fbpx
9.3 C
Serres
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
No menu items!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑ - ΚΟΣΜΟΣΑΓΟΡΑ: Γιατί δεν πήγαν καλά οι εκπτώσεις

ΑΓΟΡΑ: Γιατί δεν πήγαν καλά οι εκπτώσεις

Χειρότερα από πέρυσι κινήθηκε ο τζίρος των φετινών θερινών εκπτώσεων για την πλειοψηφία του εμπορικού κόσμου όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς. Ακόμη όμως και εκείνοι οι μικρομεσαίοι που “είδαν” τις πωλήσεις τους να αυξάνονται αυτή η άνοδος των πωλήσεων δεν ήταν ικανή να καλύψει τις απώλειες της περσινής χρονιάς.

Σύμφωνα με τους ίδιους ενώ τις πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου φάνηκε να υπάρχει καταναλωτικό ενδιαφέρον και οι πωλήσεις κινούνταν καλύτερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2020 αυτό δεν συνεχίσθηκε τον Αύγουστο, μήνας ο οποίος “σημαδεύτηκε” από την έλλειψη καταναλωτικού κοινού κυρίως στα αστικά κέντρα, από τις υψηλές θερμοκρασίες και τις πυρκαγιές.

“Η κατανάλωση είναι και ψυχολογία” αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ στο Capital.gr, Γιώργος Καρανίκας. Για το σύνολο της χρονιάς ο ίδιος κρατά μικρό καλάθι δηλώνοντας πως “όσο υπάρχουν περιοριστικά μέτρα δεν υπάρχει περίπτωση να βελτιωθούν τα πράγματα” ενώ εκτιμά πως όσοι έμποροι δεν προσαρμοστούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα μείνουν πίσω.

Εν αντιθέσει με το τι συνέβη στα μεγάλα αστικά κέντρα οι τουριστικές περιοχές κινήθηκαν καλύτερα λόγω της αύξησης του τουριστικού ρεύματος σε σχέση με το 2020. Επίσης διαφορετική είναι η εικόνα που εμφανίζουν τα μεγάλα καταστήματα και οι οργανωμένες αλυσίδες που διαθέτουν παρουσία τόσο στις μεγάλες εμπορικές πιάτσες όσο και στα malls.

  • Για να μαθαίνετε πάντα όλα τα νέα, κάντε like στη σελίδα μας olanea.gr

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Attica Πολυκαταστήματα για την οποία ο Ιούλιος, όπου τα καταστήματα δούλεψαν όλες τις ημέρες, ήταν ο 6ος καλύτερος μήνας την τελευταία 8ετία. Ο τζίρος που πραγματοποίησε η εταιρεία τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων ήταν 18% υψηλότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Αποτέλεσμα σε επίπεδο επταμήνου, οι πωλήσεις της Attica Πολυκαταστήματα -σε αυτές δεν συμπεριλαμβάνεται ο τζίρος του e-shop- άγγιξαν τα 67 εκατ. ευρώ, από 70 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και 106 εκατ. ευρώ που ήταν το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2019. Με τον μέσο ημερίσιο τζίρο να διαμορφώνεται εφέτος, όπου τα καταστήματα δούλεψαν το επτάμηνο πολύ λιγότερες ημέρες σε σχέση με πέρυσι και το 2019 να διαμορφώνεται στα 603.000 ευρώ, από 554.000 ευρώ πέρυσι και 589.000 ευρώ το 2019.

Το χαμένο έδαφος της περσινής χρονιάς όπου το λιανεμπόριο ένδυσης υπολειτούργησε ανακτά και η εταιρεία ρούχων και αξεσουάρ ALTEX, γνωστή με τα brands Funky Buddha και Garage55. Το δεύτερο τρίμηνο, μετά το σταδιακό άνοιγμα όλων των δραστηριοτήτων, ο τζίρος της έχει καταγράψει ανάπτυξη 45,13% έναντι του 2020 και 12% έναντι του 2019. Ανοδικά κινούνται και τα μεγέθη της σουηδικής H&M. Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρήσης οι πωλήσεις της στην Ελλάδα ενισχύθηκαν κατά 36% σε σουηδικές κορώνες ή 46% σε ευρώ.

Σε ότι αφορά τον δείκτη κύκλου εργασιών στο χονδρικό εμπόριο το δεύτερο τριμήνου 2021, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 αυτός παρουσίασε αύξηση 30,8% ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Α ́ τριμήνου 2021 αύξηση 13,3%. Ο εποχικά διορθωμένος δείκτης το Β ́ τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Α ́ τριμήνου του 2021, παρουσίασε αύξηση 5%.

ΠΗΓΗcapital.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΝΕΑ

- Advertisment -