μέσα από την ελεύθερη αγορά».

Το κενό της αγοράς και το όραμα του Thess INTEC

Το όραμά του για το μέλλον του τεχνολογικού πάρκου 4ης γενιάς Thess INTEC στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός του, Νίκος Ευθυμιάδης. «Το όραμά μου είναι ένα πάρκο, που σε 10 χρόνια από σήμερα θα έχει μέσα 200-300 επιχειρήσεις, άλλες μεγάλες, τύπου Pfizer ή Cisco αν θέλουν να έρθουν- κι άλλες μικρότερες: καμιά εκατοστή startupers και περίπου 20 ερευνητικά τμήματα είτε από πανεπιστήμια είτε από ερευνητικά κέντρα όπως το ΕΚΕΤΑ» επισήμανε και πρόσθεσε ότι οι εδρεύοντες στο πάρκο θα συνθέτουν, με βάση τον σημερινό σχεδιασμό, τα έξι θεματικά mega-projects του Thess INTEC, σε τομείς όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, τα logistics ή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με προοπτική να το «εμβολιάσουν» και με νέα mega-projects στους τομείς της ιατρικής, της πληροφορικής κτλ.

«Με το Thess INTEC πάμε να καλύψουμε ένα κενό της αγοράς στη συνεργασία και στη συν-εγκατάσταση. Οι επιχειρήσεις θέλουν να έρθουν πιο κοντά στα πανεπιστήμια και αντίστροφα και αυτό το πράγμα λιμνάζει εδώ και πολλά χρόνια. Το γεγονός όμως, ότι άρχισαν να έρχονται (στη Θεσσαλονίκη) ξένες επιχειρήσεις “ξύπνησε” και τις ελληνικές ώριμες επιχειρηματικές ιδέες. Ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις βλέπουν στη Θεσσαλονίκη ένα μέλλον» υπογράμμισε.

Τα κίνητρα που λείπουν

Την εκτίμηση ότι πρωτοβουλίες όπως το Thess INTEC μπορούν να αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη σε τεχνολογικό κόμβο για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, διατύπωσε ο Τάσος Τζήκας, πρόεδρος της Τεχνόπολης, η οποία μπορεί ως ιδέα να εκκίνησε τη διαδρομή της την ημέρα που στη Νέα Υόρκη έπεφταν οι Δίδυμοι Πύργοι, το 2001, αλλά άρχισε τη λειτουργία της το 2010. Όπως είπε, η Τεχνόπολη, ο πρώτος οργανωμένος χώρος αυτού του τύπου και του μεγέθους στην Ελλάδα, αποτελεί απόδειξη ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να πετύχει πράγματα με ίδιους πόρους, σε συνεργασία με την Πολιτεία.

«Αυτό που λείπει είναι να υπάρξουν κίνητρα, όπως η γρήγορη αδειοδότηση των εταιρειών ή η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών, για να έχουμε την είσοδο επιχειρήσεων πληροφορικής και επικοινωνιών σε οργανωμένους χώρους» υπογράμμισε, ενώ επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει στρατηγική τεχνολογικών πάρκων σε όλη την Ελλάδα, ώστε τώρα που αλλάζει η τεχνολογία, λόγω Τεχνητής Νοημοσύνης,  «η χώρα να μπει στο κάδρο». Έτσι, όπως είπε, θα μαζευτούν εταιρείες σε οργανωμένους χώρους, όπως η Τεχνόπολη, το Thess INTEC ή το Λαύριο, «που δυστυχώς σήμερα δεν γεμίζουν, γιατί το νομικό πλαίσιο δεν τις έχει βάλει στο κάδρο».

Branding και μάρκετινγκ

Ο κ.Τζήκας υπογράμμισε ακόμα ότι οι υποδομές που δημιουργούνται στη Θεσσαλονίκη στον κλάδο της τεχνολογίας δεν πρέπει να λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους, αλλά συμπληρωματικά και εξέφρασε την πεποίθηση ότι ωρίμασαν οι συνθήκες, ώστε να «τρέξει» το αναγκαίο branding και μάρκετινγκ και η Θεσσαλονίκη να προβληθεί στο εξωτερικό ως προορισμός τεχνολογικών επενδύσεων. Ο συντονιστής της συζήτησης, Ηλίας Σπυρτούνιας, γενικός διευθυντής του Ελληνοαµερικανικού Εµπορικού Επιµελητηρίου, τέλος, επισήμανε: «θα μας ενδιέφερε πάρα πολύ ένα τέτοιο branding της Θεσσαλονίκης να το προβάλουμε στις ΗΠΑ».

Ο CEO της Pfizer Hellas, Ζαχαρίας Ραγκούσης, αναφέρθηκε στην επένδυση της εταιρείας στην Θεσσαλονίκη (Κέντρο Καινοτομίας και Τεχνολογίας), όπου -όπως επιβεβαίωσε- θα απασχολούνται 200 άτομα μέχρι το τέλος του 2020. O γενικός διευθυντής της Cisco Systems Hellas, Αντώνης Τσιμπούκης, τόνισε ότι η επιχείρηση με το Κέντρο Καινοτομίας, που έχει δημιουργήσει στην Θεσσαλονίκη, συμμετέχει στην διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα.

Αλεξάνδρα Γούτα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -